31 haftalık hamileyim, tansiyon belirtileri nelerdir?

0 oy
388 göst.
19 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (169 puan) sordu
Kızlar merhaba 

31 haftama giricem  bazen baş ağrısı oluyor hafif gözlerime falan vuruyor 

Midem de böyle aç gibi  ateş basıyor kafayı koysam uyurum hissi oluyor 

Eczaneler tansiyon ölçmüyor sağlık ocağı kapalı evde komşu da da alet yok

Sizde tansiyonu nasıl öğrendiniz 
Gebelik haftası 31

3 Cevap

0 oy
19 Kasım 2021 (210 puan) cevapladı
Yani durumun varsa keşke tansiyon aleti alabilsen. Benim yükseldiğinde normalde başımda zonklama olurdu bu hamilelik döneminde böyle kafamda değişik bir etki yapıyor anlatılması çok zor.sizin tansiyonunuz normalde yüksekmi düşükmü
-Reklam-
0 oy
19 Kasım 2021 (169 puan) cevapladı
Sipariş verdi eşim bi kaç güne gelir büyük ihtimalle 

Valla normal de hiç tansiyon olayı yaşamadım çok şükür o yüzden normal tansiyonum ne bilmiyorum 
0 oy
19 Kasım 2021 (376 puan) cevapladı
Benimde başım çok ağrıyor Du ğözlerimi açamıyordum kesin tansiyon diye alet aldım bir hafta takip ettim gayet normal çıktı boşa stres yapmışım 10 güne geçti çok şükür stres yapma rabbim acil şifalar versin 
19 Kasım 2021 (169 puan) yorumladı
Çok şükür stres yapmıyorum da  hani baştan beri böylr bir durum yoktu yeni yeni oluyor tansiyon ise önlem alayım diyorum
19 Kasım 2021 (376 puan) yorumladı
Tansiyonu ölçtürmen lazım başka türlü anlamazsın  tuzlu falan yeme bir doktora görün geçmiş olsun
19 Kasım 2021 (169 puan) yorumladı
Teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte yüksek tansiyon belirtileri nelerdir?
Hamilelikte yüksek tansiyonun en sık görülen belirtileri arasında şiddetli baş ağrısı, göz önünde uçuşan noktalar veya bulanık görme, ani el ve yüz şişmesi ile mide bölgesinde hissedilen ağrı yer alır. Bu belirtiler, özellikle gebeliğin ikinci yarısından sonra gelişebilen preeklampsi gibi ciddi durumların habercisi olabilir ve mutlaka uzman bir doktor tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31 haftalık gebelikte tansiyon yükselmesi nasıl anlaşılır?
31 haftalık gebelikte tansiyon yükselmesini anlamanın en güvenilir yolu, düzenli olarak tansiyon aleti ile ölçüm yapmaktır. Eğer evde ölçüm imkanınız yoksa ve baş ağrısı, mide bulantısı veya görme bozukluğu gibi şikayetleriniz varsa, vakit kaybetmeden en yakın acil servise başvurarak uzman bir sağlık personeline tansiyonunuzu ölçtürmeniz hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon ölçümü neden önemlidir?
Gebelikte tansiyon ölçümü, hem anne hem de bebek sağlığını tehdit edebilecek preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) riskini erken teşhis etmek için kritiktir. Yüksek tansiyon genellikle sessiz ilerleyebilir, bu nedenle rutin kontrollerin dışında da tansiyonun takip edilmesi, olası komplikasyonların önlenmesi ve doğru tedavi yöntemlerinin zamanında uygulanması adına büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon çıkması durumunda ne yapılmalı?
Tansiyonunuzun yüksek olduğunu fark ettiğinizde veya tansiyonla ilişkili belirtiler hissettiğinizde, hemen dinlenmeye geçmeli ve en yakın sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Kendi başınıza herhangi bir ilaç kullanmamalı, durumu mutlaka takip eden kadın doğum uzmanınıza bildirmeli ve sağlık profesyonellerinin yönlendirmelerine göre hareket etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte mide ağrısı ve baş ağrısı tansiyon belirtisi mi?
Evet, gebelikte özellikle mide bölgesinde hissedilen baskı hissi ve geçmeyen şiddetli baş ağrısı, yüksek tansiyonun önemli belirtileri arasında kabul edilir. Bu tür şikayetler, vücudun verdiği bir uyarı sinyali olabileceği için ihmal edilmemeli, tansiyon değerleriniz uzmanlar tarafından mutlaka kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,228 soru

24,666,573 cevap

367,016 kullanıcı

...