Hamileyken tarlusal kullandım, bebeğime bir şey olur mu?

0 oy
1,649 göst.
20 Kasım 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (4 puan) sordu
Merhaba kızlar size bir sorum olacaktı ben şuan 13+3 hamileyim size sorum şu ben hamile olduğumu bilmeyerek tarlusal adet söktürücü düzenleyici kullandım 2 kere doktora gittiğimde her ikisi de bebeğimi aldırmamı söyledi ama ben aldırmadım ya engelli ya da ölü doğar dediler benim gibi tarlusal kullanıp da sağlıklı bebek getiren oldu mu dünyaya
Gebelik haftası 13+3
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

11 Cevap

0 oy
20 Kasım 2021 (856 puan) cevapladı
Bu nasıl doktorluk be. Yengem der ki oğlum düşsün diye nerde ilaç bulduysam içtim bulduğum otları yedim o kadar çok ilaç içtim ki zehirlenecektim der ama oğlu sağlıklı 35 yaşında 3 çocuk babası oldu. Anneme de koyunlara verilen mide hapından içirmişler ablam gayet sağlıklı. Bu Allah'ın bileceği iş. Kalbini ferah tut dua et.
21 Kasım 2021 (4 puan) yorumladı
Allah razı olsun çok saolun dua edin lütfen bebeğim için ❤
-Reklam-
0 oy
20 Kasım 2021 (519 puan) cevapladı
Arkadasım aldırmadı ilk sonra bebeğinde sıkıntı cıktı kesin aldırmalısın dedi en son çare aldırmıştı omiriliği beyni felan etkilermiş canım bebek sağlam olmazmış gece gece moralini bozmak istemem ama sen baska doktorlarada git yanlıs bilgi vermek istemem belki o aldırmak istedi öyle yalan söyledi kimsenin günahınada giremem tek doktorla kalma ama hakkında hayırlısı olsun
21 Kasım 2021 (4 puan) yorumladı
Inşallah sağlıkla alırım kucağıma yavrumu rabbim içimi biliyor ya çaresiz kaldım ama her ne olursa olsun ben rabbime emanet ettim teşekkür ederim allah razı olsun ❤
0 oy
20 Kasım 2021 (204 puan) cevapladı
Kalbini ferah tut canım, inşallah birşey olmaz. Bu ilacı duymadım ama annem de kardeşim e hamile iken gribin yutmuş hem de kaç tane, bi şeyi yok elhamdülillah. Bir tane çocuğu bile oldu
21 Kasım 2021 (4 puan) yorumladı
Amin inşaallah kuzum allah razı olsun güzel niyetlerin için ❤
0 oy
21 Kasım 2021 (435 puan) cevapladı
Benim annem bizim ikiz olduğumuzu bilmeden iğne vurdurmuş düşürmek için düşmemişiz, sonra doktora gitmiş babam çok istemiş bizi bir de abimler ablamlar ama annemin 4 çocuğu var bakamam demiş ilk kez biz de doktora gitmiş bu arada diğer çocukların hepsi köyde evde doğmuş hem de bilmeyen kişiler doğurtmuş annemi, doktor bakmış anneme demiş ki iki tane bunlar tek değil kalpleri atıyor ben alamam cuma bugün gel insafa demiş sağolsun ❤️ babam da annemi ikna etmiş 4 çocuk baktık bunlara da bakarız demiş annem kabul etmiş iğneye rağmen tutunmuşuz hayata iki bebek :) şimdi annem iyi ki diyor iyi ki yapmadım bu hatayı evin en küçükleri olduğumuz için eve ses getirdiniz diyor hatta iğne bile değil sadece ağır kaldırdım, neler yaptım düşsün diye görecek gününüz varmış Allah'a şükür diyor lütfen böyle düşünme iyi düşün iyi olsun eğer bu hayatta bir nasibi varsa kimse engel olamaz hiç bir şey kalbini dinle şimdi o aldırılmak istenen ikizin eşi olarak ben de bebek sahibi olacağım bak bu kadar yaşadım, engelli değiliz çok şükür biraz erken doğmuşuz ama ikizlerde genelde normal bir durum sen başka doktora git, iyi şeyler düşün ve iyi olsun buda sana pozitif bir hikaye olsun :) minik çok iyi olacak inşallah Allah'ım sana çok sağlıklı bir bebek versin, yüreğine su serpsin inşallah ❤️
21 Kasım 2021 (4 puan) yorumladı
Allah razı olsun canım benim yorumun o kadar etkiledi ki beni anlatamam rabbim nasibini vermişse eğer sapa sağlam alırım kucağıma yavrumu rabbim o kadar merhametli ki ben rabbime inandım ve güvendim ben yavruma kıyamadım rabbimde benim yavrumla beni mükafatlandırır inşallah gerçekten gece gece içime su serptin tekrardan rabbim razı olsun benim ve evladım için dua edin ❤❤❤
21 Kasım 2021 (435 puan) yorumladı
İnşallah senin de bebeğin çok sağlıklı olur bu günleri gülümseyerek hatırlarsın yarabbim, Allahtan  şu gece vakti sana ve bebeğine sağlık dileniyorumz Rabbim ikizinize çok güzel günler yaşatsın, olacaklara engel olamayız ama nasibi varsa kimse engel olamaz içini ferah tut güzel arkadaşım miniğini yerim senin onun o küçük ellerini ayaklarını yerim :) ❤️
0 oy
21 Kasım 2021 (500 puan) cevapladı
Arkadaşım da hamile olduğunu bilmeden tarlusal kullandı, hemde infertilite idi eşi çocuk olması tup bebek harici imkansızdı ve evliliğinin 8.senesiydi...Ama veren Rabbim şükürler olsun hamileydi ve onun bebeğine ilacin hicbir zarari olmadi şuan 9yasinda 3.sinif inanilmaz zeki masallah subhanallah....Ama şunu da belirtmek isterim her hamilelik bir olmaz siz yine de bir kac doktora giderek görüşlerini alin ve kontrollerinizi yaptırın...Eger nifty testi için haftanız gecmediyse onu yaptırın...Rabbim korktuklarimizdan emin eylesin...
0 oy
21 Kasım 2021 (249 puan) cevapladı
Öyle ihtimale bakılıp bebek aldirilir mi ya olur mu öyle şey? Haftaniz ilerlemiş zaten az daha sabırlı olun 2 3 haftaya kadar belli olur sorun olup olmadığı.. ona göre konuşulur ama ihtimal üzerine kıyılır mi o cana?
0 oy
21 Kasım 2021 (1,082 puan) cevapladı
Bende tarlusal kullandım bitirdim röntgen çektirdim sonra öğrendim canım bana da aynısını dediler ama oğlum 3 yaşında ve sağlıklı 
0 oy
21 Kasım 2021 (317 puan) cevapladı
Bende hamile olduğumu bilmeden fitil kullandım enfeksiyon söktürücü hap vermişlerdi onları kullandım çok şükür şuan 17 +1 hiç bir şey olmaz Allah'ın izniyle
0 oy
21 Kasım 2021 (87 puan) cevapladı
Uyuşturucu bağımlısı olan insanalrın bile bebekleri sağlıklı doğuyor aldırma işini sen yapma canım allaha bırak ıns sağlıklıda doğar allah dua et yeter 
0 oy
21 Kasım 2021 (657 puan) cevapladı
Bende hamile olduğumu bilmeden insilin hapı kollestrol hapı antibiyotikte kullandım idrar yolları için ve biontech aşı oldum aşı olduğum gün hamile olduğumu öğrendim babam işte siz akılsızsınız şöylesiniz böylesiniz çocuk sakat doğar ölür gibi cümleler kullandı bana doktorum herhangi bir sıkıntı olmaz korkma dedi babamda doktora ne bakıyosun benim dediğim gibi olur dedi 1-0 yenik düşürdü beni oğlum 2buçuk yaşındaydı  2.ye hamile kaldım sonra dedim bu çocuk benim ne olursa olsun dedim Allaha şükürler olsun şuan 7aylık hamileyim hiçbir sıkıntımız yok babamada kapak oldu afedersiniz... 2li taramaya gireceksin şimdi orda herşey belli olur canım içini ferah tut Allah bilir herseyi 
0 oy
21 Kasım 2021 (61 puan) cevapladı

Valla ben oğluma gebeyken bilmeden ilaç içtim bi dünya pisikolojik tedavide görüyodum hamile olduğumu öğrenince dr gittim bana almamız lazım çocuk engelli olur dedi eşim götürüp aldırmak istedi engelli çocuğa nasıl bakıcaz dedi ben engellide olsa onu bana rabbim verdi dedim sen bakmazsın ben bakarım dedim şu an oğlum 17 yaşında lise öğrencisi ve çok başarılı ve çokta yakışıklı allah herkesin evladını bağışlasın

DipNot: Doğduktan sonra 3 yıl sevdirmedim babasına çocuğu ;) 

image

21 Kasım 2021 (61 puan) yorumladı
İşte engelli doğcak denilen oğlum hani babasının engelli çocuğa nasıl bakcaz diye aldırmak istediği
21 Kasım 2021 (145 puan) yorumladı
Maşallah Allah size bağışlasın.
21 Kasım 2021 (61 puan) yorumladı
Sağolun allah razı olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken tarlusal kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Hamileliğin erken dönemlerinde farkında olmadan kullanılan adet söktürücü ilaçlar, plasenta oluşumu öncesi dönemde 'ya hep ya hiç' prensibiyle değerlendirilir. Tarlusal gibi hormon içerikli ilaçların kullanımı sonrası bebeğin etkilenme durumu, ilacın alındığı haftaya ve dozaja göre değişkenlik gösterir. Bu süreçte mutlaka perinatoloji uzmanı tarafından detaylı ultrason ve genetik tarama testleri yapılarak bebeğin gelişimi yakından takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tarlusal kullananlar ne yapmalı?
Gebelikte tarlusal kullandığını fark eden anne adaylarının vakit kaybetmeden bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına, tercihen perinatoloğa başvurması gerekir. İlk adım, ilacın hangi tarihte ve ne kadar süreyle kullanıldığının doktorla paylaşılmasıdır. Doktorunuz, ilacın olası etkilerini değerlendirmek için ikili veya üçlü tarama testleri ile detaylı fetal anomali taraması planlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Adet söktürücü ilaçlar gebelikte hangi riskleri taşır?
Adet söktürücü ilaçlar, gebelik döneminde kullanıldığında hormonal dengeyi bozarak düşük riski veya bazı gelişimsel anomaliler üzerinde potansiyel riskler oluşturabilir. Ancak her ilaç kullanımı mutlaka bebekte sorun olacağı anlamına gelmez. İlacın alınma zamanı embriyonun organ gelişim dönemine denk gelip gelmediği, risk düzeyini belirleyen en temel faktördür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
13 haftalık gebelikte ilaç kullanımı bebeği nasıl etkiler?
13. gebelik haftası, organogenez döneminin büyük ölçüde tamamlandığı ancak gelişimin devam ettiği bir süreci temsil eder. Bu haftada kullanılan ilaçların etkileri, yapılan detaylı ultrason incelemeleri ve organ taramaları ile gözlemlenebilir. Doktorunuz, bebeğin anatomik yapısını inceleyerek ilaca bağlı bir gelişim geriliği veya yapısal bir bozukluk olup olmadığını detaylıca kontrol edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktorun gebelik sonlandırma önerisi neye göre yapılır?
Doktorlar gebelik sonlandırma önerisini, kullanılan ilacın prospektüs bilgileri, embriyotoksik etkileri ve klinik gözlemlere dayalı istatistiksel risk analizlerine göre yaparlar. Bu karar tamamen tıbbi bir öngörü olsa da, nihai karar aileye aittir. Eğer gebeliği devam ettirmek istiyorsanız, ikinci bir perinatoloji görüşü alarak bebeğin güncel sağlık durumunu ve risk oranlarını detaylıca konuşmanız en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 949 göst.
30 Haziran 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Ceylanbebek (117 puan) sordu
0 oy
0 cevap 231 göst.
30 Haziran 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Ceylanbebek (117 puan) sordu

1,512,230 soru

24,666,613 cevap

367,021 kullanıcı

...