Dış gebelik geçirdim, tekrar aynı durumu yaşar mıyım?

0 oy
197 göst.
21 Kasım 2021 Hamile Kalamama kategorisinde (3,240 puan) sordu

Kızlar ben 2 temmuzda ameliyat oldum tupum alınmadı ve doktorum 3 ay sonra korunmayı bırak dedi ve bende 2 gün önce korunmayı bıraktım 5. Ayda doktora kontöre gittigimde tüpün onardigibi söyledi sol tupumde. Kapalı ameliyat olmuştum. Bugün sol kasığımda yanma ve ağrı var :( kızlar dış gebelik tekrar gecirenler 2. Olanlar nasıl oldu yazabilirmi

Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Dış gebelik sonrası tekrar dış gebelik yaşandığı nasıl anlaşılır?
Dış gebelik geçirmiş kişilerde tekrar eden bir durum olduğunda en belirgin belirtiler şiddetli tek taraflı kasık ağrısı, vajinal lekelenme veya kanama ve omuz ağrısıdır. Özellikle tüp onarımı sonrası hamilelik şüphesi olan kadınlarda, adet gecikmesi ile birlikte bu tarz batma veya yanma hissi oluşursa vakit kaybetmeden beta-hCG testi yaptırılmalı ve erken dönemde transvajinal ultrason ile gebelik kesesinin yeri kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dış gebelik ameliyatından ne kadar süre sonra hamile kalınmalı?
Dış gebelik ameliyatı sonrası tekrar hamile kalmak için genellikle doktorlar tarafından 3 ile 6 ay arasında bir bekleme süresi önerilir. Bu süre, vücudun ve tüplerin ameliyat sonrası doku onarımını tamamlaması ve hormon dengesinin normale dönmesi için gereklidir. Doktorunuzun onayı olmadan korunmayı bırakmak, tüplerde henüz iyileşme tamamlanmadıysa tekrar dış gebelik riski oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tüp onarımı yapıldıktan sonra normal gebelik mümkün mü?
Tüp onarımı (salpingostomi) yapılan hastalarda doğal yolla sağlıklı bir gebelik elde etmek mümkündür ancak başarı oranı tüpteki hasarın boyutuna bağlıdır. Başarılı bir cerrahi sonrası tüpün işlevselliği korunmuş olsa bile, dış gebelik öyküsü olan kadınların bir sonraki hamileliklerinde risk grubu olarak takip edilmesi ve gebeliğin ilk haftalarından itibaren yakın izlemde kalmaları hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dış gebelik sonrası kasık ağrısı normal mi?
Dış gebelik ameliyatı sonrası kasık bölgesinde hafif ağrı veya çekilme hissi doku iyileşmesi nedeniyle bir süre devam edebilir. Ancak, korunmayı bıraktıktan sonra ortaya çıkan ani, keskin veya yanma tarzındaki ağrılar, özellikle tek taraflı ise gebelik riski açısından mutlaka değerlendirilmelidir. Ağrıya eşlik eden baş dönmesi veya baygınlık hissi gibi durumlar acil tıbbi müdahale gerektiren ciddi bir tabloya işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Dış gebelik geçirdikten sonra tekrar hamile kalma oranı nedir?
Dış gebelik geçiren kadınların büyük çoğunluğu daha sonra sağlıklı bir hamilelik yaşayabilmektedir ancak ikinci bir dış gebelik riski yaklaşık yüzde 10-15 civarında artış gösterebilir. Bu nedenle, tekrar hamile kalındığında gebelik kesesinin rahim içine yerleştiğinin kanıtlanması için ilk 5-6 hafta içerisinde düzenli kan testleri ve ultrason muayeneleri ile takip edilmesi büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 617 göst.
0 oy
4 cevap 925 göst.
0 oy
16 cevap 871 göst.
27 Haziran 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Esmili erdem (1 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...