9 haftalık gebeyim ama bebek görünmüyor, ne yapmalıyım?

0 oy
405 göst.
22 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (9 puan) sordu

Kizlar gebelegim sata gore 2 3 hafta geride 9+4 olmasi lazim sata gore ama doktor geride dedi 6 7 haftalik feln.bugunde kontorole gittim kesem 17 cm olmus buyuyor yeri guzel kesen guzel ama bebek yok yine haftaya tekrar gidicem yne yoksa kurtaj dedi sizce ne yapmaliyim cok uzgunum sizce bebek olur mu cok karisigim:( kahverengi lekelenmem var dunden beri progestan verdi bir de 

Gebelik haftası SAT GÖRE 9 +4 KeSeye göre 6 7 haftalik

4 Cevap

0 oy
22 Kasım 2021 (337 puan) cevapladı
25 mm deyken bebek gözüküyormuş. Alttan bakıldı mi acaba
22 Kasım 2021 (9 puan) yorumladı
Canim 10 gun once sehir hastanesne gttim alttan bakti 13 mm keseydi 6 haftalk dedi yolk kesesinde gordu 10 gun snra gel dedi .bugn ozele gittim kesem 17 olms
-Reklam-
0 oy
22 Kasım 2021 (269 puan) cevapladı
Canım aynısı benim de başıma geldi her gittiğimde kese büyüyordu fakat bebek yoktu kalp atışını hiç duyamadik 11.haftaya kadar bekledik boş gebelik dendi ve malesef kürtaj oldum 1 ay sonra tekrar hamile kaldım inşallah seninki duyulur boş gebelik değildir hakkınızda hayırlısı olsun
22 Kasım 2021 (9 puan) yorumladı
Gecmis olsun canim amin insallah .sende yolk kesesinide gormusmuydu peki canim doktor
22 Kasım 2021 (269 puan) yorumladı
Evet kese vardi her hafta gittiğimde kese büyüyordu doktor en son gittiğimde bu kese boyutuna göre gümbür gümbür kalp atışı olması lazım demişti ama yok 11.haftaya kadar bekledik sonra kürtaj oldum
0 oy
22 Kasım 2021 (357 puan) cevapladı
Geç döllenme olmuş olabilir ilk ay bendede kese göründü ama bebek görünmedi 1 hafta sonra gittiğimde bebek göründü kalp atışları başlamamıştı o hafta kahve rengi lekelenmem oldu doktor gittim progestan verdi bi sonraki hafta kalp atışlarıda başlamıştı. Rabbim hayırlısı neyse onu nasip etsin dinlenin bol bol kendinizi yormayın stres yapmayın ilk zamanlar olabiliyo böyle durumlar
22 Kasım 2021 (9 puan) yorumladı
Amin insallah canim tek umudumz gec dollenme olmus olmasi insallah duyarim
0 oy
22 Kasım 2021 (40 puan) cevapladı
Benim 8 haftada kese göründü 11. Haftada kalp atışı başladı korkulacak bişey yoktur inşallah bana da kürtaj demislerdi ama gec gelisti 
22 Kasım 2021 (9 puan) yorumladı
Su an saglikli bir gebelik mi peki bir sorun olustumu gec gelismesinden kaynakli
22 Kasım 2021 (40 puan) yorumladı
Evet sağlıklı sadece dediginiz gibi 1 hafta geriden geliyor gelisimi ama sağlıklı gebelik dediler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik kesesi görünüp bebek görünmemesi neden olur?
Gebelik kesesinin görünüp bebeğin izlenememesi durumu genellikle geç döllenme kaynaklı gebelik haftasının yanlış hesaplanmasından veya boş gebelik (anembriyonik gebelik) tablosundan kaynaklanır. SAT (son adet tarihi) ile ultrason ölçümleri arasında 2-3 haftalık fark olması, yumurtlamanın beklenenden geç gerçekleştiğini gösterebilir. Ancak kese çapı 25 mm ve üzerinde olmasına rağmen bebek görülmüyorsa, doktorlar boş gebelik şüphesini değerlendirerek takip sürecini planlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 9 haftalıkken bebek neden hala görünmez?
9 haftalık olması beklenen bir gebelikte bebeğin görünmemesi, döllenme tarihinin tahmin edilenden geç olması durumunda 6-7 haftalık bir embriyonun henüz yeterince büyümemiş olabileceğini gösterir. Eğer kese sağlıklı bir şekilde büyümeye devam ediyorsa, doktorlar genellikle bir hafta sonra tekrar kontrol önerir. Bu süreçte bebeğin kalp atışlarının duyulması veya embriyonun izlenmesi için beklemek, gebeliğin canlılığı hakkında net bir karar vermek için en doğru yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte kahverengi lekelenme ve progestan kullanımı nedir?
Gebelikte görülen kahverengi lekelenme, rahim ağzındaki değişiklikler, yerleşme kanaması veya düşük tehdidi gibi farklı nedenlerden kaynaklanabilir. Doktorların bu durumda reçete ettiği progestan ilacı, düşüğü önlemeye yardımcı olmak ve rahim duvarını desteklemek amacıyla kullanılır. Lekelenme durumunda mutlaka doktorun önerdiği dozda ilacı kullanmak ve fiziksel aktiviteleri kısıtlayarak dinlenmek, gebelik sürecinin sağlığı için oldukça kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik teşhisi nasıl konur ve ne zaman kesinleşir?
Boş gebelik teşhisi, gebelik kesesinin çapının 25 mm üzerine çıkmasına rağmen içerisinde embriyo yapısının izlenememesi durumunda konulur. Genellikle tek bir ultrason muayenesiyle tanı koymak yerine, bir hafta arayla yapılan iki farklı kontrol sonucunda bebeğin hala görülmemesi ve kalp atışının alınamaması kesin teşhis için esas kabul edilir. Bu süreçte beta-hCG değerlerindeki artış hızı da doktor tarafından yakından takip edilerek karara varılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesi büyüyor ama bebek yoksa ne yapılmalı?
Gebelik kesesinin büyümesi, vücudun gebelik hormonlarını üretmeye devam ettiğini gösterir ancak bu durum her zaman canlı bir embriyo olduğu anlamına gelmez. Eğer doktorunuz bir hafta sonra tekrar kontrol önerdiyse, bu süreyi mutlaka beklemeli ve doktorunuzun verdiği progestan gibi ilaçları düzenli kullanmalısınız. Bir sonraki kontrolde de bebek izlenemezse, doktorunuz gebeliğin sonlandırılması (kürtaj) veya tıbbi tahliye seçenekleri hakkında sizi bilgilendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,374 soru

24,668,351 cevap

367,122 kullanıcı

...