39+1 haftalığım 1 cm açılmam var, suni sancı almalı mıyım?

0 oy
931 göst.
22 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (66 puan) sordu
Kızlar çok acil sizlere ihtiyacım var. 39+1 haftalığım. Hiç sancım yok sadece kasık ve bel ağrısı yaşıyorum. 1cm açılmam var. 1cm açılma ile suni sancı alıp açılma yaşayan oldu mu aranızda? O ağrıya katlanamama değer mi? Normal olsun istiyorum doğumum. Bu hafta gelmezse doktorum pazartesi yatış yaparız dedi. 
Gebelik haftası 39+1

5 Cevap

0 oy
22 Kasım 2021 (343 puan) cevapladı
Değer tabiki.ablamda hiç açılma yokken suni sancı ile başlattılar sabah 9aksam beş arası verildi akşam doğum oldu.ilk doğumda biraz geç açılma oluyormuş 
22 Kasım 2021 (66 puan) yorumladı
Şuan aralıkla gelen bir sancım yok. Bazen kasığımda oluyo kramp gibi o kadar.
22 Kasım 2021 (343 puan) yorumladı
İstersen hurma ye merdiven in çık pilates topuyla zıpla çok iyi geliyor acilmam hızlandım.hurmayi günde 7 adet tavsiye ederim rahmini çalıştıracak hemde bağırsakları
22 Kasım 2021 (360 puan) yorumladı
Ayy rahatlattin suan beni yesimcim merak ediyordum bunu hic acilma olmadan normal dogum olur mu diye doktora soramadim bunu
22 Kasım 2021 (343 puan) yorumladı
Ben ciddi bir sorun yoksa kadınlarının çoğunun normal doğuracağını düşünenlerdenim.Sezeryan ihtiyaç halinde bir nimet tabiki ama seçim yapacaksak normal olmalı bence.Normal doğum yapanların bileceği harika bir his yatıyor orda.ben şahsen hissiyat olarak cennetin kapısına gittim bir melek bana bebeği uzattı Rabbimin emaneti ona iyi bak diye tembihledi .hismiydi o ara ruyamiydi bilmiyorum iki dknnin içinde tarifsiz bir andı ve kucağıma sardım oğlumu o an basi çıktı balık gibi gövdesi geldi ikinci ikinmada.ne ağrı kaldı ne sancı.o an bitiyor.dikis kesik hissetmiyordum .5dikise rağmen.Allah hepimize nasip etsin ikinciye 28.haftadayim kızıma da böyle kavusurum inşallah
22 Kasım 2021 (360 puan) yorumladı
Bende normal dogum istiyorum Allah sag salim kucagimiza almayi nasip etsin
-Reklam-
0 oy
22 Kasım 2021 (297 puan) cevapladı
Ben 37.haftada 0 acilmayla suni sanciyla dogum yaptim. 12den aksam 10a kadar 5 cm açılma oldu. 11.20 de 10 cm açılma tamamlanmıştı. Kişiden kişiye değişiyor tabi. Kesi degil yanlış ikindigim için yırtık oldu dikisimde oldu. Ama 10 gun içinde hiç dogum yapmamis gibiydim. Dikislerimin çoğu da düştü. Ictekiler kaldi.
22 Kasım 2021 (66 puan) yorumladı
Benim isteğimle suni sancı verirler değil mi? Hemen sezaryen almaz doktor umarım.
22 Kasım 2021 (297 puan) yorumladı
Ben devlette yaptim. Suyum azdı. 37.haftada dogum olacak dediler. Çatı muayenesi yapıldı normale uygun denildi. Suni sancı verdiler. Devletse zaten öncelikleri normal doğum. Ozel için bisey diyemem tabi
0 oy
22 Kasım 2021 (3,013 puan) cevapladı
Bende 39+4 üm hiç açılma yokmuş bende de bakalım Çarşamba gidicem doktorum ne dicek meraj ediyorum
22 Kasım 2021 (66 puan) yorumladı
İnşallah hayırlısı olsun. Sabahtan beni ben lendi kendimi yedim bitirdim stresden. Yani sezaryen de kötü değil evet ama ne bilim kendimi normal diye çok adapte ettim sanırım şuan hayal kırıklığı oldu :(
22 Kasım 2021 (3,013 puan) yorumladı
Hayırlısı gerçekten kuzum ya valla bende normal çok isterim ama.bebek kilolu diye sezeryan olma ihtimalim var bakalım hayırlısı olsun inşallah
22 Kasım 2021 (66 puan) yorumladı
Sağlıkla gelsinler inşallah. Allah yardımcımız olsun
0 oy
22 Kasım 2021 (20 puan) cevapladı
Biraz daha bekle canım açılman yine olmazsa doktor gereğini yapar ben 40+3 deyim açılma olmadığı için bekliyorum suni sancı o kadar da iyi değil bebek gelmek isterse tutamazsın zaten 
22 Kasım 2021 (66 puan) yorumladı
40+1 de yatışımı verdi çok beklemek istemiyo doktor riske atmamak için bebeği
22 Kasım 2021 (20 puan) yorumladı
Olabilir doktorun dediği önemli
0 oy
22 Kasım 2021 (220 puan) cevapladı
Canim kişiden kişiye değişiyor 40 +3 de yatisim yapıldı 3 gün suni verdiler 8 cm açılmayla sezeryana alındım.. ama ablam ilk iki çocuğu suni sancuyla 1 saatte doğurdu ama 3.uncu çocuğunu 2 gün suni almasına rağmen doğurmadı sezeryan oldu 
22 Kasım 2021 (66 puan) yorumladı
Evet bir de bu tarafı var. O kadar acı çekip sezaryen olmak da istemem. Bebek nasıl isterse öyle oluyor gerçekten kendimi ikna etmem lazım
22 Kasım 2021 (220 puan) yorumladı
Bak canım kendimizi hep normale sartladigimiz için sezeryan olümmus gibi geliyor ama şunu unutmamak lazım sezeryanda bir doğum aklımızda kalmalı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamilelikte 1 cm açılma ile suni sancı verilir mi?
39 haftalık gebelikte 1 cm açıklık olması, vücudun doğuma hazırlandığının bir göstergesidir ancak suni sancı kararı tamamen doktorunuzun klinik değerlendirmesine bağlıdır. Genellikle rahim ağzının olgunluğu (Bishop skoru) değerlendirilerek, bebeğin ve annenin durumu uygunsa suni sancı ile doğum süreci başlatılabilir. 1 cm açıklık kendi başına suni sancı için yeterli bir kriter değildir; sancının başlamaması veya gebelik süresinin uzaması gibi durumlarda doktorlar tıbbi müdahaleyi tercih edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
1 cm açılma ile normal doğum süreci nasıl başlar?
1 cm açılma genellikle doğumun erken evresini veya hazırlık aşamasını ifade eder ve bu süreçte düzenli kasılmaların başlaması beklenir. Bu aşamada bel ve kasık ağrıları normaldir; ılık duş almak, hafif yürüyüşler yapmak ve dinlenmek süreci destekleyebilir. Düzenli ve şiddetli sancılar başladığında rahim ağzındaki açılma hızlanacaktır. Her kadının doğum ilerleyişi farklı olduğu için 1 cm açıklıkla günler geçirilebileceği gibi, kısa sürede de aktif doğum evresine geçilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı almadan doğumun başlaması için neler yapılabilir?
Suni sancı almadan doğal yollarla doğumu tetiklemek için en etkili yöntemler arasında düzenli yürüyüş yapmak ve yer çekiminden faydalanmak yer alır. Meme ucu uyarımı vücutta doğal oksitosin salgılanmasını artırabilir, ancak bu yöntem mutlaka doktor onayıyla uygulanmalıdır. Ayrıca, dinlenmiş bir zihin ve gevşemiş bir vücut doğum hormonlarının daha iyi çalışmasına yardımcı olur. Doktorunuzun önerdiği egzersizleri yaparak ve stres seviyenizi düşük tutarak vücudunuzun doğal sancılarını başlatmasını bekleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığının en önemli belirtileri arasında düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan kasılmalar, nişan gelmesi ve suyun gelmesidir. Ayrıca 39. haftadan itibaren artan bel ve kasık ağrıları, bebeğin kanala yerleşmesiyle oluşan baskı hissi ve sık tuvalete çıkma ihtiyacı doğumun habercisi olabilir. 1 cm açıklık da bu fiziksel değişimlerin bir parçasıdır. Kasılmalarınızın sıklığını ve süresini takip ederek, sancılarınızın 5-7 dakikada bire düştüğü noktada hastaneye başvurmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı süreci ne kadar sürer ve sancılar nasıldır?
Suni sancı, vücudun doğal oksitosin hormonuna benzer bir ilaçla (sentetik oksitosin) dışarıdan verilerek rahim kasılmalarının başlatılması veya güçlendirilmesidir. Etkisi genellikle ilaç verilmeye başlandıktan kısa süre sonra hissedilir ve sancılar doğal doğuma göre daha hızlı ve yoğun başlayabilir. Süreç tamamen kişiseldir; bazı kadınlarda birkaç saat içinde aktif doğum gerçekleşirken, bazılarında rahim ağzının açılması daha uzun sürebilir. Tıbbi gözetim altında uygulandığı için kalp atışlarınız ve bebeğin durumu sürekli takip edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 402 göst.
0 oy
11 cevap 1,157 göst.
0 oy
8 cevap 1,608 göst.
13 Nisan 2022 Doğum kategorisinde Ay_senuR. (18 puan) sordu

1,512,799 soru

24,673,921 cevap

367,429 kullanıcı

...