25 haftalık gebelikte şeker yükleme sonrası kontrole ne zaman gitmeliyim?

0 oy
805 göst.
23 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (12 puan) sordu

Kızlar merhaba komik olcak ama bir sorum var :) ben 25 haftada kontrole gittim benden şeker yuklemeei istedi doktorum ama ben yaptirmak istemediğimi söyledim. Doktorumda yaptrmicaksan ya 28 gün sonra gel dedi yada 28 haftada gel dedi hangisini dediğini unuttum karambole gitti ya bir 28 var ama hafta mi gün mü anlamadım unuttum:))) doktorumu aradım ulaşamadım siz 25.haftadan sonra ne zaman giitiniz kızlar 

Gebelik haftası 26
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

4 Cevap

+1 oy
23 Kasım 2021 (2,924 puan) cevapladı

Haftadir sanırım. :) Doktorlar hep hafta ustune konuşuyor ya. Bide 28 günün bi mantığı yok bnce haftadır o. Bazen bende doktorumun dediklerini unutuyorum. :D

23 Kasım 2021 (12 puan) yorumladı
Yani 28 gün neden desin ki 1 ay sonra derdi of kafayı yicem :)))
23 Kasım 2021 (2,924 puan) yorumladı
Yani eger 28.haftada gidersen bi sey kaybetmezsin zaten canm. 6 gun erken gitmis olursun. 28 gun sonra gidersen de bi sey kaybetmezsin 6 gün oynuyo arada sen seç :) :) bana sorarsan tam haftanda git yani 28.haftada
23 Kasım 2021 (12 puan) yorumladı
Cokk teşekkür ederim ben zaten çok sabirsizim bende kendi kendime 28. Haftamda giderim diyodum:)) ben işimi sağlama alsam iyi olcak canım çok sağol :)
23 Kasım 2021 (2,924 puan) yorumladı
Rica ederim saglikla doğsun: )
23 Kasım 2021 (12 puan) yorumladı
Aminnnn sizinde insallahhh Rabbim yardimcimiz olsun:)
-Reklam-
0 oy
23 Kasım 2021 (37 puan) cevapladı
Sırf bu durumları yaşamamak için doktora her girdiğimde ses kaydı açıyorum tavsiye ederim
23 Kasım 2021 (12 puan) yorumladı
Hmm iyi fikirmis :) akıl akıldan üstündür sonuçta :)
0 oy
23 Kasım 2021 (447 puan) cevapladı
Seker yüklemesi 28. Haftaya kadar yapılabiliyor.o yüzden öyle demiş 28. Haftadan sonra gel dems
0 oy
24 Kasım 2021 (506 puan) cevapladı
Bende 25 te gittim şeker yuklemesj yaptırdım şuan 26+3 um 28. Haftada gel dedi bana sizede öyle demiştir büyük ihtimal bende siz gibi arada unutuyorum  unutmamak için doktor bişey anlatırken hemen bir taraftan telefonuma yaziyorum ☺️ozaman unutmuyorum iyi oluyor 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte şeker yükleme testi yaptırmazsam doktor kontrolüne ne zaman gitmeliyim?
Gebelikte şeker yükleme testi yaptırmayan anne adayları için rutin kontrol takvimi genellikle 24-28. haftalar arasını kapsar. Eğer bu testi reddediyorsanız, doktorunuz takibinizi yakından sürdürmek için 28. haftada veya 28 gün sonra kontrole gelmenizi isteyebilir. Hangi sürenin sizin için uygun olduğunu belirlemek için mutlaka doktorunuza tekrar ulaşarak güncel takip planınızı netleştirin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
25. haftadan sonra gebelik kontrolleri hangi aralıklarla yapılır?
Hamileliğin 25. haftasından sonra rutin kontroller genellikle ayda bir kez olacak şekilde planlanır. Ancak 28. haftaya yaklaşıldığında ve üçüncü trimesterin başlamasıyla birlikte doktorlar bu süreyi 2 haftada bir veya risk durumuna göre daha sık aralıklara çekebilirler. Takibinizin aksamaması için doktorunuzun belirlediği randevu tarihine sadık kalmanız oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
28 haftalık gebelikte hangi rutin kontroller yapılır?
28. gebelik haftası, üçüncü trimesterin başlangıcı olarak kabul edilir ve bu dönemde bebeğin gelişimi daha yakından izlenir. Bu haftada genellikle bebeğin ağırlığı, su miktarı ve rahim ağzı uzunluğu kontrol edilir. Ayrıca şeker yükleme testi yaptırmayanlar için açlık ve tokluk kan şekeri takibi gibi alternatif izlem yöntemleri doktorunuz tarafından değerlendirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor randevu zamanını unuttuğumda ne yapmalıyım?
Randevu zamanını veya doktorunuzun verdiği talimatı unuttuğunuzda yapabileceğiniz en doğru adım, hastanenin randevu sistemini kontrol etmek veya doktorunuzun sekreterliği ile iletişime geçmektir. Eğer ulaşamıyorsanız, klinik veya hastanenin hasta danışma hattını arayarak 25. hafta kontrolünüzdeki notlarınıza erişim talep edebilirsiniz. Hafızanıza güvenmek yerine kayıtlı verileri doğrulamak her zaman daha güvenlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi yaptırmayan gebeler için 28. hafta neden önemlidir?
28. hafta, gebelik diyabeti taraması ve bebeğin büyüme gelişimi açısından kritik bir dönüm noktasıdır. Şeker yükleme testi yaptırmayan anne adaylarında bu haftada bebekte aşırı kilo artışı veya su fazlalığı gibi durumlar olup olmadığı ultrason ile detaylıca incelenir. Bu nedenle 28. hafta, gebeliğin son dönemine sağlıklı bir geçiş yapabilmek adına hekimlerin takibini sıkılaştırdığı bir dönemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 358 göst.
0 oy
5 cevap 1,381 göst.

1,512,385 soru

24,668,458 cevap

367,127 kullanıcı

...