28 haftalık gebelikte kontrol aralığı ne zaman düşer?

0 oy
422 göst.
25 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (773 puan) sordu
Ben 28.3 oldum 19 haftadan sonra şehir hastanesine geçtim oraya gidiyorum doktor diğer ay görüşelim dedi kaç haftadan sonra 2 haftaya iniyor ve nst ne zaman başlıyor kızlar 

5 Cevap

0 oy
25 Kasım 2021 (1,559 puan) cevapladı
30 a kadar ayda bir ya da 3 hafta bir çağırıyorlar 30 dan itibaren 2 hafta bir gel dedi doktor nstye gitmen lazkm dedi
25 Kasım 2021 (773 puan) yorumladı
Anladım canım devlette de böyle mi
25 Kasım 2021 (1,559 puan) yorumladı
Evet devlette de öyle özelde de
25 Kasım 2021 (773 puan) yorumladı
Tamam canım teşekkür ederim
25 Kasım 2021 (1,559 puan) yorumladı
Rica ederim canım
-Reklam-
0 oy
25 Kasım 2021 (255 puan) cevapladı
34 hafta başladı nst 

 Aydan aya çağırıyordu şimdi 2 haftaya düştü  eğer nst bağladığımda sancı fln olursa 3 gün 2 güne flnda çağırıyormus
25 Kasım 2021 (773 puan) yorumladı
Anladım canım teşekkür ederim
0 oy
25 Kasım 2021 (1,386 puan) cevapladı
İlk 3 ay 2 haftada bir gittim sonra ayda bir bu aya kadar 30+5te gittim 3 hafta sonra görüşürüz dedik doktor 34te gidicem tekrar şuan 32yim :) sonra nts durumuna göre haftada bir yada 2 haftada bir görüşcez dedi 
0 oy
25 Kasım 2021 (527 puan) cevapladı
3 haftada bir gidiyorum, ozele
0 oy
25 Kasım 2021 (113 puan) cevapladı
36 haftalık gebeyim haftada 1 sefere düşdü 35 haftada ise nst ye girdim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte doktor kontrolleri kaçıncı haftadan sonra iki haftaya düşer?
Gebelik takibinde rutin kontroller genellikle 32. haftadan itibaren iki haftada bir olacak şekilde planlanır. Ancak doktorunuz risk durumuna veya bebeğin gelişimine bağlı olarak bu süreci daha erken bir dönemde, örneğin 28. veya 30. haftalarda iki haftalık periyotlara çekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazına ne zaman bağlanmaya başlanır?
Non-stres test (NST) uygulaması genellikle gebeliğin 32. veya 34. haftasından itibaren rutin olarak yapılmaya başlanır. Erken doğum riski, bebeğin hareketlerinde azalma veya doktorun gerekli gördüğü diğer tıbbi durumlarda ise 28. haftadan itibaren daha erken dönemde NST çekimi gerçekleştirilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son döneminde doktor kontrolleri neden sıklaşır?
Gebeliğin son döneminde kontrollerin sıklaşmasının temel nedeni bebeğin gelişimini, rahim ağzı açıklığını ve annenin genel sağlık durumunu daha yakından takip etmektir. Bu süreçte tansiyon takibi, NST ile bebek kalp atışlarının izlenmesi ve olası doğum belirtilerinin erken tespiti için daha sık muayene gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST nedir ve hamilelikte neden önemlidir?
NST, bebeğin kalp atışlarını ve rahim kasılmalarını eş zamanlı olarak izleyen basit bir gözlem testidir. Bu test, bebeğin oksijen alımını, genel iyilik halini ve rahimde herhangi bir kasılma olup olmadığını anlamak için doğum öncesi dönemde hayati bilgiler sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
28 haftalık gebelikte doktor randevusu ne sıklıkla olmalıdır?
28 haftalık gebelik döneminde normal seyreden bir hamilelikte kontroller genellikle ayda bir kez yapılmaktadır. Ancak doktorunuz özel bir risk durumu görmüşse veya klinik takibiniz gereği uygun bulmuşsa randevu aralıklarını iki haftaya indirebilir, bu tamamen kişisel sağlık verilerinize bağlıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,287 soru

24,667,179 cevap

367,051 kullanıcı

...