Hamilelikte tansiyonum 14 çıkıyor, ne yapmalıyım?

0 oy
956 göst.
26 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (533 puan) sordu
Kızlar merhaba hamilelikte tansiyonu yüksek çıkan varmı varsa nelere dikkat ettiniz.. Benim tansiyonum 14 çıkıyor yaklaşık 2 haftadır bugun tansiyon aleti almaya gittim eczaneci sizin içinde bebek içinde iyi degil dedi nabzımda biraz yüksek çıktı doktorunuza söyleyin dedi.. Aradım doktorum açmadı her zaman dönerdi dönmedide.. Sizler evde neler yapıyorsunuz baş edebilmek için... 
Gebelik haftası 17+5

9 Cevap

+2 oy
26 Kasım 2021 (1,978 puan) cevapladı
Canım ilk olarak tuzu ve çok tatlı ürünleri hayatindan çıkar. Limon, mandalina yiyebilirsin güzel düşürüyor. Sarımsak yemeye çalış tansiyon dengeler ve bol bol camdan falan hava almaya çalış.  Günde 3 kez mutlaka tansiyon ölçüp not al ve doktorunu bilgilendir ilaç tedavisine başlar duruma göre hatta bazı testleri yapar. Benimde tansiyonum vardı ama 34.haftadan sonra yükselmeyr başladı. ilaç kullanmaya başlamıştım 38.haftada da tansiyondan dolayı sezeryanla bebeğimi kucağıma aldım. Tansiyon ciddi bir durum kontrol altına almak önemli aksatma sakın.
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Tamam canım çok teşekkür ederim dediklerine dikkat edicem tuz orta derece kullanıyorum öyle tatlı felanda binde bir yerim.. Sarımsağı yemeklerin yanında 1 baş yesem yeterli olurmu
26 Kasım 2021 (1,978 puan) yorumladı
Yeterli Olur canım  hatta yoğurda falanda katıp yiyebilirsin zorlanirsan. Yemeklere de tuzu az atmaya çalış. Zeytin, turşu tarzı ürünleri kullanma bana doktor oyle demişti.
-Reklam-
0 oy
26 Kasım 2021 (392 puan) cevapladı
Limonlu su iyi gelir mi acaba? Kendine salatalık limon falann detoks suyu gibi Sürahi yapabilirsin eğer iyi gelirse. Hem de c vitamini almış olursun. Benim de hep düşük. Hassas olduğum için 10 a 9 da bile elim ayağım dökülüyor 
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Hamileikten önce yoktu böyle bir sorunum hamileliğim başlarındada yoktu 1 aydır başlamış anlamadım :(  limonlu suyu denicem tansiyon aleti aldım 1 hafta hergün sabah akşam ölçüp not alcam.. Eger yüksek çıkmaya devam ederse sanırım düşük dozajlı tansiyon hapı vereceklermiş saglık ocagı ebesi öyle dedi
26 Kasım 2021 (392 puan) yorumladı
Birde babam da tansiyon hastası. Az su içmek de tansiyonu yükseltiyormuş. Tabiki sen doktora yine git ama alternatif çözüm bunlar diye biliyorum
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Su ile aram hiç iyi degil aslında hamile kalfıgımdan beri gün içerisinde en fazla 7,8 bardak su içiyorum fazlası migdemi bulandırıyor içim almıyor
26 Kasım 2021 (392 puan) yorumladı
Benim de hiç iyi değildi ama bebeğin kesesindeki su miktarını etkiliyormuş. Birde çocuğun böbreklerinde sıkıntı olmasın diyip kendimi zorluyorum
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Daha fazla içmeye özen göstercem inşallah..
0 oy
26 Kasım 2021 (575 puan) cevapladı
Canım şöyle önce kardiyoloji sonrada bir perinataloji muanesi olmasın kadın dogumcu değil perinataloji
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Tamam onada giderim cnm çok saol randevu alıp kısa zamanda gidicem
26 Kasım 2021 (575 puan) yorumladı
Rica ederim devletee gidiyorsniz perinayaloji direk randevu bulamazsınız bilginiz olsun
0 oy
26 Kasım 2021 (575 puan) cevapladı
Ben yaşadım bunu yaoman gerekenler iyi bir kardiyoloji ve perinataloji takipi olman lazim
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Tamam randevu alıp gidicem inşallah
0 oy
26 Kasım 2021 (185 puan) cevapladı
Benimde tansiyonum yüksek çıkmaya başladı doktor takip verdi 15 dk dinlenip ölçüp not alıyorum günlük tuza ara verin yoğurt sarımsak limon tüketmeye çalışın beyaz ekmek de yemememi söylemişti hemşire bende 31+4 haftaligim şuan için güzel gidiyor bu arada küçük tansiyon 10 olduğu zaman hiç bekleme acile git demişti bana bilginiz olsun geçmiş olsun ☺️
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim dikkat etmem gereken şeyleri bilemedim doktorumda cvp vermedi burdan aldıgım bilgileri uygulicam doktora gidecrne kadar... Tansiyon ilacı verdilermi size? Saglık ocagındaki ebe hanımla eczacı bey bana düşük dozajlı bir tansiyon ilacı yazar doktorunuz dedi...
26 Kasım 2021 (185 puan) yorumladı
Takipten sonra duruma göre verilir demişti bana şuan için iyi sağlık ocağı ara ara arayıp bilgi de alıyor tansiyonum ile ilgili ona göre verilicek sanırım çok da yormayın kendinizi ben yorulunca çıkıyor ozellikle
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Tamam çok teşekkür ederim ❤️ umarım hepimiz sağlıkla kavuşuruz bebişlerimize
26 Kasım 2021 (185 puan) yorumladı
Umarım sağlıkla olur herşey ❤️ rica ederim
0 oy
26 Kasım 2021 (398 puan) cevapladı
Benimde idrarda protein kacagi cıktı canım simdi her gun tansiyon ölcüyorum eger tansiyon 14e 9 cikarsa hemen acile geliceksin dedi doktorum bence tekrar ölç eger halen dusmemisse riske atma direk acile git 
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Az evvel ölçtüm büyük 14 küçük 5 çıktı nabız 104 çıktı 1 hafta takip et dedi ebe ama kendi doktoruma ulaşıp bilgi alcam inşallah
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Sanada geçmiş olsun canım
26 Kasım 2021 (398 puan) yorumladı
Sagol canim mutlaka iletisime gec senin haftanda erken biz 31+1iz erken dogum riski olabilir dedi bana
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Mutlaka gidicem 1 haftalık takipten sonra ne gerekiyorsa yapcam buradaki önerileride uygulicam inşallah düzelir canım
0 oy
26 Kasım 2021 (912 puan) cevapladı
Bende de tansiyon var nar limon suyu ve sarımsaklı yoğurt ye umarım geçer
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Hepsini not aldım çok teşekkür ederim denicem
0 oy
26 Kasım 2021 (991 puan) cevapladı
Hastaneyee git tabikide yüksek tansiyon çok problem die biliyorum 
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Kendi doktoruma gidicem yönlendirme yaptıgı yere gidicem inşallah
26 Kasım 2021 (991 puan) yorumladı
Anladım canım
0 oy
26 Kasım 2021 (148 puan) cevapladı
Yoğurt ye canım bol bol tuzu tamamen çıkar hayatından normal ekmek yeme tam tahıllı tam buğday ye gece yatarken falan sürekli yoğurt ye çok düşürüyor hemde bebeğe besleyici 
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Tamam canım yogurt ta yicem şuan açken ölçtüm açken tansiyon düşük olur diye biliyorum bilmiyorum yanlışmı biliyorum ama 14 çıktı küçükte 5 çıktı nabız 104 çıktı not aldım bakalım
26 Kasım 2021 (148 puan) yorumladı
Çok yüksek değil ama biraz yüksek bide kişiye göre değişiyo benim 8.5 10.5 hep böyledir mesela 12 13 e çıktığı zaman kötü oluyorum bünyem düşük tansiyona alışkın Bi takip et Bi yere not al aile hekimine bile sorabilirsin ama ihmal etme önemli tansiyon allahım sağ sağlim kucagımıza almayı nasip etsin inşallah
26 Kasım 2021 (533 puan) yorumladı
Aynen canım aile hekimine göründüm bugun ordada 14 çıktı eve hanım tansiyon aleti alıp 1 hafta takip etmemi söyledi takip kartı verdi.. Aç yada tok farkedermi tansiyonu ölçmek için
26 Kasım 2021 (148 puan) yorumladı
Evet fark eder aç tok şekilde yaz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 14 tansiyon yüksekliği ne anlama gelir?
Hamilelikte ölçülen 14 (140 mmHg) ve üzeri büyük tansiyon değerleri tıbbi olarak yüksek tansiyon (hipertansiyon) kabul edilir ve mutlaka doktor takibi gerektirir. Bu durum hem anne adayı hem de bebek için preeklampsi gibi ciddi riskler oluşturabileceği için ihmal edilmemeli, ölçümler bir tansiyon günlüğüne düzenli olarak kaydedilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yüksek tansiyon ve nabız yüksekliği neden olur?
Hamilelikte yüksek tansiyon ve nabız artışı vücuttaki kan hacminin artması, hormonal değişimler veya gebeliğe bağlı gelişen tansiyon hastalıklarından kaynaklanabilir. Nabzın yüksek çıkması bazen stres, susuzluk veya kansızlık gibi faktörlerle de tetiklenebilir; bu nedenle detaylı bir kalp ve tansiyon değerlendirmesi için kadın doğum uzmanına başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek tansiyonu düşürmek için evde ne yapılmalı?
Gebelikte yüksek tansiyonu evde düşürmeye çalışmak yerine, değerler 140/90 mmHg üzerine çıktığında vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmak en güvenli yoldur. Evde yapılabilecek en önemli destekler ise stresten uzak durmak, tuzu tamamen kısıtlamak, düzenli istirahat etmek ve doktorunuzun onayladığı tansiyon ilacı planına sadık kalmaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon yüksekliği bebek için tehlikeli mi?
Evet, hamilelikte kontrolsüz tansiyon yüksekliği plasentaya giden kan akışını azaltarak bebeğin beslenmesini ve gelişimini olumsuz etkileyebilir. Erken doğum riski ve bebekte düşük doğum ağırlığı gibi komplikasyonları önlemek için tansiyonun gebelik süresince hekim tarafından yakından izlenmesi ve gerekli durumlarda ilaç tedavisine başlanması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyonum 14 çıkıyor hamilelikte ne zaman doktora gitmeliyim?
Tansiyon değerinizin 140/90 mmHg ve üzerinde seyrettiği her durumda, vakit kaybetmeden takipli olduğunuz kadın doğum uzmanı ile iletişime geçmelisiniz. Eğer tansiyonunuza baş ağrısı, görme bozukluğu, karın ağrısı veya ani ödem gibi şikayetler eşlik ediyorsa, randevu beklemeden en yakın acil servise başvurmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 235 göst.
25 Şubat 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Tgb_27 (442 puan) sordu
0 oy
9 cevap 1,036 göst.
11 Mayıs 2020 Doğum kategorisinde _emine_ (3 puan) sordu

1,512,149 soru

24,665,545 cevap

366,953 kullanıcı

...