9 haftalık hamileyim sancım var, normal mi?

0 oy
176 göst.
29 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (105 puan) sordu
Kızlar 9 haftalık hamileyim sancım var normal mi
Gebelik haftası 9

1 cevap

0 oy
29 Kasım 2021 (2,789 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Benimde var cnm ama ben sebebini biliyorum idrar yolu enfeksiyonum var benim ondan ağrıyor..ayrıca gebelikte aşırı olmadığı sürece kasik ağrısı normal çünkü rahim genişliyor. Bende şu an 9hafta 4 günlüğüm
29 Kasım 2021 (105 puan) yorumladı
Doktara gittim enfeksiyon var dedi idrar yollarinda ilaç verdi tam kullanmadım kullansam geçermi
29 Kasım 2021 (2,789 puan) yorumladı
Tabii cnm ayrıca idrar yollarındaki enfeksiyon önemli su an erken haftamız ama son haftalarda olduğunda doğumda bebeğe geçebiliyor malesef ben bunu 4.bebegimde yaşadım ve bebeğim yogunbakimda kaldı bir haftadan fazla ondan dolayı önemli onun dışında bol su için oda enfeksiyonun geçmesine yardımcı oluyor
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 haftalık hamilelikte karın ağrısı ve sancı normal mi?
9 haftalık hamilelikte hafif kasık sancıları, rahmin büyümesi ve bağ dokuların esnemesine bağlı olarak genellikle normal kabul edilir. Ancak şiddetli, tek taraflı veya düzenli aralıklarla gelen, beraberinde kanama veya lekelenme görülen sancılar normal değildir ve mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
9 haftalık gebelikte sancı ne zaman doktora gidilmeli?
9 haftalık gebelikte sancı ile birlikte vajinal kanama, şiddetli bel ağrısı, ateş, titreme veya sıvı gelmesi gibi durumlar yaşanıyorsa vakit kaybetmeden doktora gidilmelidir. Ağrı dinlenmekle geçmiyor ve giderek şiddetleniyorsa, bu durumun altında yatan başka bir sağlık sorunu olup olmadığının kontrol edilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte sancı ve kramp nasıl hafifletilir?
Erken gebelikte sancıları hafifletmek için ağır kaldırmaktan kaçınmalı, ani hareketler yapmamalı ve vücudu yormayacak şekilde dinlenilmelidir. Rahat ve bol kıyafetler tercih etmek, gün içinde yeterli su tüketmek ve stresi azaltmak sancıların şiddetini düşürebilir; ancak ağrı çok rahatsız edici boyuttaysa doktorunuza danışmadan ağrı kesici ilaç kullanmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
9 haftalık hamilelikte sancı düşük belirtisi olabilir mi?
9 haftalık hamilelikte hissedilen her sancı düşük belirtisi değildir, ancak şiddetli kramplar bazen düşük riskine işaret edebilir. Özellikle kramplara eşlik eden parlak kırmızı kanama veya pıhtı düşürme gibi belirtiler varsa, bu durum acil tıbbi müdahale gerektiren bir düşük tehdidi habercisi olabileceği için hemen doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 9. haftasında sancı olması neden olur?
Hamileliğin 9. haftasında sancı yaşanmasının en yaygın nedeni rahmin hızla büyümesi sonucu çevredeki kas ve bağların gerilmesidir. Ayrıca idrar yolu enfeksiyonları, kabızlık, gaz sancısı veya fiziksel yorgunluk da bu dönemde karın bölgesinde ağrı hissine yol açabilen diğer faktörler arasında yer alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...