Doğuma 5 gün kaldı, bebek iri ve çok korkuyorum ne yapmalıyım?

0 oy
1,379 göst.
27 Kasım 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (39 puan) sordu

Kızlar dogumuma 5 gün var arada kasik ağrım oluyo oglen nst giricem tekrar dua edin bana ya çok korkuyorum dogumdan ilk doğumum olucak bebekte iri normal gozukuyodu sezeryana da alabilirim demişti geç gelebilir bebek demişti doğum için bı belirti yok aslında ağrım oluyo bazen ama son haftam bu hafta çok korkuyorum motive olamiyorum ya aklıma geldikçe içim sıkılıyor

Gebelik haftası 39+3

8 Cevap

0 oy
27 Kasım 2018 (765 puan) cevapladı

Bebek kac kilo mümkün olduğunca sezeryan olma canm Allah yardımcın olsun inşallah kolaylıkla normal doğum yaparsın 

27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
İns canım inşallah geçen hafta 3996 kiloydu doktor yanılma payı olabilir ama bebiş iri dedi
27 Kasım 2018 (765 puan) yorumladı
4 kilo doğuyor zaten canm
-Reklam-
0 oy
27 Kasım 2018 (278 puan) cevapladı

Sağlıkla kucağına al inşaAllah bebeğini :) sakin ol iyi düşün iyi olsun :) bebeğine kavuşacaksın bu düşünce ile sakinleşmeyi dene :) vajinal doğum için nefes eğzersizleri bakmadıysan bakabilirsin. Hayırlı doğum dilerim

27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim canım benim bakiyim bı
0 oy
27 Kasım 2018 (478 puan) cevapladı

Canım benim, hayatının en güzel günleri başlıyor. Doğum kısmı sadece bir gün. Ondan sonra kucağına minimini bir melek verecekler. O sadece senin olacak, seni isteyecek. Minicik parmaklarıyla senin parmağını kavrayacak :) Kendini doğumu düşünüp korkutmak yerine doğum sonrası alacağın ödüle odaklamaya çalış ;)

27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
Aynen öyle canım amin inşallah ben normal çok istiyorum bitane hemsire demez mi bana sezeryan ol sen ben olsam sezeryan olurum normal doğum çekilmez falan nasıl beni korkuttu gerizekali
27 Kasım 2018 misafir yorumladı
Bak tabiki korkuyo insan can cabasina dusuyosun nasil olacak nasil bitecek diye. Sadece sakin ol yonlendirmeleri dikkate al. Bebeginin sagliginida kendi sagliginida dusunerek adim at canim kolay bi surec degil ama kastıkca daha zor gecicek o yuzden sakin olmaya calis. Illa normal dogurucam diye tutturma olurmu bi cok ornegiyle karsilastim ben . Burda sezeryana karsi ciktiklari zaman direk ataga geciyorum cunku bebeginin canini hice sayiyo bazi insanlar. Inanki sezeryanda zor elbet ama gercekten unutuyo insan o zaman yasadiklarini. O yuzden sadece bebegini kucagina almaya odaklan  canim olurmu rabbim yardimcin olsun
27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim canım benim dediğin gibi yapicam amin insallahhhh
27 Kasım 2018 (478 puan) yorumladı
Benim de ilk tatlım :) Bak şöyle düşün. Annelerimiz bizi vaktiyle ne koşullarda doğurmuşlar, iri, suyu az vs demeden hem de. Şimdi günümüz koşullarında seni ve bebegini en rahat ettirecek şekilde doğum yapacaksın. koca bir hastane, doktorlar, hemşireler... Değil mi ama? :) Seni korkutmalarina izin verme sen strese girersen bebegin de girer unutma
27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
Ne güzel anlattın canım benim çok teşekkür ederim ins öyle yapicam rahat tutucam icimi
0 oy
27 Kasım 2018 (2,642 puan) cevapladı

Korkma canım korkma. Bilmedigin için endişe edersin neler yasiycam ne gibi ortamda bulunucam diye ama korkulacak bişi yok. Sen ben nasıl dogduysak senin yavrunda sana kavuşma arzusuyla öyle dogacak. Korkunun sana hiçbir faydası yok. 

Doğum çok kolay. Oluyor. Tek zorlulugi son yarım. Saat sancisi. O sancidada derin derin nefes alıp vericen. Doktoru dinle. Ne derse yap. İkinmaktan vazgeçme. En geç 3. İkinmad bebek doğar. 

İnşaallah kolay doğum olur. Sen yüreğini ferahlat.

Nasıl ki kan vermeye girince bı heyecan bı stres. Sonrasında bu muymus diyoruz buda böyle. 


27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
Çok sağol canım benim Allah yardimcim hatta doğum yapicak tüm annelerin yardimcilari olsun inşallah dediğin gibi olucak eminim ins yenicem bu endise korkuyu:)
0 oy
27 Kasım 2018 misafir cevapladı

korkma yavrum ya benim de ilk gebeliğim 29 haftaligim neredeyse bitirdim bende kendimi avutuyorum güzel bi doğum olacak oğluma kavusucam diye sende oyle yap kendini motive et rabbim bi avaz da kurtarsin inşallah 

27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
Amin inşallah canım benim senide rabbim bı avazda kurtarsın inss
27 Kasım 2018 misafir yorumladı
amin inşallah canım
0 oy
27 Kasım 2018 (150 puan) cevapladı

Maşallah maşallah 41 kere. Bebişin iri ne yedin ne içtin farkli bişeyler yaptin mi soyle genç ve yeni anne adaylarina bizde 17 haftaligiz boyle şeyler onemli tekrardan maşallah :)

27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
Sağol canım benim Allah sağlıklı evlatlar nasip etsin ya normal olarak vallahi ne fazla yiyorum ne az günlük hayatta nasilsa öyle yani benim bile sadece gobegim var sanırsam iç göbek geniş 9 aylığım ama görsen 6 7 dersin ben değilde bebek kilo almış sanirsam derler ya zayiflarda şişko bebek çıkar diye doktor da her gittigimde bebeğin iri bebeğin iri diyo beni deli ediyo:)))) ceviz ye çok sağlıklı havuç ye bebek için gerçekten süt iç yoğurt ye abur cubur yeme çok kendine kilo yapar çünkü salata yap üstüne ton balığı koy bunlar bebeğe yarayan besinler senin içinde çok iyi olucak
27 Kasım 2018 (150 puan) yorumladı
Sagol canim benim.normal şeyler aslinda hep yedigimiz tekrardan maşallah dogumdan valla zayif bebek doguranlar da korkuyor kiloyla alakali kendinizi sikmayin bence Allah hepimizin yardimcisi olsunn :)
0 oy
27 Kasım 2018 (260 puan) cevapladı
cinsiyeti ne canım
0 oy
27 Kasım 2018 (115 puan) cevapladı

Allah yardımcın olsun canım öyle yada böyle o bebek senden çıkacak az kalmış dayan iyi doğsun hiç bi şeyin kalmaz darısı başıma inşallah :)

27 Kasım 2018 (39 puan) yorumladı
İns Allah yardimcimiz olsun canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğuma 5 gün kala bebek iri ise sezaryen mi olmalıyım?
Bebeğin iri olması (makrozomi) durumunda sezaryen kararı, bebeğin kilosu, anne adayının çatı darlığı ve bebeğin pozisyonu gibi klinik faktörlere göre doktor tarafından verilir. Eğer bebek doğum kanalından geçişi zorlayacak kadar büyükse veya omuz takılması riski öngörülüyorsa, doktorunuz güvenliğiniz için sezaryen doğum yöntemini önerebilir. Bu karar tamamen doğum anındaki muayene bulgularına göre şekillenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Son haftada doğum korkusu ile nasıl başa çıkabilirim?
Doğum korkusu, özellikle ilk doğumu olacak anne adaylarında oldukça yaygın ve doğal bir süreçtir. Bu korkuyu azaltmak için nefes egzersizlerine odaklanmak, doğumun fizyolojik bir süreç olduğunu hatırlamak ve size destek olacak bir yakınınızla duygularınızı paylaşmak etkili olabilir. Zihninizdeki olumsuz senaryolar yerine, bebeğinize kavuşacağınız ana odaklanmak ve o anın heyecanını hayal etmek kaygınızı yönetmenize yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma 5 gün kala kasık ağrısı normal mi?
Doğuma çok az bir süre kala hissedilen kasık ağrıları, genellikle vücudun doğuma hazırlık sürecinin bir parçası olan yalancı sancılar (Braxton Hicks) veya bebeğin kanala yerleşmesiyle ilgili baskılardır. Ancak bu ağrılar düzenli hale gelirse, şiddeti artarsa veya su gelmesi gibi belirtiler eşlik ederse vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir. NST kontrolleri, bu ağrıların doğum sancısı olup olmadığını belirlemek için en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İri bebeklerde normal doğum süreci nasıl ilerler?
İri bebeklerde normal doğum süreci, bebeğin baş çevresi ve omuz genişliğinin annenin pelvis yapısıyla uyumuna bağlı olarak ilerler. Doktorlar, bebeğin kilosunu ve annenin çatısını değerlendirerek normal doğumu destekleyebilir ancak doğumun ilerlemediği durumlarda sezaryene geçiş her zaman bir seçenek olarak tutulur. Doğumun her aşaması yakından takip edilerek anne ve bebek sağlığı için en güvenli yol izlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum belirtisi yokken son haftada ne zaman hastaneye gidilmeli?
Doğum belirtisi olmasa bile, son haftada düzenli kasılmaların başlaması, amniyon sıvısının gelmesi, kanama olması veya bebeğin hareketlerinde azalma hissedilmesi durumunda hemen hastaneye gidilmelidir. Eğer bu belirtiler yoksa, doktorunuzun belirlediği haftalık veya güncel NST randevularına uyarak bebeğinizin sağlık durumunu takip ettirmeniz yeterlidir. Her hamilelik farklıdır ve vücudunuzun verdiği sinyalleri yakından takip etmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 559 göst.
0 oy
2 cevap 244 göst.
0 oy
0 cevap 148 göst.
0 oy
3 cevap 425 göst.

1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...