Tansiyonum çok yüksek, randevusuz hastaneye gidebilir miyim?

0 oy
780 göst.
7 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (954 puan) sordu
Kizlar merhaba surekli soru soruyorum ama bunuda sormak zorundayim randevusuz hastaneye gidilmiyor benimde taniyonum yuksek yarin sabahtan ankara sehir hastanesine gidicem benimle ilgilenirlermi randevun yok diye eve gondermezler degilmi hastane hakkinda bilgisi olan lutfen cvp versin 
Gebelik haftası 6+3

5 Cevap

0 oy
7 Aralık 2021 (4,684 puan) cevapladı
Acil yok mu? 
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
Hastanede acil var ama ben sabah gidicem baska vaktim yok cnku
7 Aralık 2021 (4,684 puan) yorumladı
Gebelikte tansiyon önemli bir durum
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
Evet hastaneyle ilgili bilgi verecek yokmu arkadaslar
-Reklam-
0 oy
7 Aralık 2021 (575 puan) cevapladı
Acildenngiris yap mutlaka alırlar 
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
Selenaycim sabah en erken 10 da olucam kardesim isten izin alacak insallah bakarlar kulaklarn cnliyomu senn tansiyonun cikinca benm cnliyor suan
7 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Çınlar yükselince lakin dediğim gibi yarışta vereblirler poliklinikte muane olmazsan acilden giris yap her türlü onlar yonlendirir
0 oy
7 Aralık 2021 (575 puan) cevapladı
Canım yatış bile vereblir ona göre 
7 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Rica ederim
7 Aralık 2021 (1 puan) yorumladı
Tansiyon kac oluyor e imde yuksek ılac kullanıyorum
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
16_10 oluyor tanaiyonum
7 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Yüksek canım maalsef acil hipertansif ilaç verilmesi lazim
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
Kafam bende degil vallahi ne illet biseymis ya sarhos gbiyim kulak cnlamasi aman
0 oy
7 Aralık 2021 (267 puan) cevapladı
10 da giderseniz muaneye sira almaniz cok zor 8 de orda olmaniz lazim bugun bana 10.30da sonuc sirasi be vermediler yok diye gidin sansinizi deneyin olmadi acilden giris yaparsiniz
7 Aralık 2021 (267 puan) yorumladı
Evet bende orda takipliyim.aciline gitmedim hic ama kabul etmeme icin bir nedenleri yok
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
Anladm 23 araliga necati hancerliogluna randvu buldum bi ilaca baslatsalar rahatliycam keseyi gordum cocuguda goremedm daha bisey olcak dye korkuyrm leke felan hic olmadi cok aukur
7 Aralık 2021 (267 puan) yorumladı
Insallah olmaz 23 u tam zamani hem kalp atisini duyarsin hem bebegi gorursun ama o zamana kadar folik asite basla sen saglik ocagindan yazdirip alabilirsin recetesizde sariliyor
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
Ben 3 aydir kullaniyorum canim folik asit
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
Tek korkum suan tansiyon yarin gidebilirim inslalah bakalim ne diycekler
0 oy
7 Aralık 2021 (1 puan) cevapladı
Sabah 10 gibi gitsen bile muayene sırası alabilirsin cnm ama sonuç sırası almak fazla mümkün değil oda öğleden sonra veriyolar 
7 Aralık 2021 (954 puan) yorumladı
En iyisi direk acilden giris yapmak

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tansiyon yüksekliği durumunda acil servise başvurmak gerekir mi?
Tansiyon yüksekliği, özellikle şiddetli baş ağrısı, göğüs ağrısı, nefes darlığı, görme bozukluğu veya bilinç bulanıklığı gibi belirtilerle seyrediyorsa acil bir durum olarak kabul edilir. Bu tür belirtiler yaşıyorsanız hiç vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşunun acil servisine başvurmanız hayati önem taşır. Eğer tansiyon değerleriniz çok yüksek seyrediyor ancak belirgin bir şikayetiniz yoksa yine de tıbbi değerlendirme için acil servisten destek almanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastaneye randevusuz gitmek acil durumlarda mümkün mü?
Hastanelerin acil servis birimleri, randevu sistemiyle değil, hastanın aciliyet durumuna göre 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet verir. Sağlık sorununuzun acil olduğunu düşündüğünüzde veya ani gelişen bir rahatsızlıkta herhangi bir randevu almanız gerekmeden acil servise doğrudan başvuru yapabilirsiniz. Triage (triyaj) sistemi sayesinde sağlık personeli durumunuzun aciliyetini değerlendirerek sizi öncelikli hasta grubuna dahil edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yüksek tansiyon şikayetiyle acil servise giderken yanımda ne götürmeliyim?
Acil servise giderken yanınızda kimlik kartınızın yanı sıra varsa düzenli kullandığınız ilaçların bir listesini veya kutularını mutlaka bulundurmalısınız. Ayrıca son dönemde ölçtüğünüz tansiyon değerlerini not ettiğiniz bir kayıt varsa hekiminize göstermeniz, doğru tanı ve tedavi planı oluşturulması açısından büyük kolaylık sağlar. Varsa geçmişteki kronik hastalık raporlarınızın veya daha önce yapılmış güncel tahlillerinizin bir kopyasını da dosyanızda tutmanız faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Acil serviste tansiyon kontrolü için hangi işlemler yapılır?
Acil serviste tansiyon şikayetiyle başvurduğunuzda öncelikle hemşire tarafından tansiyon, nabız ve oksijen satürasyonu gibi hayati bulgularınız ölçülür. Ardından hekim tarafından fiziksel muayeneniz yapılır, gerekli görülürse EKG çekilir ve kan tahlilleri istenerek organ fonksiyonlarınızın etkilenip etkilenmediği incelenir. Bu tetkikler, tansiyon yüksekliğinin altında yatan nedeni belirlemek ve acil bir müdahale gerekip gerekmediğine karar vermek için standart prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon yüksekliği belirtileri nelerdir ve ne zaman hastaneye gidilmelidir?
Tansiyon yüksekliği genellikle ensede belirgin ağrı, kulak çınlaması, baş dönmesi, burun kanaması veya yüzde kızarma gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Ancak çoğu zaman hiçbir belirti vermeden de seyredebilir. Eğer evde yaptığınız ölçümlerde tansiyonunuz 180/120 mmHg ve üzeri değerlere ulaşıyorsa, hiçbir şikayetiniz olmasa bile mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurarak profesyonel destek almanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 306 göst.
0 oy
2 cevap 321 göst.
0 oy
1 cevap 301 göst.
28 Nisan 2023 Hamilelikte Testler kategorisinde Ecemakci0 (68 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...