31+1 haftalık hamileyim, adet sancısı ve akıntım var normal mi?

0 oy
231 göst.
9 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (218 puan) sordu
Kızlar 31+1 im ara ara adet sancısı gelip gidiyo ve beyaz akıntım da var bu normal mi akıntı zaten oluyodu da sancı bi kaç gündür oluyo 

1 cevap

0 oy
9 Aralık 2021 (115 puan) cevapladı
Sanciniz normal yalancı sancılar olacak bebeği doğuma hazırlıyor geçen hafta kontrole gittiğimde doktoruma bende sancı için sordum normal demişti fakat sizi çok rahatsız edecek sekildeyse doktora gorunmeniz gerekiyor gaz sancısı da olabilir oda yoğun bir şekilde olacaktir
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

31 haftalık hamileyken adet sancısı gibi sancılar neden olur?
31 haftalık gebelikte hissedilen adet sancısı benzeri ağrılar genellikle rahim kasılmaları veya Braxton Hicks denilen yalancı doğum sancılarıdır. Vücut bu haftalardan itibaren doğuma hazırlık sürecine girdiği için bu kasılmalar normal kabul edilebilir. Ancak sancılar düzenli hale geliyorsa, şiddeti artıyorsa veya bel bölgesinde yoğunlaşıyorsa erken doğum riski açısından vakit kaybetmeden doktora başvurulması hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31 haftalık gebelikte beyaz akıntı artışı normal mi?
Gebeliğin 31. haftasında beyaz akıntı artışı, artan östrojen seviyeleri ve bölgedeki kan akışının hızlanması nedeniyle oldukça yaygın ve normal bir durumdur. Genellikle kokusuz ve şeffaf ya da beyaz renkte olması beklenir. Eğer akıntıya kaşıntı, kötü koku, yanma veya renk değişimi (yeşil, sarı, gri) eşlik ediyorsa bu durum bir enfeksiyonun habercisi olabilir ve tedavi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken doğum sancısı nasıl anlaşılır ve belirtileri nelerdir?
Erken doğum sancısı genellikle düzenli aralıklarla gelen, dinlenmekle geçmeyen ve giderek şiddeti artan kasılmalarla kendini belli eder. Belde başlayan ve kasıklara yayılan ağrılar, karında sertleşme, vajinal akıntıda kanlı veya sulu bir artış erken doğum belirtisi olabilir. Bu tür bir sancı hissettiğinizde kasılmaların sıklığını ve süresini not ederek hemen bir sağlık kuruluşuna gitmeniz en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
31 haftalık hamilelikte sancı olduğunda ne zaman doktora gidilmeli?
Sancılar saatte 4 kereden fazla tekrarlıyorsa, sancıya su gelişi veya kanama eşlik ediyorsa, bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma fark ediliyorsa mutlaka doktora gidilmelidir. Ayrıca şiddetli karın ağrısı veya yüksek ateş gibi durumlar da acil müdahale gerektirir. Erken dönemde yapılan bir NST (non-stres test) ile sancıların durumu ve bebeğin sağlığı net bir şekilde belirlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yalancı doğum sancıları ile gerçek sancı arasındaki fark nedir?
Yalancı doğum sancıları (Braxton Hicks) genellikle düzensizdir, pozisyon değiştirmekle veya dinlenmekle hafifler ya da tamamen geçer. Gerçek doğum sancıları ise zamanla daha sıklaşır, süresi uzar ve dinlenmekle geçmez; genellikle karından başlayıp bele vuran düzenli bir ritme sahiptir. Eğer sancılarınızın karakterinden emin olamıyorsanız, riske girmemek adına doktorunuza danışarak profesyonel bir kontrol yaptırmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,321 soru

24,667,730 cevap

367,080 kullanıcı

...