4 aylık hamileyim, 8 aylık bebeğimi sütten nasıl keserim?

0 oy
368 göst.
9 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (607 puan) sordu
Kızlar benim 8 aylık oğlum var ve şu an 4 aylık hamileyim bebeğimi emziriyorum sütten keseceğim zaten kendi de pek emmiyor 1, 2 yudum içiyor bırakıyor  devam sütüne başladım ve gögsüm şişti ağrıyor sütüm iç çamaşırımı ıslatıyor göğüs pedi kullanacağım bu dönemi nasıl atlatabilirim sütüm aktıkça gelmeye devam eder mi yoksa kendi gider mi kaç gün sürer aceba
Gebelik haftası 17+1

3 Cevap

0 oy
9 Aralık 2021 misafir cevapladı
Aa ben de öyleyim kızım dokuz aylık ben de 3,5aylik hamileyim. Ama bizimki memeye daha çok düşkün oldu kesemiyorum :( annem de öyle olmuş sabun bağlamış goguslerine ve sıkı sarmış bı haftaya geçmiş canım. Devam sütü olarak ne kullanıyorsunuz?
9 Aralık 2021 (607 puan) yorumladı
Ay inşallah kolay bi süreç olur ama göğüslerim çok ağrıyor, devam sütü olarak ben bebeğime ilk aylarında sma kullandım memnun kaldım yine sma ya devam ediyorum
9 Aralık 2021 misafir yorumladı
İnşallah siz de benim gibi uykusuz değilsinizdir umarım :)) siz sıcak da uygulayin sıkı sarın küçük sabunlardan da bağlayın çoğu kişiden duydum geçer süt akmaz bı hafta en geç bı aya geçer  inşallah, bizimki de kendiliğinden bırakır bakalım
9 Aralık 2021 (607 puan) yorumladı
Uykusuzluk En büyük sorunum canım bebeğim sürekli ilgi istiyor ve uyuttuğumda çok az uyuyor bende uyuyamıyorum rabbim hepimizin yardımcısı olsun inşallah  en kısa zamanda sütüm kesilir de rahatlarım
9 Aralık 2021 misafir yorumladı
Seni Cook iyi anlıyorum  canım inşallah inşallah Allah dualarımızı kabul etsin
9 Aralık 2021 (607 puan) yorumladı
Amin canım :)
-Reklam-
0 oy
9 Aralık 2021 (1,525 puan) cevapladı
Canım biraz zor bı süreç ve bebiş de küçük oldugu için daha çok süt uretimi olur sürekli sıcak uygulama yap seni rahatlatır insalah ama 1 hafta o ağrı o sancı süt dolumu yaşarsın bı haftadan sonra yumuşama olur ağrısı biter . 1 aya kadar da süt kesilir .
9 Aralık 2021 (607 puan) yorumladı
Aslında sütüm azalmıştı bebeğim dendiğinde yarım çay bardağı bile içmiyordu 2 gün emzirmedim şişti ağrıyor kendi akınca rahatlıyor inşallah sıcak uygulayınca geçer
0 oy
9 Aralık 2021 (34 puan) cevapladı
Merhabalar 18 aylik ikizlerim var kizim emiyor oglum mama yiyor ve 5 aylik hamileyim hala da emziriyorum ve dogana kadarda emzirmeyi dusunuyorum bence emen cocugu biraktirmak biraz mantiksiz geliyor bana hem yazik gunah
9 Aralık 2021 (607 puan) yorumladı
Bebeğim zaten emmiyor bıraktı gibi birşey meme ucuyla oynuyor sadece oda dişini kaşımak için günah olduğunu düşünmüyorum bu seferde karnımdaki bebeğin de beslenmesi gerekiyor erken doğum riskini de artırıyor karnımdaki bebeğin sağlığınıda düşünmek gerek
9 Aralık 2021 (12 puan) yorumladı
Eğer erken doğum riskiniz yoksa emzirmek tek başına bu riski oluşturmuyor tandem emziren cok anne var. Ben 32 haftalik hamileyim 30 aylık kızım hala emiyor karninizdaki bebeği etkileyen bi durum yok beslenmesi açısından ama tabiki karar sizin ki zaten bırakmış bebeğiniz.
9 Aralık 2021 (607 puan) yorumladı
Bünyem zaten zayıf doktorum önermedi emzirmemi, emzirince elim ayağım titriyor ağır geliyor tabi bünyeden bünyeye değişiyor bu durumlar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken emzirmeyi bırakırken göğüs şişmesi ve ağrısı nasıl geçer?
Emzirmeyi bırakma sürecinde göğüs şişmesini ve ağrısını hafifletmek için göğüsleri tamamen boşaltmadan, sadece rahatsızlığı giderecek kadar sağım yapabilirsiniz. Soğuk kompres uygulamak veya lahana yaprağı koymak ödemi azaltmaya yardımcı olur. Göğüslerinizi destekleyen ancak sıkmayan bir sütyen kullanarak süreci daha konforlu hale getirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sütten kesme döneminde göğüslerden süt akması ne kadar sürer?
Sütten kesme döneminde süt akışı genellikle birkaç gün ile iki hafta arasında kendiliğinden azalır ve durur. Göğüsleriniz süt üretmeyi bırakana kadar sızıntıları önlemek için göğüs pedi kullanmak en pratik yöntemdir. Eğer göğüslerinizde aşırı sertlik, kızarıklık veya ateş gibi belirtiler oluşursa, mastit riski olabileceği için mutlaka bir uzmana danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirmeyi bırakınca süt üretimi kendiliğinden biter mi?
Süt üretimi, göğüslerin uyarılma düzeyine bağlıdır; bebek emmeyi bıraktığında veya siz sağımı kestiğinizde vücudunuz süt üretimini kademeli olarak azaltır. Süt akmaya devam ettikçe göğsü sürekli boşaltmak, vücuda 'süt üretimine devam et' sinyali gönderir. Bu nedenle, göğüsleriniz çok gerilmediği sürece sağım yapmaktan kaçınmak, üretimin daha hızlı durmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 aylık hamileyken emzirmeyi bırakmak bebeğe veya anneye zarar verir mi?
Hamilelikte emzirmeyi bırakmak, annenin fiziksel konforu veya kişisel tercihleri doğrultusunda güvenle yapılabilecek bir süreçtir. Bu dönemde sütün tadı hormonlar nedeniyle değişebilir ve bu da bebeğin kendiliğinden emmeyi bırakmasına neden olabilir. Hamilelikte emzirmeyi sonlandırmanın anneye veya gelişmekte olan bebeğe tıbbi bir zararı yoktur, ancak emzirmeye devam etmek isterseniz doktorunuzun onayını almanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sütten keserken göğüs pedi kullanmak şart mıdır?
Göğüs pedi kullanmak, emzirme dönemini sonlandırırken kıyafetlerinizin ıslanmasını önlemek ve hijyen sağlamak için en etkili yöntemdir. Süt akışı devam ettiği sürece göğüs pedlerini düzenli aralıklarla değiştirerek göğüs ucunda nem birikmesini ve enfeksiyon riskini önleyebilirsiniz. Bu dönemde emici özellikli, pamuklu ve rahat pedler tercih etmek cilt sağlığınız için daha konforludur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 177 göst.
0 oy
10 cevap 1,145 göst.
0 oy
7 cevap 401 göst.
21 Şubat 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde Mrw1 (3 puan) sordu
0 oy
1 cevap 211 göst.

1,512,150 soru

24,665,560 cevap

366,955 kullanıcı

...