Tok karnına şekerim 97 çıkmasına rağmen neden kötü oldum?

0 oy
323 göst.
10 Aralık 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (575 puan) sordu
Tabiki ben bugün yemek yiyordum  sabah kahve muz yedim bir kötü oldum şekeri ölçüm 97 cikti toktum yani düşük mu şekerim sonra 30 dakika donr 123 yuzeklmistu çok kötü oldum terleme tüalet istediği mide bulantısı oldu 
Gebelik haftası 20

2 Cevap

0 oy
10 Aralık 2021 (336 puan) cevapladı
Hamilelikte ard arda yenen yiycekler bazen öyle yapabiliyor bende de öyle olmuştu bı ara kusunca rahatladım 
10 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Yok ard arda yemedim en az 1 saatem fazla zaman geçmişti
-Reklam-
0 oy
10 Aralık 2021 (425 puan) cevapladı
Kahve ilk haftalar çarpıntı yapiyodu bende midemi rahatsiz ederdi
10 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Mideme birşey ol adı ter bastı once nefes alamadım. Hep içtim ben
10 Aralık 2021 (425 puan) yorumladı
Çarpıntı işte canim sıcak başlaması terleme oluyor
10 Aralık 2021 (425 puan) yorumladı
Hamilelikte oluyor arada
10 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Olablir bilmiyorum zaten anksiyete biriyim yapmıştır teşekkür ederim
10 Aralık 2021 (425 puan) yorumladı
Tam ben diyecektim ozaman normal bendede panikatak vardı hamilelikte azaldı çok şükür arada çarpıntı sıcak basması nefes darlığı oluyor canım ozaman normal
10 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
İlk terkeme ile başladı sonra buz kestim şekerim de iyi sonra boğazıma birseu yapıştı ayaklarım buz kesti hala buz gibi büyü tüalet istediği
10 Aralık 2021 (425 puan) yorumladı
Tamam canım o arada yokluyor normal eger anksiyete varsa öyle oldumu balkona çıktı bı temiz hava al
10 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Cnsim valla rahatladım çok çok çok saol
10 Aralık 2021 (425 puan) yorumladı
Benimde kalbime ağrı giriyor kriz geçiren saniyom nefes daralıyor çarpıntı oluyor mide yanması oluyor Allah kimseye vermesin çok çektim bu yüzden hep hamileligi erteledim hâlbuki hamilelikte panikatahi atlattım çok şükür rabbim yardım ediyor
10 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Benim de 16 yıldır uğraşıyorum çok çok cok zor
10 Aralık 2021 (425 puan) yorumladı
Allah yardımcın olsun canım bunun altındaki sebep biz değiliz bizi böyle olmaya iten etkenler
10 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
Bilmez .miyim evet kesinlikle öyle bir sürü sebeb var olmasi için zaten
10 Aralık 2021 (425 puan) yorumladı
:(( seni çok iyi anlıyorum
10 Aralık 2021 (575 puan) yorumladı
En iyi yaşayan anlar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tok karnına 97 şeker değeri düşük mü sayılır?
Tok karnına ölçülen 97 mg/dL kan şekeri değeri, sağlıklı bir birey için normal aralıktadır ve tıbbi olarak düşük kabul edilmez. Genellikle açlık kan şekerinin 70-100 mg/dL, tokluk kan şekerinin ise 140 mg/dL'nin altında olması normal kabul edilir. Ancak bu değer normal olsa bile, vücudunuzda terleme, mide bulantısı veya halsizlik gibi belirtiler yaşıyorsanız, bu durum kan şekerinin hızla düşüşe geçmesi veya reaktif hipoglisemi gibi farklı metabolik süreçlerden kaynaklanıyor olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yemek yedikten sonra terleme ve mide bulantısı neden olur?
Yemek sonrası yaşanan terleme, mide bulantısı ve tuvalet ihtiyacı gibi belirtiler, vücudun sindirim sistemine verdiği tepkiler veya insülin direnci ile ilgili olabilir. Özellikle karbonhidrat ağırlıklı beslenmelerden sonra insülinin ani yükselmesi ve ardından gelen hızlı düşüş, reaktif hipoglisemi benzeri semptomları tetikleyebilir. Eğer bu belirtiler düzenli olarak tekrarlıyorsa, şeker metabolizmanızın incelenmesi için bir iç hastalıkları uzmanına başvurmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan şekeri 30 dakikada 97'den 123'e çıkması normal mi?
Yemek yedikten sonra kan şekerinin 30 dakika içinde 97'den 123 mg/dL seviyesine yükselmesi beklenen fizyolojik bir durumdur. Karbonhidrat içeren gıdaların sindirilmesiyle şeker kana karışır ve kan şekeri seviyesi doğal olarak artış gösterir. 123 mg/dL değeri, tokluk seviyesi için oldukça güvenli ve normal bir sınırdır; ancak bu artış esnasında kendinizi kötü hissetmeniz, vücudunuzun glikoz değişimlerine karşı hassasiyet gösterdiğine işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hipoglisemi belirtileri nelerdir ve nasıl anlaşılır?
Hipoglisemi yani kan şekeri düşüklüğü; titreme, soğuk terleme, mide bulantısı, çarpıntı, ani halsizlik ve baş dönmesi gibi belirtilerle kendini gösterir. Genellikle kan şekeri 70 mg/dL'nin altına düştüğünde bu semptomlar belirginleşir. Eğer ölçüm cihazınızda şekeriniz normal görünmesine rağmen bu belirtileri yoğun yaşıyorsanız, kan şekerinizin çok hızlı dalgalanıyor olması veya insülin direnci gibi altta yatan başka bir sağlık durumu söz konusu olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kan şekeri dalgalanmaları nasıl önlenir?
Kan şekeri dalgalanmalarını önlemek için öğünlerde basit karbonhidratlar yerine protein, sağlıklı yağlar ve lifli gıdaları bir arada tüketmeye özen gösterin. Sadece muz veya kahve gibi tek tip gıdalarla yapılan kahvaltılar kan şekerinin hızlı yükselip düşmesine neden olabilir. Öğünlerinizi daha dengeli hale getirerek ve karbonhidrat miktarını lifli gıdalarla dengeleyerek gün içindeki ani yorgunluk ve terleme gibi belirtileri minimize edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 643 göst.
0 oy
5 cevap 355 göst.
0 oy
1 cevap 179 göst.

1,512,262 soru

24,666,915 cevap

367,044 kullanıcı

...