40+2 haftalık gebeyim, NST sancım yüksek ama açılmam yok, ne yapmalıyım?

0 oy
899 göst.
11 Aralık 2021 Doğum kategorisinde (190 puan) sordu
Saat 3 te nst ye grdm sancim çok çıktı 80 100 arasında gdip geliyor ama ben hiç acı hisetmiorum seni bu sancıyla göndermemiz olmaz fakat hiç acilman yok biraz yürü gel yatisini versek burda boşa beklersn dedi. Ben gitmedim 2 sat sonra sabah gtmyi dusunuom başına böyle bişe gelen var mı?
Gebelik haftası 40+2

5 Cevap

0 oy
11 Aralık 2021 (51 puan) cevapladı
Nst kağıdına bakabilir miyim ?
11 Aralık 2021 (190 puan) yorumladı
Nasi gönderiliyor resim
11 Aralık 2021 (51 puan) yorumladı
Fotoğraf yükle var ayrı yorum yaparak atabilirsiniz
11 Aralık 2021 (190 puan) yorumladı
Ekledim
-Reklam-
0 oy
11 Aralık 2021 (646 puan) cevapladı
Ben 41+ 3 te doğum yaptım ne sancı ne açılmam vardı ağlıyordum artık doğmuyordu diye sonra birgün kaynanamın mutfak dolaplarını sildim dezgaha çıktım günde 20 tane hurma yedim meryem ana otunuda kullandım pilates topumun üzerinde gezindim öyle açılmam oldu sancılarım başladı gece 12 de artık yorulmuştum yatacaktım uyuyamadım o gece tam gece saat 12 den sabah 10a kadar sancı çektim evde daha sonra 3 dakikada 2 defa geliyordu sancım sonra hastaneye gittim 6 cm açılmam vardı saat 12 de suyumu patlattılar yarım saat sonra doğum oldu saat 1 buçukta 
11 Aralık 2021 (190 puan) yorumladı
N güzel ben midemden sıkıntılarm oldgu için pek bişe yapamiorm 9 ay boyunca hasta gibiyim hep halszm hep basım agrr midem bulanır tukruk öldürdü beni
11 Aralık 2021 (421 puan) yorumladı
Benim gebeliğim sıkıntısız geçti hatta düşer dediler cam silıyorum herşey yapıyodum son 1 ay kasıkta oldgu ıcın zorladı
11 Aralık 2021 (190 puan) yorumladı
Maşallah ben aylardr uyumuorum 9 ay boyunca 40 gün anck uyumusumdr
12 Aralık 2021 (421 puan) yorumladı
Erkuş bnım güzeldi inş doguncada öyle olur her işimi yaptım hamile gıbı değildim şaşırıyodu mllt hamileyim dıyınce
12 Aralık 2021 (646 puan) yorumladı
Aynen kuzum zaten artık zamanım gelmişti 2 gün kaldı ya inşallah işe yarar sizde de canum
0 oy
11 Aralık 2021 (981 puan) cevapladı
40+3 daha beklemek istemiyorum bebemin hareketleri azalmıştı suni sancı ile doğum istedim hiç açılmam yoktu canım suni

ile doğum yaptım şükür 
12 Aralık 2021 (981 puan) yorumladı
suni sancı verdiler bana 10 dk sonra açılma başladı 1 hafta oluyo doğum yapalı bi jel koydular alttan sancım başladı sonra
12 Aralık 2021 (190 puan) yorumladı
Dayanılır bı sancı mi
12 Aralık 2021 (981 puan) yorumladı
diğer sancı nasıl bilmiyorum ilk benim Allah kolaylığını veriyo canım
12 Aralık 2021 (190 puan) yorumladı
Diğer sancı derken canim?
12 Aralık 2021 (981 puan) yorumladı
suni ile normal kendiliğinden gelen sancının farkı varmı bilmiyorum canım
0 oy
11 Aralık 2021 misafir cevapladı
Ben 2019 da nst de sancı çıkmamıştı açılma da yoktu rahim açıcı fitil vermişlerdi onunla doğum yapmıştım canım belki müdahale edebilirler ama sen elinden geldikçe yürü çomel kalk faydasını görürsün inşallah
11 Aralık 2021 misafir yorumladı
Öyle düşünme canim Rabbime sığın olur hayırlısı ne ise sen evladına sağlıkla kavuşmayı dile Rabbimden duanı eksik etme evladın için güçlü ol
11 Aralık 2021 (459 puan) yorumladı
Boşa mı geliyor sen şöyle tempolu yürü 1 saat ondan sonra gör sancıyı doğumu hemen başlar
11 Aralık 2021 (190 puan) yorumladı
O kdar korkuomku dua bile edemiom dünya durdu
11 Aralık 2021 (459 puan) yorumladı
Sen öyle korkrsan senin çok korktuğun yere o çok gelmek istemez korkmaki aşağıya insin
11 Aralık 2021 (190 puan) yorumladı
Amin canim
0 oy
11 Aralık 2021 (459 puan) cevapladı
Kızım kalk yürü öyle yatarak doğum mu olur kalk tempolu yürü

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

40+2 haftalık gebelikte NST sancısı yüksek çıkıp açılma olmaması normal mi?
NST cihazında sancı değerlerinin 80-100 arasında yüksek çıkmasına rağmen fiziksel bir acı hissedilmemesi ve açıklığın olmaması, doğumun henüz aktif aşamaya geçmediğini gösterir. Bu durum, rahmin doğum için hazırlık yaptığını ancak henüz serviksin açılma sürecinin başlamadığını ifade eder. Doktorlar bu aşamada genellikle hastanın durumunu takip ederek, doğumun doğal yollarla başlamasını beklemeyi tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sancısı yüksek olup açılma yoksa ne yapmak gerekir?
NST'de yüksek sancı değerleri görülmesine rağmen açılma yoksa, doktorunuzun önerdiği şekilde hafif tempolu yürüyüşler yapmak, pelvik bölgeyi hareketlendirerek bebeğin doğum kanalına inmesine yardımcı olabilir. Yürüyüşler, rahim ağzındaki değişimleri hızlandırmada ve sancıların gerçek bir doğum eylemine dönüşmesinde etkili bir yöntem olarak kabul edilir. Ancak bu süreçte evde beklerken bebek hareketlerini yakından takip etmek ve herhangi bir azalma durumunda hemen hastaneye başvurmak hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40+2 haftalık gebelikte hastaneye ne zaman yatış yapılmalı?
40+2 haftalık gebelikte hastaneye yatış kararı genellikle düzenli ve sıklaşan sancılar, su gelişi veya bebek hareketlerinde azalma gibi belirtiler başladığında verilir. NST'de yüksek sancı değerleri görülse bile servikal açıklık oluşmadıysa, hastanede boşuna beklemek yerine doktorun onayı ile evde istirahat etmek tercih edilebilir. Ancak sancıların şiddetinin artması veya 5-10 dakikada bir düzenli hale gelmesi durumunda mutlaka hastaneye gidilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı yüksek çıkıyor ama ağrı hissetmiyorum neden?
NST'de görülen sancılar rahim kasılmalarını ölçerken, sizin hissettiğiniz acı ağrı eşiğinize göre değişkenlik gösterebilir. Bazı gebeler kasılmaları belirgin bir ağrı olarak hissederken, bazıları sadece karın bölgesinde sertleşme veya baskı olarak algılar. Eğer monitörde 80-100 değerlerini görüyorsanız, rahim kasılmalarınız oldukça güçlüdür ancak bu kasılmalar henüz rahim ağzında bir açılmaya yol açacak kadar etkili veya düzenli olmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 hafta üzeri gebeliklerde doğum sancısı nasıl anlaşılır?
Doğum sancısı; belden başlayıp kasıklara yayılan, zamanla süresi uzayan, şiddeti artan ve giderek sıklaşan düzenli kasılmalarla kendini belli eder. Yalancı sancıların aksine, doğum sancıları yürümekle veya dinlenmekle geçmez, aksine şiddeti artmaya devam eder. 40+2 haftalık bir gebelikte bu tür düzenli kasılmalar başladığında, NST değerlerine bakılmaksızın en kısa sürede sağlık kuruluşuna başvurulması gerekmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 707 göst.
0 oy
3 cevap 404 göst.

1,512,566 soru

24,670,901 cevap

367,252 kullanıcı

...