32. haftada ayrıldığım doğum izni raporunu nasıl kapatırım?

0 oy
475 göst.
12 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (115 puan) sordu
Kızlar merhaba. 32. Haftada doğum iznine ayrıldım. Tam 37 haftalıkken doğum yaptım. Bu doğum izni raporu nasıl kapatılıyor? Hiçbir bilgim yok yardımcı olabilir misiniz? Ne zaman kapatılması gerekir, kapatılması için ne yapmam gerekir? 

2 Cevap

0 oy
12 Aralık 2021 misafir cevapladı
Dogum izni.raporu toplam 16 hafta bittiginfe kendi kendine kapaniyir diye biliyorum. 

Yani en azindan 4 sene once oyleydi. 5 hafta dogum oncesi 11 hafta dogum sonrasi izniniz bitikten sonra kapatiliyor. 1 ay sonrasi odemeyi aliyor olmalisijiz. Yinede sgk nin caal centeri daha net bilgi verecektir.
13 Aralık 2021 (115 puan) yorumladı
Teşekkür ederim cevabınız için
-Reklam-
0 oy
12 Aralık 2021 misafir cevapladı
Hastanenin rapörtöründen doğum belgesi alıp iş yerine ulaştrmanız lazm ki son 3 hafta da doğum sonrasına aktarılsın. Ben bu şekilde yaptm 
13 Aralık 2021 (115 puan) yorumladı
32. Haftada izne çıktığım için aktarilmiyormus sanırım öyle bir şeyler duydum ama doğruluğunu bilmiyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32. haftada ayrıldığım doğum izni raporunu nasıl kapatırım?
Doğum izni raporu, doğumun gerçekleştiği hastane tarafından e-rapor sistemi üzerinden otomatik olarak kapatılır. Doğum yaptıktan sonra hastanedeki ilgili birime veya doğum yaptığınız servise, doğum izninde olduğunuzu ve raporunuzun sisteme işlenmesi gerektiğini hatırlatmanız yeterlidir. Hastane, doğum tarihini sisteme giriş yaparak raporun 'çalışamaz' kısmını sonlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalıkken doğum yaptığımda doğum izni sürem nasıl hesaplanır?
37. haftada doğum yaptığınızda, doğum öncesinde kullanamadığınız 3 haftalık süre doğum sonrası izin sürenize eklenir. Normal şartlarda toplam 16 hafta olan doğum izniniz, erken doğum nedeniyle kullanılamayan sürelerin eklenmesiyle toplamda 19 haftaya kadar uzatılmış olur. Bu sürelerin SGK sisteminde doğru görünmesi için hastanenin doğum raporunu doğru tarihlerle sisteme girmesi esastır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni raporunun sisteme işlenip işlenmediğini nereden kontrol ederim?
Doğum izni raporunuzun sisteme işlenip işlenmediğini e-Devlet kapısı üzerinden 'SGK Çalışılmadığına Dair Bildirim İşlemleri' veya '4A/4B İşgöremezlik Ödemesi Görme' menüleri aracılığıyla takip edebilirsiniz. Raporunuz hastane tarafından sisteme girildikten sonra genellikle birkaç iş günü içerisinde e-Devlet üzerinde görüntülenmeye başlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni raporu kapatılmazsa ne gibi sorunlar yaşanır?
Doğum izni raporunun kapatılmaması, SGK'nın geçici iş göremezlik ödeneğini hesaplamasını engeller ve ödemenizin gecikmesine neden olur. Rapor sistemde açık göründüğü sürece kurumunuz 'çalışılmadığına dair bildirim' yapamaz ve ödeme süreci başlatılamaz. Bu nedenle doğumdan hemen sonra hastane ile iletişime geçerek raporun e-rapor sistemine işlendiğinden emin olmanız çok önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni sonrası iş yerine ne zaman bildirim yapmalıyım?
Doğum izni raporunuz sistemde onaylandıktan sonra, iş yerinizin İnsan Kaynakları veya muhasebe departmanına doğum yaptığınızı ve raporunuzun sisteme düştüğünü bildirmeniz yeterlidir. İşvereniniz, SGK'nın 'Çalışılmadığına Dair Bildirim' ekranından gerekli onayları vererek ödeme sürecinin tamamlanmasını sağlar. Raporun sisteme düşmesiyle birlikte işlemler genellikle 15 gün içerisinde sonuçlanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 872 göst.
9 Ağustos 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Seri1234. (146 puan) sordu
0 oy
2 cevap 355 göst.
14 Nisan 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gozdemurat (11 puan) sordu
0 oy
2 cevap 419 göst.

1,512,748 soru

24,673,328 cevap

367,394 kullanıcı

...