Doğum yaptım öksürürken dikişlerim çok acıyor ne yapmalıyım?

0 oy
346 göst.
13 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (195 puan) sordu
Kızlar öksürürjen dikişim çok acıyor. Ne yapmam lazım 

2 Cevap

0 oy
13 Aralık 2021 (142 puan) cevapladı
Sade nescafe icmedinizmi doğumdan  sonra  
-Reklam-
0 oy
13 Aralık 2021 (375 puan) cevapladı
Siyah turpu kaynatıp içmek iyi geliyormuş canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sonrası öksürürken dikişlerin acıması nasıl geçer?
Öksürürken dikiş yerlerindeki acıyı hafifletmek için en etkili yöntem 'destekli öksürme' tekniğidir. Öksüreceğiniz sırada temiz bir yastığı veya havluyu dikişlerinizin üzerine hafifçe bastırarak bölgeyi destekleyin; bu işlem karın kaslarınızdaki ani baskıyı azaltarak dikişlerin gerilmesini ve canınızın yanmasını engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası balgam nasıl kolayca atılır?
Sezaryen sonrası balgam atmak için bol ılık su tüketmek ve bulunduğunuz ortamı nemli tutmak mukusun yumuşamasını sağlar. Uzun süre yatakta kalmak yerine doktorunuzun onayıyla kısa ve hafif yürüyüşler yapmak, akciğer kapasitenizi artırarak balgamın daha kolay bir şekilde dışarı atılmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra dikiş acısı varken balgam söktürücü kullanılır mı?
Doğumdan sonra herhangi bir balgam söktürücü veya ilaç kullanmadan önce mutlaka kadın doğum doktorunuza veya aile hekiminize danışmalısınız. Özellikle emzirme dönemindeyseniz, süte geçmeyen ve dikişlerinize zarar vermeyecek güvenli yöntemler veya bitkisel destekler konusunda uzman görüşü almanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen dikişlerinin öksürükten açılma riski var mıdır?
Sezaryen dikişleri, doğru teknikle atıldığı için basit bir öksürükle kendiliğinden açılmaz; ancak şiddetli ve sürekli öksürük bölgede gerilmeye bağlı ağrıya ve doku hassasiyetine neden olabilir. Dikiş yerlerinde kanama, aşırı şişlik veya iltihap gibi belirtiler görmediğiniz sürece korkmanıza gerek yoktur, ancak geçmeyen öksürük durumunda mutlaka bir hekime görünmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası balgam ve öksürük şikayeti ne zaman doktora gösterilmeli?
Doğum sonrası balgam ve öksürük şikayetiniz 3-4 günden uzun sürüyorsa, ateşiniz 38 dereceyi geçiyorsa veya balgam renginde koyulaşma ve kan görülüyorsa vakit kaybetmeden doktora başvurmalısınız. Özellikle sezaryen sonrası gelişen solunum yolu enfeksiyonları, dikiş bölgesindeki konforunuzu bozabileceği için erken teşhis ve tedavi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 205 göst.
17 Ocak 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde sumeyye55400 (1 puan) sordu
0 oy
2 cevap 267 göst.
8 Eylül 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Senoo0821 (100 puan) sordu
0 oy
2 cevap 568 göst.
31 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde 25zeynep (4 puan) sordu

1,512,801 soru

24,673,938 cevap

367,431 kullanıcı

...