Tetanoz iğnesi sonrası kolum çok ağrıyor, ne iyi gelir?

0 oy
496 göst.
14 Aralık 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (260 puan) sordu
Tetenoz iğnesi oldum pazartesi bugün çok fena ağrı var kalkmıyor kolum ne iyi gelir kızlar

6 Cevap

0 oy
14 Aralık 2021 (14 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Ebe bana ağrın olursa  buz uygulaması yap demişti 
-Reklam-
0 oy
14 Aralık 2021 (712 puan) cevapladı
Bende dün olduğum agrıyor halen 
15 Aralık 2021 (260 puan) yorumladı
Geçmiş olsun
0 oy
14 Aralık 2021 (160 puan) cevapladı
Bende bugün oldum şükür hiç ağrı yok ilk dozunda da olmamıştı. Aşıyı yapan hemşirem biraz yukarıdan yapıyorum aşağıdan yapınca çok ağrı oluyor dedi 
15 Aralık 2021 (260 puan) yorumladı
İlk doz ve 2.dozun arası kaç gün hafta idi 1ay sonra gel dedi 2.icin ama erken gibi geldi bana
0 oy
14 Aralık 2021 (72 puan) cevapladı
Kolonyayla ov canım
0 oy
14 Aralık 2021 (2,038 puan) cevapladı
Bana günde 3 kez 8 saatte bir parol icebilirsin çok agrin olursa dedi. Ama şükür ki iki aşımda da hicbirsey olmadı
0 oy
14 Aralık 2021 (83 puan) cevapladı
Bende il dozunda cok agri cekmistim bide o agriyla evimi tasidim ama benim sorduklarim oyle cekeceksin kendiliginden geçer  o dedi aklima gelseydi burdan bende sorardim tavsiyleir dene canim bence bende bilseydim keske yapardim cekmezdim o aciyi ayy dertliyim galiba yaz yaz bitiremedim cok bos konusdum şuan
15 Aralık 2021 (260 puan) yorumladı
Maşallah ev tasidiysan o aşılı kolla benim kol kalkmadı hemşire de iş yaoma dedi zaten yapmadım ama 2 3gün çektim acısı
16 Aralık 2021 (83 puan) yorumladı
Valla tasimak zorundayidim baska carem yoktu insanlar oyle nankor olmiski ben herkesin herseyine kostum yetistim en zor gunlerinde benim zor günümde  kimse aramadi bile yardima ihtiyacin varmi diye bi yandan aglayarak bi yan kol agrisi cekerek bebegime dua ederek bisey olmasin ev topladim sonra tasindigimiz evi temizledim duzledim ayy cok kötü  gunler gecirdim ama rabbime şükür  bebegime hic birşey  olmadi bende kimin ney olduğunu  tanimis oldum simdide kim ararsa arasin bakmiyorum telefona gitmiyorum hicbirinin yanina.
17 Aralık 2021 (260 puan) yorumladı
Evet kimse için kendinizi parçalamaya yormaya değmez kimin ne olduğunu acı tecrübe ile görmüş oldunuz evladınız eşiniz gerisi boş bu dünya menfaat dünyası olmuş maalesef
17 Aralık 2021 (83 puan) yorumladı
Aynen oylar

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tetanoz aşısı sonrası kol ağrısı ne kadar sürer ve normal midir?
Tetanoz aşısı sonrası gelişen kol ağrısı, kızarıklık ve hafif şişlik genellikle beklenen yan etkilerdir ve çoğu kişide 24 ile 48 saat içerisinde kendiliğinden azalmaya başlar. Vücudun aşıya verdiği doğal bir bağışıklık yanıtı olan bu durum, genellikle 3. günden itibaren belirgin şekilde hafifler. Ancak ağrınız 3 günden uzun sürerse veya kolunuzda hareket kaybı gibi şiddetli belirtiler görürseniz uzman bir hekime danışmanız en sağlıklı yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz iğnesinden sonra kolumdaki ağrıyı hafifletmek için ne yapabilirim?
Aşı yapılan bölgedeki ağrıyı hafifletmek için ilk 24 saat içerisinde bölgeye temiz bir havluya sarılı soğuk kompres uygulamak ödemi ve acıyı azaltmaya yardımcı olabilir. Kolunuzu dinlendirmek, ağır kaldırmaktan kaçınmak ve bölgeye baskı yapmayacak rahat kıyafetler tercih etmek iyileşme sürecini destekler. Ayrıca doktorunuza danışarak ağrı kesici veya ödem azaltıcı ilaç kullanabilirsiniz; ancak bölgeye sıcak uygulama yapmaktan veya sert masaj uygulamaktan kaçınmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası kolda oluşan şişlik ve sertlik nasıl geçer?
Aşı yerinde oluşan sertlik ve şişlik, aşının kas içine verilmesiyle oluşan lokal bir reaksiyondur ve genellikle 2 ile 4 gün arasında kendiliğinden geçer. Bölgeyi zorlamamak ve kolunuzu doğal hareketlerle hafifçe hareket ettirmek kan dolaşımını hızlandırarak sertliğin daha çabuk çözülmesine yardımcı olabilir. Şişlik alanı genişliyor, bölgede aşırı ısı artışı veya şiddetli zonklama hissediyorsanız enfeksiyon riskine karşı mutlaka sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz iğnesi sonrası kolda hareket kısıtlılığı neden olur?
Tetanoz aşısı, kas dokusuna uygulanan bir aşı olduğu için enjeksiyon bölgesindeki kaslarda geçici bir hassasiyet ve buna bağlı hareket kısıtlılığı gelişmesi oldukça yaygındır. Bağışıklık sisteminin aşıya karşı oluşturduğu enflamatuar tepki, kolunuzu kaldırmanızı veya hareket ettirmenizi zorlaştırabilir. Bu durum genellikle birkaç gün içinde doku iyileşmesiyle birlikte sona erer; kolunuzu zorlamadan yavaş hareketlerle dinlendirmek en iyi yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tetanoz aşısı sonrası hangi durumlarda doktora gidilmelidir?
Aşı sonrası koldaki ağrıya yüksek ateş, tüm kolu kapsayan aşırı şişlik, nefes darlığı, döküntü veya şiddetli alerjik belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Ayrıca ağrı kesici kullanmanıza rağmen azalmayan, aksine giderek artan ve günlük hayatınızı tamamen engelleyen şiddetli ağrılar da mutlaka bir doktor tarafından değerlendirilmelidir. Bu belirtiler, nadir de olsa gelişebilecek aşırı duyarlılık reaksiyonlarının habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 144 göst.
14 Aralık 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Merirabiko (260 puan) sordu
0 oy
6 cevap 576 göst.
28 Kasım 2020 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Obiranne_016 (138 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,538 cevap

366,953 kullanıcı

...