Gebelikte çatlak kremine kaçıncı ayda başlamalıyım?

0 oy
846 göst.
15 Aralık 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (17 puan) sordu
Gebelikte çatlak kremini kacinci ayda kullanmalıyım?
Gebelik haftası 6+2

11 Cevap

0 oy
15 Aralık 2021 (319 puan) cevapladı
5.haftadan itibaren kullandım, bioil, bebeyi, Hindistan cevizi yağı bunları kullanabilirsin
15 Aralık 2021 (17 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
15 Aralık 2021 (319 puan) yorumladı
Ama çatlayacak varsa da zaten çatlıyor benim çok hafif şuan 28.haftadayim gobegimde yok zaten bünyede bünyeye degisebiliyor
-Reklam-
0 oy
15 Aralık 2021 (328 puan) cevapladı
Ben 13 haftadan basladim
15 Aralık 2021 (17 puan) yorumladı
Anladım teşekkürler
0 oy
15 Aralık 2021 (107 puan) cevapladı
3. Aydan sonra göbekte büyüme olacağı için 3 ten sonra kullandım biooil. Çok memnunum şuan 39 haftalık olduk hiç çatlağım yok
15 Aralık 2021 (17 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
15 Aralık 2021 (107 puan) yorumladı
Rica ederim, mutlu ve güzel bir hamilelik dilerim
0 oy
15 Aralık 2021 (130 puan) cevapladı
Canım 2.aydan başlamak gerek yazıyordu okuduğum kitapta bende mustelanın kremini aldım sürekli kullandım mı hayır 28.haftadayım henüz çatlağım yok ama bilmiyorum ileride nolur yapısal olduğunu da inanıyorum açıkcası 
15 Aralık 2021 (17 puan) yorumladı
Evet olabilir ben henüz kullanmadım ikinci ayın icindeym galiba kullanmaya başlamam gerekiyor
15 Aralık 2021 (130 puan) yorumladı
Hani evet erkenden başlayın deniliyor ama açıkcası 3,4ve 5.aylarda haftada bir kez sürmüşümdür belkide 6.aydan sonra daha sık sürmeye başladım özellikle kaşınınca serin serin iyi gidiyor :)
0 oy
16 Aralık 2021 misafir cevapladı
Valla bnm 2ci gebeliğim hiç bişey kullanmadım ilkindede çatlayacağı varsada çatlıyor ama doktorum lierac ve badem yağı önerdi bn kullanmadım hiç bişeyde
0 oy
16 Aralık 2021 (120 puan) cevapladı
Ben 31. Haftafa çatladım. Bence 20. Hafta ıdeal 
0 oy
16 Aralık 2021 (1,454 puan) cevapladı
Ben senin haftalarından itibaren duştan sonra hindistan cevizi yağı kullandım 20 den sonra da aklıma geldikçe kullandım 28 deyim henüz çatlağım yok inşallah böyle devam eder
0 oy
16 Aralık 2021 (45 puan) cevapladı
Canım benım ikinci gebelıgım ikisinde gebeliğimi öğrendiğim andan itibaren badem yagı kullandım. Bu konuda cok hassatım. Cok sukur catlaklıgım yok denecek kadar az diyebilirim düzenli bir sekılde her akşam yatmadan kullandım. 20 tl idi en son aldıgımda. Suan 38+ 1haftakıgız 
0 oy
16 Aralık 2021 (1,304 puan) cevapladı
Bende ilk başlarda başladım 23+2 haftalik hamileyim henuz catlak yok
0 oy
16 Aralık 2021 (20 puan) cevapladı
Biraz genetik olduğuna inanıyorum 35+4 haftalık hamileyim ilk karnım büyüdüğünde bi hevesle bi iki zeytinyağ sürdüm sonra bayağ uzun süre sürmedim şimdi birkaç haftadır banyodan çıktıkça kuruyo die  zeytinyağı sürüyorum hiç çatlağım yok. 
0 oy
16 Aralık 2021 (1,039 puan) cevapladı
Ne kadar erken başlarsan karın elastikiyeti sağlarsın

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte çatlak kremi kullanmaya tam olarak kaçıncı ayda başlamalıyım?
Gebelikte çatlak kremi kullanımına genellikle cildin gerilmeye başladığı 3. veya 4. aydan itibaren başlamak en idealidir. İlk trimesterden itibaren düzenli nemlendirme sağlamak, cildin elastikiyetini korumasına yardımcı olur. Karın bölgesinin belirginleşmeye başladığı dönemlerde kremi her gün masaj yaparak uygulamak, çatlak oluşumu riskini minimize etmede en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik çatlak kremi her gün mü yoksa gün aşırı mı sürülmeli?
Hamilelik çatlak kremi, cildin nem dengesini korumak için her gün, tercihen günde iki kez sabah ve akşam uygulanmalıdır. Duş sonrası cilt gözenekleri açıkken kremi sürmek, emilimi artırarak etkinliğini yükseltir. Düzenli kullanım, cildin esnekliğini artırarak karın, basen ve göğüs bölgesindeki çatlak görünümünü önlemeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatlak kremi seçerken nelere dikkat etmeli ve içeriğinde neler olmalı?
Çatlak kremi seçerken içerisinde paraben, parfüm ve alkol gibi kimyasallar içermeyen, doğal yağlar ve vitaminlerle zenginleştirilmiş ürünleri tercih etmelisiniz. E vitamini, kakao yağı, shea yağı ve hyaluronik asit gibi yoğun nemlendirici içerikler cildin bariyerini güçlendirir. Ürünün dermatolojik olarak test edilmiş ve hipoalerjenik olması, hem anne hem de bebek sağlığı açısından en önemli kriterdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatlak kremi karın dışında vücudun hangi bölgelerine uygulanmalı?
Çatlak kremi sadece karın bölgesine değil, hızlı kilo alımına bağlı çatlakların sık görüldüğü basen, kalça, göğüs ve üst bacak bölgelerine de mutlaka uygulanmalıdır. Bu bölgelerdeki cildin esnekliğini korumak için kremi nazik dairesel hareketlerle masaj yaparak yedirmek, kan dolaşımını da destekler. Tüm riskli bölgelere düzenli bakım yapmak, genel cilt sağlığını korumak adına kritik bir adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra çatlak kremi kullanmaya devam etmeli miyim?
Doğumdan sonra cildin toparlanma sürecini desteklemek için çatlak kremi kullanımına en az 3 ay daha devam edilmesi önerilir. Doğumla birlikte vücudun hızla sıvı kaybetmesi ve değişen hormonlar cildi kurutabilir, bu nedenle nemlendirme rutini cildin sıkılaşmasına yardımcı olur. Emzirme dönemindeyseniz, kullandığınız kremin içeriğinin güvenli olduğundan emin olmalı ve göğüs ucuna doğrudan temas ettirmemeye dikkat etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,198 soru

24,666,164 cevap

366,986 kullanıcı

...