4.5 aylık hamileyim bebeğim aşağıda ve ters, ne yapmalıyım?

0 oy
497 göst.
16 Aralık 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (9 puan) sordu
4.5 aylık hamileyim. Doktora gittim ultrasonda bebek ters ve aşağıda oldugunu söyledi doktor. Ne yapmalıyım endişeleniyorum. Kritik bi durummu kaybetmekten korkuyorum. Bilgisi olanlar cevaplasın. 
Gebelik haftası 19

7 Cevap

0 oy
16 Aralık 2021 (681 puan) cevapladı

Döner canım korkma stres daha da tetikler umursama <3

16 Aralık 2021 (9 puan) yorumladı
İnşallah düzelir.
-Reklam-
0 oy
16 Aralık 2021 (13 puan) cevapladı
Banada bebek aşağıda diye  söylemişlerdi kasılmam vardı onuda bak çocugun boğazını daraltıyo büyütmeyebilir dedi birde Allah bilir diye ekledi doktor düşünün o anki korkumu şuan 20+5 günlük hamileyim ve göbek hizasına geldi yani ters olmasını bilemiyorum ama istersen başka bi doktorda git derim ben birde bol bol dinlen sol tarafına yat 
16 Aralık 2021 (9 puan) yorumladı
Teşekür ederim. Bi hafta sonra yine gidecem inşallah düzelir.
16 Aralık 2021 (13 puan) yorumladı
Düzelir canım merak etme sen acıklman falan yoksa içini rahat tut düzelir
0 oy
16 Aralık 2021 (754 puan) cevapladı
31 haftalgmm bnmde ters ama dr nirml dedj düzelir  insallah 
0 oy
16 Aralık 2021 misafir cevapladı
Benimde hep aşağıda hiç yukarı çıkmadı 37 haftalığım kac defa pozisyon değişirtirdi ilk hamileliğimde de öyleydi.. bişi olmaz canım Allah'ın izniyle sen içini ferah tut
16 Aralık 2021 (9 puan) yorumladı
İnşallah ablacım düzelir.
0 oy
16 Aralık 2021 (3,821 puan) cevapladı
Daha çok erken bunlar için canım doktor sana dikkatli ol diye söylemiştir benimde bebeğim tersti döndü arkadaşımın bebeği 25 26 aya kadar aşağıdaydi sonrasında yerini buldu oda çok şükür sen panik stres yapma ayaklarını hafif yüksek biyere koyupta uzan ağır şeyler kaldirma dikkatli olmakta yinede fayda var doktorlar sana en doğu şeyi söyler zaten korkma 
0 oy
16 Aralık 2021 (1,454 puan) cevapladı
Benimki de öyleydi 24. Haftadayken doktoruma sordum daha yeri var döner daha çok dedi 28 oldum şükür hala sorun yok 
0 oy
16 Aralık 2021 (338 puan) cevapladı

Benim ki de 20. Haftadan beri aşağıda 32+3 teyiz şuan hala öyle baş aşağı ve çok aşağıda bu durumda haliyle erken doğum riski oluşturuyo ve ağrılarda cabası hiç stres yapma canım Allah'ın dediği olur baştan beri korkuyoruz bizde şuan daha çok korkuyoruz en azından 37 haftalık oldun da sağlıkla küvöze girmesine gerek kalmasın diye yani sen duanı et Allah'a sığın gerisi takdiri ilahi:)<3

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4.5 aylık hamilelikte bebeğin aşağıda olması ne anlama gelir?
Hamileliğin 4.5 aylık döneminde bebeğin aşağıda olması, plasenta yerleşimi veya rahim ağzı durumuyla ilgili olabilir ancak bu durum her zaman bir risk teşkil etmez. Doktorunuz bu durumu muayenede serviks uzunluğunu ölçerek değerlendirir ve gerekli görürse istirahat önerir. Bu aşamada rahim ağzı yetmezliği veya erken doğum riski gibi durumları dışlamak için doktorun yapacağı vajinal ultrason ölçümü en doğru sonucu verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebeğin ters durması kaçıncı haftada düzelir?
Gebeliğin 4.5 aylık döneminde (yaklaşık 18-20 hafta) bebeğin ters durması oldukça normaldir, çünkü bebek bu haftalarda anne karnında hala rahatça hareket edebilir. Bebeklerin büyük çoğunluğu 32. ve 36. haftalar arasında baş aşağı pozisyona döner. Bu erken haftalarda bebeğin pozisyonu sürekli değişebileceği için endişelenmenize gerek yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bebeğin aşağıda olması durumunda nelere dikkat etmeliyim?
Bebeğin aşağıda hissedilmesi durumunda ağır kaldırmaktan, uzun süre ayakta kalmaktan ve kendinizi çok yoracak fiziksel aktivitelerden kaçınmalısınız. Doktorunuz özel bir kısıtlama getirmedikçe günlük hafif yürüyüşler yapabilirsiniz ancak kasıklarınızda baskı veya ağrı hissederseniz hemen dinlenmeye geçmelisiniz. Ayrıca kabız kalmamaya özen göstermek, karın bölgesine aşırı baskı yapmamak adına önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin aşağıda olması erken doğum riski yaratır mı?
Bebeğin aşağıda olması tek başına erken doğum riski anlamına gelmez, ancak rahim ağzında kısalma olup olmadığına mutlaka bakılmalıdır. Eğer doktorunuz ultrason kontrolünde rahim ağzı uzunluğunu normal bulduysa endişelenecek bir durum yoktur. Erken doğum riskini belirleyen en önemli faktör bebeğin pozisyonundan ziyade rahim ağzının kapalı olması ve uzunluğunun korunmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bebek aşağıda olduğunda ne zaman doktora gitmeliyim?
Kasık bölgesinde geçmeyen şiddetli baskı hissi, vajinal kanama, su gelmesi veya düzenli kasılmalar gibi belirtiler yaşıyorsanız vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle 4.5 aylık gibi erken bir dönemde bu belirtiler ciddiye alınmalıdır. Eğer rutin kontrollerinizde bir anormallik saptanmadıysa, sadece baskı hissi çoğu zaman gebelik ilerledikçe rahmin büyümesine bağlı olarak normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 158 göst.
14 Nisan 2025 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gulsuums (109 puan) sordu
0 oy
3 cevap 224 göst.
0 oy
1 cevap 242 göst.

1,512,676 soru

24,672,180 cevap

367,322 kullanıcı

...