Sezaryen sonrası 20. günde kanamam hala devam ediyor, normal mi?

0 oy
293 göst.
17 Aralık 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (236 puan) sordu
Merhaba kızlar 

Bugün 20 günlük olduk..

İlk doğumumumda kanama bir hafta sürdü sonra azalmisti 

Bunda ise hala devam ediyor sürekli aktif değil ama gün içerisinde 2 veya 3 kez adet kadar fazla,2 gündür de çekilme gibi anlık sancılar giriyor bir problem mi var diye düşünmeden edemedm..

Sizde kanama süresi miktarı nedir ?

20. Gün sanki fazla gibi geldi bana dr 1 aylıkken kontrole cagirdi 

1 cevap

0 oy
17 Aralık 2021 (1,414 puan) cevapladı
40çıkana kadar kanama devam eder bazen
17 Aralık 2021 (236 puan) yorumladı
Umarim normaldir nerde okusam nerdeyse yok denecek kadar az kanamalar
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası kanama 20. günde hala devam eder mi?
Sezaryen sonrası kanama (loşi) genellikle 2 ila 6 hafta arasında sürebilir, bu nedenle 20. günde kanamanın devam etmesi beklenen bir durumdur. Ancak kanamanın miktarı, rengi ve kokusu önemlidir; eğer kanama parlak kırmızı renge dönmüşse, kötü kokuluysa veya ateş, şiddetli karın ağrısı gibi ek belirtiler eşlik ediyorsa mutlaka doktorunuza başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası kanama ne zaman adet gibi yoğunlaşır?
Sezaryen sonrası kanama süreci kişiden kişiye değişmekle birlikte, 20. gün civarında fiziksel aktivitenin artması veya rahim toparlanma sürecine bağlı olarak anlık yoğunlaşmalar görülebilir. Eğer kanama bir ped dolusu kadar yoğunsa ve saatlerce bu hızda devam ediyorsa, bu durum normal loşi sürecinden farklı olabilir ve tıbbi değerlendirme gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası 20. günde sancı ve kasık ağrısı neden olur?
Sezaryen sonrası 20. günde hissedilen çekilme tarzındaki anlık sancılar, genellikle rahmin eski boyutuna dönme çabası olan involüsyon sürecinden kaynaklanmaktadır. Emzirme döneminde salgılanan oksitosin hormonu rahim kasılmalarını tetikleyerek bu sancılara neden olabilir; fakat sancıların şiddeti artıyorsa veya dikiş bölgesinde hassasiyet oluşturuyorsa enfeksiyon riskine karşı doktor muayenesi önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen doğum sonrası tehlikeli kanama belirtileri nelerdir?
Sezaryen sonrası kanama sürecinde; aşırı miktarda (saatte bir pedden fazla) kanama olması, kanın parlak kırmızı renkte ve pıhtılı gelmesi, kötü kokulu akıntı, 38 derece ve üzeri ateş, şiddetli karın veya pelvik ağrı tehlikeli belirtilerdir. Bu tür durumlarda loşi sürecinin normal seyrinden çıkmış olabileceği düşünülerek vakit kaybetmeden bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası loşi süreci nasıl takip edilmelidir?
Sezaryen sonrası loşi takibi için kanamanın rengindeki değişimleri (kırmızıdan pembeye, oradan sarımsı beyaza geçiş) gözlemlemek en sağlıklı yöntemdir. Günlük ped kullanımıyla kanamanın miktarını takip edebilir, aşırı efordan kaçınarak vücudunuzun toparlanmasına izin verebilirsiniz. Şüpheli bir durumda kanamanın gün içindeki sıklığını not alarak doktor kontrolünde paylaşmanız teşhis için önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,206 soru

24,666,250 cevap

366,991 kullanıcı

...