37+0 haftalık hamileyim, adet sancısı gibi ağrılarım var?

0 oy
383 göst.
18 Aralık 2021 Doğum kategorisinde (52 puan) sordu
Hanımlar bugün tam 37+0 haftalık hamileyim idrar yolu enfeksiyonu için geçen cumadan beri antibiyotik kullanıyordum ama Çarşamba gününe kadar karın ağrısı yapıyordu Çarşamba akşam ishal yapti o günden beri karnım ağrıyor acilede gittik ilaç vermediler ilk çocuğumda da böyle olmuştum son ay bugünde sabahtan beri de adet sancısı gibi ağrı çekiyorum sizce doğumum mu geldi çok uzun yazdım ama kusura bakmayın doktorlar bı bilgi vermiyolar belki aynı durumu yaşayaniniz olmuştur dedim ilk çocugum sezeryan bu da öyle olucak
Gebelik haftası 37+0

1 cevap

0 oy
18 Aralık 2021 (165 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Bende 36+6 yim. Bugun nst de sancı var dedi hemşire ama dr um yok dedi. Eve geldiğimden beri kasiklarimda ağrılar oluyor durdurmayacak derecede değil. Sizin ben de idrar yolu enfeksiyonu geçirdim üstüne de mantar oldum şimdi. Rabbim yardimcimiz olsun kolay geçitten geçirsin insallah 
18 Aralık 2021 (52 puan) yorumladı
Amin cümlemizin inşallah bana da geçen hafta aynısını söyledi hemşire
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamilelikte adet sancısı gibi ağrılar doğum belirtisi midir?
37. haftada hissedilen adet sancısı benzeri ağrılar, vücudun doğuma hazırlandığının veya doğum eyleminin başladığının önemli bir göstergesi olabilir. Özellikle bu ağrılar düzenli hale geliyor, şiddeti artıyor ve dinlenmekle geçmiyorsa gerçek doğum sancısı olma ihtimali yüksektir. Yalancı sancılardan (Braxton Hicks) ayırt etmek için ağrıların sıklığını ve süresini takip etmeli, ağrı şiddeti düzenli aralıklarla (örneğin her 5-10 dakikada bir) tekrarlıyorsa vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son döneminde ishal ve karın ağrısı doğumun yaklaştığını mı gösterir?
Hamileliğin son haftalarında yaşanan ishal ve karın ağrısı, vücudun kendini doğuma hazırlamak için bağırsakları boşaltma refleksi olabilir. Doğumdan kısa bir süre önce vücut, progesteron hormonundaki değişimler nedeniyle sindirim sistemini etkileyerek ishale yol açabilir. Ancak bu belirtiler enfeksiyon kaynaklı da olabileceğinden, özellikle idrar yolu enfeksiyonu şikayetiyle antibiyotik kullanıyorsanız, belirtilerin şiddetini ve genel durumunuzu mutlaka doktorunuzla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Daha önce sezaryen olanlar doğumun başladığını nasıl anlayabilir?
Daha önce sezaryen doğum yapmış annelerde doğumun başladığını anlamak için düzenli kasılmalar, vajinal akıntıda artış, nişan gelmesi veya suyun gelmesi gibi klasik belirtiler takip edilmelidir. Sezaryen sonrası vajinal doğum planlanmıyor olsa dahi, 37. haftadan sonra başlayan şiddetli adet sancısı tarzındaki ağrılar, vücudun doğum sürecine girdiğini işaret eder. Sezaryen planlanan gebeliklerde bu sancılar başladığında, rahim üzerindeki baskının artması nedeniyle acil olarak hastaneye gidilmesi hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte idrar yolu enfeksiyonu doğum sancısını tetikler mi?
İdrar yolu enfeksiyonları, hamilelik döneminde rahimde kasılmaları tetikleyebilen ve erken doğum riski oluşturabilen bir durumdur. Enfeksiyonun yarattığı inflamasyon ve karın bölgesindeki huzursuzluk, erken dönem doğum sancılarıyla karıştırılabilir veya mevcut sancıları şiddetlendirebilir. Eğer antibiyotik tedavisine rağmen ağrılarınız azalmıyor ve aksine adet sancısı gibi ritmik bir hal alıyorsa, enfeksiyonun durumu ve doğum eyleminin durumu hakkında uzman bir görüş almanız gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte hastaneye ne zaman gitmeliyim?
37 haftalık gebelikte; düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti giderek artan kasılmalar, suyun gelmesi, vajinal kanama veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma fark ettiğinizde hemen hastaneye gitmelisiniz. Özellikle adet sancısı gibi hissedilen ve sırtınızdan karnınıza yayılan ağrılar, doğumun yaklaştığının sinyali olabilir. İlk çocuğunuz sezaryen olduğu için, herhangi bir sancı durumunda beklemek yerine durumu takip eden doktorunuza veya en yakın acil servise başvurmak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...