37+5 haftalık hamileyim, suyum geliyor ama yatışı reddettim?

0 oy
698 göst.
20 Aralık 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (332 puan) sordu
Merhaba kızlar 37+5 dünden beri az az suyum geliyor doktora gittim suyun gayet iyi dedi bebek haraketleri kalp atışı  poziyonu iyi dedi  bide 1 sm açıklık varmış  yatis vermek istedi ama ben istemedim ordaki ortamdan korkuyorum   sonrada dediki suni sanci gerekirse sezeryan de olabilirsin dedi bu arada özele gidiyorum  başına böyle bi şey gelen oldumu
Gebelik haftası 37+5
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

4 Cevap

0 oy
20 Aralık 2021 (824 puan) cevapladı
Sancılarınızi evde çekin bence en iyisi
20 Aralık 2021 (332 puan) yorumladı
Tesekkur edrim evet bende oyle yaptim steril bezlerle kilotlarla dalaşıyorum  birde duşa girmek sakıncası varmıdır
20 Aralık 2021 (726 puan) yorumladı
Bi sakincasi yok ama uzun uzun kalma
20 Aralık 2021 (726 puan) yorumladı
Eger sanciniz varsa ve acilma olsun istiyosaniz sicak suyu belinizden asagi tutarak dus alin daha kolay acilma olur
20 Aralık 2021 (824 puan) yorumladı
Benim de 4cu gebeligim tecrübeliym hemen hastaneye gitmeyin benim ilkinde mafettiler beni hiç unutamam.sancilariniz olsun diye bol bol evin içinde yürüyün dolaşın arada dinlenin bol bol su için hafif hareketler yapın.sancilariniz başladığında korkmayın yürümeye devam ve bi duş alın sonra 5dk 1sanci ve 5dk altındaysa artık hastaneye gidebilirsinz.bol bol dua okuyon Allah kolaylık versin inşallah
-Reklam-
0 oy
20 Aralık 2021 (182 puan) cevapladı
Benim suyum gelmişti en az 4 saat evde bekledim çok azvardı gittim açılmam 1 smdi 2 gün ne açılmam oldu ne sancım en  sonunda suni sancı verdiler öyle doğurdum
0 oy
20 Aralık 2021 (709 puan) cevapladı
Zamanin gelmis bence tamamen sancin başlasın oyle git ama dikkatli ol  Allah bi avazda kurtarsin
0 oy
20 Aralık 2021 (1,780 puan) cevapladı
Bence sancıların sıklaşmasıni bekle hem açılmada olur inşallah ama suyun komple gelirse git derim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37+5 haftalık gebelikte su gelmesi durumunda hastaneye yatış neden istenir?
37+5 haftalık gebelikte suyun gelmesi, amniyon zarının açıldığını gösterir ve enfeksiyon riski ile bebeğin susuz kalma ihtimali nedeniyle doktorlar hastaneye yatış önerir. Erken membran rüptürü olarak adlandırılan bu durumda, bebeğin kalp atışları ve enfeksiyon değerleri yakından takip edilerek doğum süreci başlatılabilir veya enfeksiyon riski önlenmeye çalışılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
1 cm açıklık varken suni sancı verilmesi ne zaman gereklidir?
1 cm açıklık varken suni sancı, suyun gelmesine rağmen kendiliğinden doğum sancıları başlamadığında enfeksiyon riskini azaltmak ve doğumu güvenli bir şekilde gerçekleştirmek için tercih edilir. Eğer suyunuz geliyorsa ve 24 saat içinde doğum başlamazsa, enfeksiyon riski arttığı için doktorlar suni sancı ile süreci hızlandırmayı planlarlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda yatış yapmayı reddetmek ne tür riskler taşır?
Doğumda yatış yapmayı reddetmek, su kesesinin açılmasına bağlı olarak bebekte enfeksiyon oluşma riskini (korioamnionit) ve oksijensiz kalma ihtimalini artırır. Suyun gelmesiyle birlikte koruyucu bariyer ortadan kalktığı için, hastane ortamında steril bir şekilde takip edilmemek hem anne hem de bebek için ciddi sağlık sorunlarına yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada su gelmesi durumunda sezaryen mi yoksa normal doğum mu olur?
37. haftada su gelmesi durumunda doğum şekli, bebeğin pozisyonuna, kalp atışlarının seyrine ve enfeksiyon durumuna göre belirlenir. Eğer bebeğin durumu iyiyse ve sancılar kendiliğinden başlarsa normal doğum tercih edilebilir; ancak suyun gelmesine rağmen sancı başlamazsa veya bebek strese girerse sezaryen operasyonu zorunlu hale gelebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastanede doğumdan korkan anne adayları ne yapmalı?
Hastanede doğumdan korkan anne adayları, doğum korkusunu azaltmak için doktorlarıyla süreç hakkında detaylı konuşmalı, hastane ortamını önceden ziyaret etmeli ve doğum destekçisi ile süreci yönetmelidir. Doğum korkusu normal bir duygu olsa da, bebeğin sağlığı ve enfeksiyon riskleri göz önüne alındığında tıbbi takip altında kalmak en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 1,636 göst.
0 oy
8 cevap 834 göst.
0 oy
20 cevap 1,617 göst.
0 oy
5 cevap 1,439 göst.

1,512,307 soru

24,667,536 cevap

367,070 kullanıcı

...