6 haftalık hamileyim, sadece kese göründü bebek neden yok?

0 oy
180 göst.
20 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (6 puan) sordu
Selamlar herkese kusura bakmayın rahatsız ediyorum 

14 aralıkta hamile olduğumu öğrendim ve 4 haftalık olduğunu söylediler sağlık ocağında kan testi verdim bu şekilde öğrendim..

Pazartesi yani dün hastaneye gittim ama polikinlikte sıra alamadım bakinamadim acile geçtim.. kadın doğum acilene geçtim orada bakindim önce alttan baktılar sonra ultrasondan baktılar ve 6 haftalık kesenin oluştuğunu söylediler yanlız bu sağlıklı bi gebelik de olabilir sağlıksız bi gebelik de olabilceğini söylediler bide kese var ama kesenin etrafı karışık bisey gözükmüyor dediler bebekte gözükmedi normal mi sizce ilk gebeligim 4 yıl bekledik normal doğal şartlarda kaldım hamile 
Gebelik haftası 6 hafta
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık gebelikte sadece kese görünüp bebek gözükmemesi normal mi?
6 haftalık gebelikte ultrason muayenesinde sadece gebelik kesesinin görülmesi, bebeğin henüz embriyonik dönemde çok küçük olması nedeniyle normal kabul edilebilir. Ancak kese içerisinde yolk kesesi veya embriyo yapısının 6-7. haftalarda netleşmesi beklenir. Doktorunuzun 'etrafı karışık' ifadesi, kesenin yerleşimi veya gelişim süreciyle ilgili bir gözlem olabilir; bu durum her zaman sağlıksız bir gebeliğe işaret etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesinin etrafının karışık olması ne anlama gelir?
Gebelik kesesinin etrafının karışık görünmesi, ultrason görüntüsünde kesenin etrafındaki dokuların net seçilememesi veya kesenin henüz tam olarak rahme yerleşme aşamasında olmasıyla ilgilidir. Bu durum bazen erken dönem gebeliklerde kanama alanı, rahim içi dokunun kalınlığı veya cihazın çözünürlüğüne bağlı teknik bir görüntü olabilir. Kesin bir teşhis için doktorunuzun takibindeki sonraki ultrason kontrolü belirleyici olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sağlıklı ve sağlıksız gebelik ayrımı nasıl yapılır?
Sağlıklı bir gebelik tanısı, genellikle 1-2 hafta arayla yapılan ultrason kontrollerinde kesenin büyümesi, içinde embriyonun oluşması ve kalp atışlarının duyulması ile konulur. Ayrıca kanda bakılan Beta-HCG değerlerinin düzenli artış göstermesi, gebeliğin sağlıklı ilerlediğinin en önemli göstergelerinden biridir. İlk muayenede net bir sonuç alınamaması, gebeliğin henüz çok erken dönemde olmasından kaynaklanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken dönem gebelikte alttan muayene neden yapılır?
Erken dönem gebeliklerde, karından yapılan ultrason ile gebelik kesesini ve bebeği net görmek zor olabilir. Alttan (vajinal) ultrason, yüksek çözünürlük sağladığı için gebeliğin daha erken evrelerinde kesenin yerini, boyutunu ve içindeki yapıları çok daha net bir şekilde görüntülemeye olanak tanır. Bu yöntem, gebelik kesesinin sağlıklı bir şekilde rahme yerleşip yerleşmediğini anlamak için en güvenilir yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesi görüldükten sonra ne zaman kontrole gidilmelidir?
Gebelik kesesi görüldükten sonra, doktorunuz genellikle gelişim sürecini takip etmek için 1 veya 2 hafta sonrasına randevu verir. Bu süre zarfında embriyonun oluşumu ve kalp atışlarının başlaması beklenir. Eğer şiddetli karın ağrısı veya yoğun vajinal kanama gibi bir durum yaşanmazsa, doktorunuzun belirlediği tarihte yapılacak kontrol, gebeliğin durumu hakkında en doğru ve net bilgiyi verecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 573 göst.
0 oy
9 cevap 1,449 göst.
21 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Esma.07 (24 puan) sordu
0 oy
4 cevap 1,134 göst.

1,512,204 soru

24,666,242 cevap

366,990 kullanıcı

...