Hamile olduğumu öğrendim, kaçıncı haftada doktora gitmeliyim?

0 oy
457 göst.
21 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (489 puan) sordu
Gebe olduğunuzu öğrendikten sonra kaçıncı haftasında doktora gittiniz bayanlar
Gebelik haftası 4

6 Cevap

0 oy
21 Aralık 2021 (580 puan) cevapladı
Ben 5 haftaliken öğrendim ayne gün doktora gittim 
-Reklam-
0 oy
21 Aralık 2021 (828 puan) cevapladı

Ben hamile olduğumda 6 haftada hastahneye gitmiştim o zamn bebek ve kese görülmüştü 7 haftada kalp atışını duydum :)

0 oy
21 Aralık 2021 (129 puan) cevapladı
5 hafta olunca gittim
0 oy
21 Aralık 2021 (302 puan) cevapladı
7. Haftadan önce gitmek gereksiz . Kalp atışını duymak için 7. Haftayı beklemek zorundasınız.  Gitseniz de doktor 7. Hafta da tekrar çağıracak çünkü
21 Aralık 2021 (2,386 puan) yorumladı
Herkes 7. Haftada kalp atışını duyacak diye bi kural yok ben 5+6'da kalp atışını duydum
23 Aralık 2021 (302 puan) yorumladı
O çok nadir ama
23 Aralık 2021 (2,386 puan) yorumladı
Arada birde olsa oluyo demek istiyorum?
0 oy
21 Aralık 2021 (793 puan) cevapladı
5 de sağlık ocağına kan verdim hcg yi öğrenmek için 6 da kadın doğum a gidip keseyi gördüm 8 de tekrar gidip kalp atışını duydum 
0 oy
21 Aralık 2021 (489 puan) cevapladı
Sağlık ocağındaki doktorda bana 7haftada gidebilirsin dedi ..En iyisi biraz daha beklemek o zaman

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik öğrendikten sonra doktora kaçıncı haftada gitmeliyim?
Gebeliği evde yapılan testle öğrendikten sonra en ideal zaman 6. ile 8. haftalar arasıdır. Bu dönemde doktora gitmek, ultrason ile kalp atışlarını duymak ve gebeliğin sağlıklı bir şekilde rahim içine yerleştiğini doğrulamak için en uygun zaman dilimidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk gebelik kontrolünde doktor neler yapar?
İlk gebelik kontrolünde doktorunuz öncelikle gebeliğin haftasını belirlemek için ultrason muayenesi yapar ve bebeğin kalp atışlarını kontrol eder. Ayrıca kan grubu, tam kan sayımı, idrar tahlili ve bazı enfeksiyon taramaları gibi temel testler istenerek genel sağlık durumunuz değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik testinde pozitif sonucu görünce hemen doktora gitmek şart mı?
Gebelik testinde pozitif sonucu hemen doktora gitmek acil bir durum yoksa şart değildir, ancak genel bir kontrol için randevu oluşturulabilir. Şiddetli karın ağrısı veya vajinal kanama gibi durumlar söz konusu değilse, 6. haftayı beklemek ultrason takibinde bebeği ve kalp atışını daha net görmek adına daha verimli sonuçlar verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik takibi için hangi haftalarda doktora gidilir?
Gebelik takibi genellikle ilk 32 haftaya kadar ayda bir kez, 32 ile 36 haftalar arasında iki haftada bir ve 36. haftadan sonra doğuma kadar haftalık rutin kontrollerle devam eder. Riskli gebelik durumlarında doktorunuz bu takvimde değişiklik yapabilir ve daha sık kontrol isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik haftasında doktora gitmenin avantajı nedir?
Erken dönemde doktora gitmek, dış gebelik gibi riskli durumların erken teşhis edilmesini sağlar ve doktorunuzun vitamin takviyelerine (folik asit gibi) başlamanız için yol göstermesine yardımcı olur. Ayrıca gebelik haftasının netleşmesi, doğum tarihinin doğru hesaplanması açısından kritik öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,520 soru

24,670,290 cevap

367,215 kullanıcı

...