Şeker yüklemesi yaptıramadım, ne yapmalıyım?

0 oy
705 göst.
22 Aralık 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (1,108 puan) sordu
Kızlar ben yaptıramadm kustm resmen yaptırmayan varmı ben yapmıcam yani :)

10 Cevap

0 oy
22 Aralık 2021 (82 puan) cevapladı
Bende yaptırmadım. Doktor sadece aclik ve tokluk testi yaptı o sekerli icecekten falan icmedim ama isteseydi icerdim neden istemedi anlamadim. Sonuclarimda tokluk iyi ama aclik tam sınırda dedi insulin direncim yuksekmis diyet yapmami istedi falan ay hic anlamadigim seyler
-Reklam-
0 oy
22 Aralık 2021 (1,780 puan) cevapladı
Ilk oğlum da yaptırdım ama saun gebeyim yaptırmadım şükür 36 hafta olduk bi sorun da olmadi 
0 oy
22 Aralık 2021 (576 puan) cevapladı
Bu üçüncü gebeliğim yapmadım hiç birine
22 Aralık 2021 (1,108 puan) yorumladı
Evet bende yaptrmıcam açlık tokluk kan vericem yerine içimi baydı resmen :/
0 oy
22 Aralık 2021 misafir cevapladı
Ben zaten hamileligim.basindan beri kusuyorum o glukoz  içsem herhalde canim çıkar. Dr o yüzden ona gerek görmedi açlık tokluk şekeri baktırmama istedi. 
0 oy
22 Aralık 2021 (231 puan) cevapladı
Ben yaptım bi sorun çıkmadı 3 defa kan aldılar benden tiriodlarim sinir da çıkmış şeker de çıkmadı çok şükür bende yaptirmicaktim ama doktor ikna etti
0 oy
22 Aralık 2021 (1,525 puan) cevapladı
Bizim ailede şeker de var ama halam hamileyken yanımda yaptı baya kötü oldu kustu bayıldı kendine gelemedi o trawma bana yetti . İlk gebeligimde yapmadım korkudan bunda da yapamam galiba ki günüm gecicek kontrole gidene kadar .
0 oy
22 Aralık 2021 (607 puan) cevapladı
Ben ilk hamileliğimde yaptırmadım bu 2. Hamileliğim yine yaptırmayı düşünmüyorum  zaten eşim işinden zor izin alıyor bebeğime de bakacak kimse yok 
0 oy
22 Aralık 2021 (1,194 puan) cevapladı
Bende yaptirmamistim..dr gerekli testleri yaptırdı ve gerek duymadı bi sıkıntı da olmadı 
0 oy
22 Aralık 2021 (1,244 puan) cevapladı
Bende yaptiramadim tuttum kendimi ama malesef kustum .açlık tokluga bakıldı ,tokluk yüksek çıktı malesfki ,şekerden dolayı suyum fazla diyetle evde ölçerek kontrol altına almaya çalışıyorum
0 oy
22 Aralık 2021 (599 puan) cevapladı
Eğer doktor gerekli gördüyse yapman lazım tatlım. Yani bir risk bir sorun gördü de seni yönlendirdiyse yapman şart. Yanında limon götür limon sık içine. Benim teyzem öyle yaptı onun suyu fazlaydı ve bebek çok kilo almıştı bir ayda supheliydi. Bende aaile yedi göbek şeker hastasi ve bebeğin kilo artışı hızlı olduğu için doktor risk altındasin dedi yaptım temiz çıktı. Bazen risk altında olmayanda bile çıkıyor. Bebeğin sağlığı için bilmen şart bunu. Yaptırmadım bir sorun çıkmadı diyenlerde bir sorun olmaması sende de olmayacağı anlamına gelmez sağlık kişiden kişiye değişir. Dinlemen gereken tek kişi doktorun 
22 Aralık 2021 (599 puan) yorumladı
Amacım korkutmak değil. Eğer gebelik şekeri varsa özel diyet veriyorlar ve bu sorunlar ortadan kalkıyor. Eğer dikkat edilmezse şekere ve gebelik şekeri varsa bu sorunlar olur. Dikkat edilirse sorun olmaz
22 Aralık 2021 (712 puan) yorumladı
Anladım inşalah birşey olmaz dua edin
22 Aralık 2021 (1,108 puan) yorumladı
Yok canım görüştüm hemen yapma ozaman dedi tüm gebelere veriyolar bildiğim kadarıyla
22 Aralık 2021 (712 puan) yorumladı
Neyi veriyorlar canım
22 Aralık 2021 (599 puan) yorumladı
Amiiin Allah kimseye dert keder vermesin sağlıkla bebeklerini kucaklarına aldirsin. Yesmm canım benim bildigimde risk altında olanlara veriliyor. Her gebe yapmıyor sakıncası olduğundan değil risk belirtileri yoksa aile de annede  ve ya bebekte her gebeye yapılmıyor. Benim doktorum öyle söyledi. Ve burdaki bir çok kadından duyduğum da o yönde. Ama bazıları malesef mesleğini medyada tıklanmak uğruna kullanan şarlatan doktorlara inanıyor ve bu testin sakıncalı olduğunu düşünüp yaptırmıyor. Halbuki bu testte verilen 50gram şeker iki dilim yaş pastanın içerisindeki şeker miktarı. Sanki kimse hamile iken iki dilim yaspasta kek benzeri bir şey yemedi mi ? Yiyoruz yeriz yani zehir olsa zararlı olsa bu kadar doktor bu testi yapar mı. Kaldı ki tek sefer yapıp sonucu öğrendikten sonra hamilelik boyunca belkide yememen gereken ne varsa öğreniyorsun ve bebeğinin ve kendi sağlığını yoluna koyuyorsun. Yaptırmaktan imtina edenlere şaşırıyorum dogrusu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Şeker yükleme testinde kusarsam test sonucum geçersiz mi sayılır?
Şeker yükleme testi sırasında içilen glikoz solüsyonunu kusmak, vücudun yeterli miktarda şekeri emememesine neden olduğu için test sonucunu geçersiz kılar. Eğer solüsyonu içtikten hemen sonra çıkardıysanız, glikozun kandaki emilimi gerçekleşmediği için doktorunuzla görüşerek testi farklı bir günde tekrarlamanız veya alternatif takip yöntemleri hakkında bilgi almanız gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yükleme testi yaptırmazsam ne olur?
Gebelikte şeker yükleme testi yaptırmamak, gebelik diyabetinin (gestasyonel diyabet) teşhis edilememesine ve bu durumun hem anne hem de bebek üzerinde risk oluşturmasına yol açabilir. Kontrol altına alınmayan gebelik diyabeti bebeğin iri doğmasına, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğüne ve annede ilerleyen dönemlerde tip 2 diyabet gelişme riskinin artmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi yaptırmak istemeyenler için alternatifler nelerdir?
Şeker yükleme testini yaptırmak istemeyen veya midesi bulanan anne adayları için doktorlar genellikle alternatif olarak evde bir hafta boyunca açlık ve tokluk kan şekeri takibi önerebilir. Bu yöntemde sabah açlık, öğünlerden bir saat sonra tokluk değerleri düzenli olarak ölçülerek bir çizelge tutulur ve bu veriler üzerinden diyabet durumu değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi kaçıncı haftada yapılır?
Gebelik şekeri tarama testleri genellikle gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasında uygulanır. Bu dönem, bebeğin gelişiminin hızlandığı ve plasentadan salgılanan hormonların insülin direncini en çok artırdığı zaman dilimi olduğu için gebelik diyabetini tespit etmek adına en ideal aralıktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yüklemesi öncesi beslenmeye dikkat etmek gerekir mi?
Şeker yükleme testi öncesinde özel bir diyet uygulamanıza gerek yoktur ancak test sabahı aç karnına gelmeniz istenebilir. Testin sonucunu etkilememek için bir gün öncesinde aşırı şekerli, hamur işi veya karbonhidrat ağırlıklı beslenmekten kaçınmak ve test gününe kadar normal beslenme düzeninizi korumak en doğru sonucu almanızı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,191 soru

24,666,113 cevap

366,983 kullanıcı

...