5 haftalık hamileyim, doktora gitmek için beklemeli miyim?

0 oy
504 göst.
28 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (409 puan) sordu
Ben 5+1lik hamileyim son adet tarihine göre ve daha hiç gitmedim kadin doğuma

Randevu aldim ama taa 8ocakta randevum sizce şu sira gitmeli miyim
Gebelik haftası 5+1

4 Cevap

0 oy
28 Aralık 2021 (2,254 puan) cevapladı
2 hafta daha bekle canım hem kalp atışını duyarsın hem bebeği görürsün
28 Aralık 2021 (409 puan) yorumladı
Teşekkürler
28 Aralık 2021 (409 puan) yorumladı
Folik asit kullanmıyorum acaba kullansammi
28 Aralık 2021 (2,254 puan) yorumladı
Evet başla folikasite de faydası olur
-Reklam-
0 oy
28 Aralık 2021 (270 puan) cevapladı
Mutlaka folik asit kullan ve doktora git öyle hamileyim nasılsa diye gitmemezlik yapma dpktora git tahlillerine bakacak senin sağlık durumuna bakacak kan ve vitaminlerina bakacak aksatma git bebek kanından besleniyor her türlü bir ya da iki hafta sonraya gel dicek sana kalp atışı için ama aksatla lütfen git basit bir sey değil en azndan değerlerine bakacak doktor 
0 oy
28 Aralık 2021 (717 puan) cevapladı
Ben 8.haftaya doğru kalp sesini görmüştüm yalan olmasın bence bekle herhangi bir rahaysizligin yoksa
28 Aralık 2021 (717 puan) yorumladı
Ama sağlık ocağına gitmeni öneririm gebelik kaydın yoksa yapsınlar bide rutin testler yapılıyor yani bana yapilmisti
0 oy
28 Aralık 2021 (60 puan) cevapladı
Bi rahatsızlığın yoksa randevuya kadar bekle canım. Hem kalp atışını da duyarsın. Ama folik asit kullanmaya başla. Sağlık ocağına git yazdır veya direk eczaneden al. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 haftalık hamileyim, ilk kadın doğum muayenesine ne zaman gitmeliyim?
Gebeliğin 5. haftasında yapılan ilk muayene, dış gebelik riskini ekarte etmek ve gebelik kesesini görmek için oldukça kritiktir. Genellikle son adet tarihinden itibaren 6. veya 7. haftada kalp atışlarını duymak mümkün olduğu için, bu süreçte bir kadın doğum uzmanına görünmek sağlıklı bir başlangıç için en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk haftalarında doktora gitmek neden önemlidir?
Hamileliğin ilk haftalarında doktora gitmek, bebeğin yerleşim yerini belirlemek, olası riskleri saptamak ve gerekli vitamin takviyelerine başlamak açısından büyük önem taşır. Özellikle 5. haftadan itibaren yapılan ultrason kontrolleri, gebeliğin sağlıklı ilerleyip ilerlemediğini takip etmek ve erken dönemde oluşabilecek komplikasyonları önlemek için gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kesesi kaçıncı haftada görülür?
Gebelik kesesi, genellikle son adet tarihine göre 5. ve 6. haftalar arasında vajinal ultrason ile net bir şekilde görülebilir. Karından yapılan ultrasonlarda ise kesenin görülmesi bazen 6. veya 7. haftayı bulabilir; bu nedenle 5+1 haftalık bir gebelikte doktora gitmek, kesenin oluşumunu takip etmek için ideal bir zamandır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Randevum geç bir tarihteyse acil muayene olmalı mıyım?
Eğer şiddetli kasık ağrısı, vajinal kanama veya lekelenme gibi belirtiler yaşıyorsanız, randevu tarihini beklemeden acil kadın doğum servisine başvurmanız hayati önem taşır. Herhangi bir şikayetiniz yoksa bile, gebeliğin sağlıklı takibi için ilk muayenenizi çok geciktirmemeniz ve mümkünse doktorunuzla iletişime geçerek süreci hızlandırmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk hamilelik muayenesinde doktor hangi kontrolleri yapar?
İlk hamilelik muayenesinde doktorunuz öncelikle transvajinal veya abdominal ultrason ile gebelik kesesinin rahim içine yerleşip yerleşmediğini kontrol eder. Ardından genel sağlık durumunuzu değerlendirmek için kan ve idrar tahlilleri isteyebilir, folik asit kullanımını düzenleyebilir ve gebelik süreciyle ilgili temel bilgilendirmeleri yaparak takip takviminizi oluşturur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,646 soru

24,671,738 cevap

367,292 kullanıcı

...