50 mg şeker yükleme testi sonucum 92 çıktı, normal mi?

0 oy
216 göst.
29 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (221 puan) sordu
Arkadaşlar bugün şeker yuklemesi yapıldı e nabizdan baktığımda 92 olarak görünüyor sizce mormalmi

2 Cevap

0 oy
29 Aralık 2021 (585 puan) cevapladı
Sanırım normal benimde o civarda idi doktor hiç bişey demedi eğer doğruysa 150 sınırmış 
29 Aralık 2021 (221 puan) yorumladı
E nabizdan baktım hastane çok uzak çokta oyaliyorlar çocuğum ortada kalıyor o yüzden gidemedim kimsede aramadı zaten
29 Aralık 2021 (585 puan) yorumladı
Siz yinede bı sağlık ocağına yada hastaneye gidin ama sanırım normal benimde 115 85 76 idi sonra kontrole gittim yüksek diyet yapın falan demediler
-Reklam-
0 oy
29 Aralık 2021 (505 puan) cevapladı
Evet normal çıkmış

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

50 gr şeker yükleme testi sonucu 92 mg/dL olması normal mi?
50 gramlık glukoz tarama testinde 1. saat sonucunun 140 mg/dL ve altında olması normal kabul edilir. 92 mg/dL değeri, referans aralıklarına göre oldukça sağlıklı ve normal bir sonuçtur; bu değer gebelik şekerinin olmadığını gösteren güvenli bir seviyedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
50 gram şeker yükleme testi ne zaman yapılır?
50 gramlık şeker yükleme testi, gebeliğin genellikle 24. ile 28. haftaları arasında uygulanır. Bu test, anne adayında gestasyonel diyabet yani gebelik şekeri riskini taramak amacıyla yapılır ve açlık veya tokluk fark etmeksizin günün herhangi bir saatinde uygulanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi öncesinde nelere dikkat edilmelidir?
50 gramlık şeker yükleme testi öncesinde özel bir hazırlık yapmanıza gerek yoktur; günlük beslenme düzeninize devam edebilirsiniz. Teste gelirken yanınızda 50 gram glukoz içeren solüsyonu getirmeli veya sağlık kuruluşunun sağladığı glukoz içeceğini 5 dakika içerisinde tüketmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker yükleme testi sonucu yüksek çıkarsa ne olur?
50 gramlık test sonucunun 140 mg/dL üzerinde çıkması durumunda, gebelik şekerinden şüphelenilir ve tanı koymak için 100 gramlık şeker yükleme testi istenir. 100 gramlık test, daha detaylı bir inceleme sağlar ve gebelik diyabeti olup olmadığınızı kesin olarak belirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri testi yaptırmak bebek için zararlı mı?
Gebelik şekeri testi, uzmanlar tarafından önerilen ve bebek için herhangi bir yan etkisi bulunmayan güvenli bir tarama yöntemidir. Test sırasında alınan 50 gram glukoz miktarı, günlük hayatta tükettiğiniz bir dilim tatlı veya bir öğün yemekteki şeker miktarına eşdeğerdir ve bebeğe zarar vermez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 151 göst.
0 oy
0 cevap 134 göst.
26 Kasım 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Gul Cicekk (390 puan) sordu
0 oy
4 cevap 582 göst.
21 Eylül 2021 Hamilelikte Testler kategorisinde Cevrecigamze (7 puan) sordu
0 oy
5 cevap 515 göst.
4 Eylül 2021 Hamilelikte Testler kategorisinde Aysrtnc (289 puan) sordu

1,512,379 soru

24,668,422 cevap

367,123 kullanıcı

...