36+6 haftalık hamileyim, açılma olduğunu nasıl anlarım?

0 oy
664 göst.
29 Aralık 2021 Doğum kategorisinde (280 puan) sordu
36+6 dayim açılma olurken hissedilir mi yada yalancı sancı dedikleri nasıl birsey 3 gun once nst de sancim çıkmadı ama cok ayakta kaldığımda ağrım oluyor kasiklarimda ben sanci sanıyordum 

1 cevap

0 oy
29 Aralık 2021 (620 puan) cevapladı
İdrar tahlili falan yaptırdın mı enfeksiyon falan varsa ondanda ağrır canım yalancı aancı dediğimiz şey düzensiz olan ağrılar 
29 Aralık 2021 (280 puan) yorumladı
Yok yaptırmadım cok agrim olmuyo zaten o gün cok yueuduysem yada ayakta cok kalinca gobegim aşağı baski yapar gibi ağrıyo
29 Aralık 2021 (620 puan) yorumladı
Bendede öle canım 37 yiz şuan bigün iyiyim bigün ağrım var düzenli değil bende dün doktordaydım sancım çıkmadı illa için rahat etsin istiyosan bi doktorunla görüş istersen
29 Aralık 2021 (280 puan) yorumladı
Bidahaki randevu da soyleyim :) teşekkür ederim
29 Aralık 2021 (620 puan) yorumladı
Rica ederim kuzum :)
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık gebelikte rahim ağzı açılması hissedilir mi?
Rahim ağzındaki açılma genellikle anne tarafından doğrudan hissedilen bir durum değildir çünkü bu süreç sinir uçlarının yoğun olmadığı bir bölgede gerçekleşir. Ancak açılmaya eşlik eden rahim kasılmaları, belde veya kasıklarda hissedilen ritmik ağrılar şeklinde kendini belli edebilir. Her açılma sancılı olmayabilir, bu nedenle düzenli NST takibi ve doktor muayenesi açılmanın tespit edilmesi için en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yalancı sancı (Braxton Hicks) ile gerçek doğum sancısı nasıl ayırt edilir?
Yalancı sancılar genellikle düzensizdir, pozisyon değiştirmekle veya dinlenmekle geçer ve şiddeti artmaz. Gerçek doğum sancıları ise giderek sıklaşır, şiddeti artar, düzenli aralıklarla gelir ve istirahat etmekle geçmez. Yalancı sancılar daha çok karın bölgesinde hissedilirken, gerçek doğum sancıları belden başlayıp kasıklara yayılan bir kuşak tarzında hissedilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte kasıklarda ağrı olması rahim açılmasının belirtisi midir?
Kasıklardaki ağrı her zaman rahim açılması anlamına gelmez; özellikle 36. haftadan sonra bebeğin kanala yerleşmesi, baskı yapması veya uzun süre ayakta kalmak bu ağrılara neden olabilir. Eğer ağrınız düzenli bir hal alıyorsa, dinlenmenize rağmen geçmiyorsa veya beraberinde nişan gelmesi, su gelişi gibi belirtiler varsa mutlaka doktorunuza başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkmaması açılma olmadığı anlamına mı gelir?
NST cihazında sancı çıkmaması, o an için rahimde düzenli ve şiddetli kasılmalar olmadığını gösterir ancak rahim ağzındaki açılmayı tek başına kanıtlamaz veya dışlamaz. Bazı durumlarda NST'de sancı görülmese bile rahim ağzında yumuşama veya açılma başlamış olabilir. Bu nedenle doktorunuz, manuel vajinal muayene yaparak rahim ağzının durumunu fiziksel olarak kontrol edecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında ayakta kalınca neden kasık ağrısı olur?
Gebeliğin 36. haftasından sonra ayakta kalmak, bebeğin yerçekimi etkisiyle aşağı inmesine ve pelvis bölgesindeki bağlar ile rahim ağzına daha fazla baskı yapmasına neden olur. Bu fiziksel baskı, kasıklarınızda gerilme ve ağrı hissetmenize yol açar. Eğer bu ağrılar dinlendiğinizde hafifliyorsa genellikle normal bir durumdur, ancak şiddetli ve sürekli hale gelirse bir uzmana görünmekte fayda vardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 748 göst.
0 oy
0 cevap 132 göst.
0 oy
9 cevap 1,055 göst.

1,512,165 soru

24,665,762 cevap

366,968 kullanıcı

...