37. haftada bel ağrısı ve karın sertleşmesi normal mi?

0 oy
1,178 göst.
2 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (23 puan) sordu
Hanımlar 37. Haftadayım ve belimden aşağı vuran bi ağrı var karnım sertleşiyor mide bulantısı da var biraz acaba hastaneye gitmeli miyim yoksa beklemeli miyim daha 

10 Cevap

0 oy
2 Ocak 2022 (715 puan) cevapladı
Kanama yoksa nişan yoksa suyun gelmiyorsa bekle canım. 
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
2 gün önce hafif pembemsi bişey gelmişti ama önemli değildir diye gitmemiştim hastaneye nişan olabilir mi
2 Ocak 2022 (715 puan) yorumladı
Olabilir canım. Haftan da gelmiş. Keşke benim de gelse 38+1 :)
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
İlk olduğu için stres yapıyorum ister istemez inşallah kötü bişey olmaz
-Reklam-
0 oy
2 Ocak 2022 (261 puan) cevapladı
Bence bi git, bende 36+2 haftalık hamileyim 2 gün önce kanım sertleşti sürekli ve hareketlerini hissedememiştim hava verdiler sonra geçmişti baya rahatladım bebeğimde hareketlenmişti, sonuçta aciller doktorlar bu yüzden var 
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Doğru diyosunuz biraz daha bekliyim eğer şiddetlenirse gideyim
0 oy
2 Ocak 2022 (2,512 puan) cevapladı
Canim dk tut eger duzenliyse git hastaneye
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Belimdeki ağrı sürekli var aşağıya doğru vuran ağrı arada bir geliyor
0 oy
2 Ocak 2022 (177 puan) cevapladı
Dar seyler giydigim zaman Misafirlikte yani benimde karnim tas oluyor rahatsizlaniyorum  ama evde salas takiliyorum sertlesme yasamadim cok yemek yersem belki. Agrimda suan yok ins sonuna kadar gideriz haftam 37 
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Şu an rahat kıyafetler giydim duş da aldım ama belim hala aynı
2 Ocak 2022 (177 puan) yorumladı
Doğumun mu geliyor acaba bilemedimki normal mi yapacaktin sen yoksa sezeryan mi ? Bel agrisi normal dedi bana dr. Ama siddetlenirse bir görün canim ya korktum simdi.
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Normal yapacaktım herşey normal gidiyodu
0 oy
2 Ocak 2022 (134 puan) cevapladı
Sabahtan beridir anlattigin gibiyim bnmde su nişan yok ama sertleşme çok var 37 oldum 
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Bel ağrısı var mı
3 Ocak 2022 (134 puan) yorumladı
Zaten hamileliğimin başından beri bel ağrısı var
3 Ocak 2022 (134 puan) yorumladı
Bugün nasıl oldunuz acaba iyimisiniz
3 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Hastaneye gittim ama nstde biraz sancım çıktı yarın telrar gidicem
0 oy
2 Ocak 2022 (65 puan) cevapladı
Bnde de durum aynı 37+6 4 gündür sürekli taş gibi sancim da var ama geceleri. Sabaha kadar dayanabilirsem sabah gitcm kontrole yoksa acile gitcm şu an sancimin şiddetinin artmasını bekliyorum 
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Hayırlısı olsun canım hayırlısı ile alırız kucağımıza inşallah
0 oy
2 Ocak 2022 (147 puan) cevapladı
Ya bende 36+5 oldm dun asiri sekilde sertlesme yasadim bel agrisida ama baska belirti olmadı sonrasnda ertesi gunede gecti sadece bi 15 dakika yurumustm ona bağladım heralde yordm diye kendimi
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Ben normalde aşırı yürüyorum zaten doktorum da 10bin adım at dedi günde sadece bi gün 10bin adım attım ama genelde 5bin 7 bin arası oluyor gün içinde bugün fazla hareket de etmedim aslında 2000 adım falan atmışım
2 Ocak 2022 (147 puan) yorumladı
E yurumussun gene sonucta bebekte yoruluyor kasiyor kendini
0 oy
2 Ocak 2022 (16 puan) cevapladı
Cnm senle ayniyz aynisi bnde yasyrm ilk gece gtm 2 santim aciklikla bkle dedi ne zmn sancin sıklasrsa bidr suyun gelrse gl ondn snrki gun nişanm gldi 2 gun arayala snciyla yine gtm normal dedi bunlr yalanci sancidr bkle syuyun glnce yada gun gecince gl yani anlycgn artik bebisler ne zmn istrse ozm  olck  
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Bakalım hayırlısı ile bi sıkıntı olmadan da atlatabilsek
2 Ocak 2022 (16 puan) yorumladı
Senin rahmine baski olyrmu cnm bnmki sanki devamli rahimde gb baski olyr cok agrm olyr bel agrisi ozlikle
2 Ocak 2022 (23 puan) yorumladı
Evet tuvaletim yok ama sanki tuvaletim var gibi sürekli
2 Ocak 2022 (603 puan) yorumladı
Ay benim de surekli tuvaletim varmis gibi hissediyorum. Baski yapiyor rahme 36+1im
0 oy
2 Ocak 2022 (67 puan) cevapladı
Bende 37 3 oldum bendede var aynı durumlar karnım taş gibi oluyor belim ağrıyor kasıklarda ağrı baskı bende yarın kontrole gidecek bakalım artık hayırlısı olsun ama geçen hafta da hastaneye gitmiştim doktorum bunlar normal demişti yani korkulacak birşey yok 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37. haftada karın sertleşmesi ve bel ağrısı doğum belirtisi mi?
37. haftada yaşanan düzenli karın sertleşmesi ve belden aşağı vuran ağrılar doğum eyleminin başlangıcı olabilir. Bu haftadan itibaren bebek tam dönemine ulaştığı için rahim kasılmaları gerçek doğum sancısı ile karıştırılmamalı, kasılmaların sıklığı ve süresi takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte mide bulantısı ve karın sertleşmesi ne zaman hastaneye bildirilmeli?
Gebelikte mide bulantısı, yoğun karın sertleşmesi ve bel ağrısı birleştiğinde, özellikle kasılmalar 10 dakikada bir veya daha sık aralıklarla geliyorsa mutlaka hastaneye başvurulmalıdır. Ayrıca su gelişi, kanama veya bebek hareketlerinde azalma gibi ek belirtiler acil tıbbi değerlendirme gerektiren durumlardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftada karın sertleşmesi (Braxton Hicks) nasıl ayırt edilir?
Braxton Hicks kasılmaları düzensizdir, pozisyon değiştirince veya dinlenince genellikle geçer ve karın bölgesinde hafif bir gerginlik hissi yaratır. Gerçek doğum sancıları ise giderek şiddetlenen, düzenli aralıklarla gelen ve dinlenmekle geçmeyen, bele vuran ağrılarla karakterize bir süreçtir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin 37. haftasında bel ağrısı ve kasılmalar için evde ne yapılmalı?
37. haftada bel ağrısı ve sertleşme hissedildiğinde öncelikle ılık bir duş alıp sol tarafa yatarak dinlenmek kasılmaların gerçek mi yoksa yorgunluğa bağlı mı olduğunu anlamaya yardımcı olur. Eğer dinlenmeye rağmen ağrı dinmiyor ve kasılmalar düzenli hale geliyorsa vakit kaybetmeden uzman bir doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık hamileyim, karın sertleşmesi ve ağrı doğumu tetikler mi?
37. hafta tıbbi olarak term yani tam dönem kabul edildiği için bu haftadaki ağrı ve sertleşmeler doğumun başladığına işaret edebilir. Vücudun doğuma hazırlık süreci olarak değerlendirilen bu belirtiler, rahim ağzındaki değişimlerin habercisi olabileceğinden profesyonel bir muayene ile kontrol edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...