7 haftalık gebelikte kese boş görünüyor, bebek görünür mü?

0 oy
417 göst.
3 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,132 puan) sordu

7 haftalık gebe olmam gerekiyor adet tarihine göre bugün doktora gittim  Alttan muane etti doktor gebelik kese var ama içi boş gözüküyor erken gebelik olabilir dedi ya da kimyasal gebelik olabilir kac haftaya kadar kesin olur sonradan çocuk gözükür mü :((

3 Cevap

0 oy
4 Ocak 2022 (14 puan) cevapladı
Hiç kalbini bozma. Bende gittim doktora 7veya 8 haftalıkken. Boş kese henüz dedi. 15 gün sonra yine gel dedi. Çok moralim bozuldu. Böyle hissetmen normal. Ama emin ol bu süreç de normal. Daha çok yeni olduğu için öyle görünüyor. Sonuçta hafta hesabını tutuyoruz son regl tarihine göre ama ne zaman döllenme oldu aslında tam olarak kaç haftalık bilemiyoruz. Bi de ben devlet hastanesindeki ultrasonda baktırmıştım. Ordaki makinelerde çok eski olduğu için kapsamlı görüntüleme yapamayabiliyomuş. 2 hafta olmadan tekrar başka bi özel hastaneye gittim. Baktık orda elhamdülillah. Yani hiç üzülme canını sıkma. Zaten gelecek olan doğacak olan öylede gelecek böyle de doğacak. Sen içini ferah tut  inşAllah iyi haberini alacaksın
4 Ocak 2022 (1,132 puan) yorumladı
Çok sevindim çok teşekkürler inşallah güzel haberler alirim Bende:)
4 Ocak 2022 (14 puan) yorumladı
Güzel sağlıklı haberini alacaksın inşAllah hiç merak etme :) dua et çok gün sayma akışına bırak günü gelince ya Allah Bismillah git doktora. İnşAllah bebeğini göreceksin orda. Daha çok küçük annesi :)
-Reklam-
0 oy
4 Ocak 2022 (149 puan) cevapladı
Ben ikiz gebeyim 6 bittiğinde kesenin birini görmemiştik bile 7 bitince kalp atışı için gittiğimde diğer kese göründü bu sefer de kalp atışı yok gibiydi bir hafta sonra anca duyabildik. Geç döllenme olabilir canını sıkma. İçin rahat etsin iki günde bir kan testi ver sonucu hemen hemen ik katına çıkarsa boş değildir. 
4 Ocak 2022 (1,132 puan) yorumladı
Teşekkür ederim çok sagolunn
0 oy
4 Ocak 2022 (824 puan) cevapladı

Canim hiç üzülme sadece bol bol dua et ve bekle sabret bak bende 7haftada gittim kesen çok ufak dedi çok zor görünüyor 5hftlk gibi çıkıyor geç döllenme olabilir boş kese olabilir dedi git 2hfta sonra geldi ve ben sadece dua ettim bekledim gittim evet bebek 1hafta geriden geliyor oda zamanla ara kapanır dedi kalp atışı da görünüyor dedi dinlemedim ama güçsüz biraz dedi benimkine ama şükür zamanla düzelir dedi suan 11hftlk olduk.sende korkma :)

4 Ocak 2022 (1,132 puan) yorumladı
Çokk sevindim adınıza insallah öyle olur kese var içi boş denilince korktum güzel dualarınız da eksik etmeyin bizleri de:)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 haftalık gebelikte kese boş görünmesi normal mi?
7 haftalık gebelikte ultrason muayenesinde kesenin boş görünmesi, geç döllenme nedeniyle gebelik haftasının yanlış hesaplanmış olabileceğini gösterebilir. Ancak bu durum boş gebelik (anembriyonik gebelik) riski taşıdığı için doktorlar genellikle 1-2 hafta sonra tekrar kontrol önerirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik teşhisi ne zaman kesinleşir?
Boş gebelik teşhisi, genellikle transvajinal ultrason ile kese çapı 25 mm'ye ulaştığı halde içinde embriyo görülmediğinde veya karından yapılan ultrasonda kese 20-25 mm olmasına rağmen embriyo izlenmediğinde kesinleşir. Bu süreç genellikle 8. veya 9. gebelik haftasına kadar takip edilerek netleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelik ile kimyasal gebelik arasındaki fark nedir?
Kimyasal gebelik, döllenmenin gerçekleştiği ancak embriyonun rahme tutunamadığı çok erken dönem kaybıdır ve ultrasonda kese görülmez. Boş gebelikte ise gebelik kesesi rahme yerleşir ve büyür ancak içinde embriyo gelişmez; bu nedenle her iki durum birbirinden farklı klinik tablolardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kese varken embriyo ne zaman görünmeye başlar?
Sağlıklı bir gebelikte, gebelik kesesi oluştuktan sonra genellikle 6. ve 7. haftalar arasında embriyo ve kalp atışları görülmeye başlar. Eğer adet tarihinizden eminseniz ve 7. haftada embriyo izlenemiyorsa, doktorunuz geç döllenme ihtimalini değerlendirmek için beta-hCG takibi yapabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Boş gebelikten sonra bebek tekrar görünür mü?
Eğer gebelik haftanızın hesaplanmasında bir hata varsa veya geç döllenme gerçekleştiyse, bir sonraki doktor kontrolünde bebek ve kalp atışları görülebilir. Ancak yapılan kontrollerde gebelik kesesinin büyümesine rağmen embriyo gelişimi durmuşsa veya hiç izlenmiyorsa, bu durum maalesef gebeliğin sonlandığını gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,402 soru

24,668,651 cevap

367,141 kullanıcı

...