Hamileyim ve sigara kullanıyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
1,581 göst.
4 Ocak 2022 Doğum kategorisinde (92 puan) sordu
Sigara kullaniyormussunuz ve kac haftalıksıniz doktorunuz bu duruma ne diyor 
Gebelik haftası 18+6

25 Cevap

+6 oy
4 Ocak 2022 (302 puan) cevapladı
Kullanmıyorum kullanan birine de saygı duyamayacağım şu an . Kağnınızda bi bebek varken inşallah bunu yapmıyorsunuzdur . Zira hamile kalacak kadar bilinçliyseniz kullanmamanız gerektiğini biliyorsunuzdur . Biri çıkıp evet kullanıyorum dediğinde ne yapacaksınız acaba devam mı edecekseniz vicdan rahatlatmak için mi soruyorsunuz.  O çocuğun vebaline girmeyin .
4 Ocak 2022 (103 puan) yorumladı
Kesinlikle katılıyorum 12 yıldır içiyordum hamile olduğumu öğrendiğim gün bıraktım planli gebelik olsa daha önce bırakırdım irade meselesi değil bu çocuğunuzu düşünseniz bırakırsınız ama herkes kendini düşünüyor. Çok doğru vicdan rahatlatmak için soruluyor
-Reklam-
+2 oy
4 Ocak 2022 (2,648 puan) cevapladı
Seni burda linç ederler hiç sormamış ol :) 
4 Ocak 2022 (617 puan) yorumladı
Bencede ;)
4 Ocak 2022 (92 puan) yorumladı
Linc edecek bir șey yok bence bu konuda
4 Ocak 2022 (73 puan) yorumladı
Bencede katılıyorum sonucta elımızde olmayan bosey asırıya kacmamk üzere sorun yok
4 Ocak 2022 (164 puan) yorumladı
Nasıl elinizde değil :D duyan da bir hastalık falan zannedecek
0 oy
4 Ocak 2022 (54 puan) cevapladı
Normalde kullanıyordum ama hamile olduğumu öğrendikten sonra bıraktım malesef anne karnındaykende sorumlu olmak gerekiyor 
0 oy
4 Ocak 2022 (29 puan) cevapladı
Asla kullanmıyorum zaten içilen yerde bile bulunmuyorum hiç içmedim zaten bu yaşa kadar 34 haftayim 
0 oy
4 Ocak 2022 (777 puan) cevapladı
Bende içiordum başlarda bırakamıordum ama kendimi suçlaya suçlaya bıraktm bazen böle kafam atarsa arada içtim o isteğim bittiği anda yarıda bırakp attım 

Bide artk hamile olmasakta bırakalm kızlar :D sigaralar uçtu 20 liradan aşağı sigara olmucakmş yazk bu bahaneyle bırakın işte 
0 oy
4 Ocak 2022 misafir cevapladı

Sigarayı görmek bile istemiyorum , midem bulanıyor.:sick: Doktor ne diyeceği bellidir, sigaranın da zararını biliyorsun . O yüzden içiyorsan eğer hiç bırakamıyorum diyorsun azalt başka ne diyebilirim bilmiyorum canım

0 oy
4 Ocak 2022 (1,915 puan) cevapladı
allah yardimcin olsun canim
0 oy
4 Ocak 2022 (447 puan) cevapladı
Kullanmadım hayatım boyunca hamileliğimn ilk haftalarında yeni öğrenmişken mecburen sigara içen birinin yanında bulunmuştum.3 sigara arka arkaya içmişti dumanından kaçamamıştım.hala vicdan azabı cekiyorum neden kalkamadım ordan diye
0 oy
4 Ocak 2022 (174 puan) cevapladı
Önceleri içiyordum hamile olduğumu öğrenince sayısını azalttım  kan ilacı içtiğim gibi midem almıyor artık istesemde içemiyorum kokusu bile mahvediyor beni Rabbim içen bütün annelere bırakmayı nasip etsin 
0 oy
4 Ocak 2022 (304 puan) cevapladı
Ben içmiyorum içenede birşey demem çocuklar bile sigaranin zararlı olduğunu biliyor benim eşimin arkadaşınin eşi ben mandalinali soda içtim diye laf etmişti bana aynı hafta hamileyiz megersem Kendi de günde bir paket sigara içiyormuş kendisi sigarayı bırakmıyor başkasınin içtiği sodaya laf atıyor onun yüzünden çocuk zarar görsün istiyor böyle insnalar da var nefret ediyorum böyle insanlardan yeri gelince anlatmak istedim :D
0 oy
4 Ocak 2022 (144 puan) cevapladı
13+5 kullanmıyorum ağzıma sürmedim ve size dönecek olursak hamilesiniz canınızdan bir parça tasiyosunuz bir sürü anne olmak isteyen ama maalesef olamayan kişiler var Rabbim size nasip etmiş değerini bilip hemen acilen sigarayı bırakmanız tavsiye ederim kendinizi geçtim bebeğinizin sağlığı için bu kesinlikle gerekli olan yapmanız gereken şey.
0 oy
4 Ocak 2022 (213 puan) cevapladı
Kullanmıyorum doktorun bu konuda fikrini bile almadım günde bir paket sigara içerdim hamile olduğumu öğrendiğim gün paketi atıp ağzıma bile sürmedim emzirirken de içmedim ikinci hamileliğim yine aynı burda bende içiyorum diyenleri görüp vicdan rahatlatmayin sigaranın bir sürü zararı var bunu biliyor olmanız lazım gerekirse destek alın bir uzmandan bırakmak için 
0 oy
4 Ocak 2022 (2,789 puan) cevapladı
Çok.sukur normaldede kullanmıyorum ama hamilelikte sigara kullanımına da anlam veremiyorum gelinimiz 7/24 sigara içerdi ama hamile kalınca hemen bıraktı maşallah çokta güzel beslendi elhamdülillah sağlıklı bir tosuncuk doğurdu ama etrafimda malesef hamileligine rağmen sigara bırakmayan bir çok insan da görüyorum çok üzülüyorum umarım sizler de bırakabilirsiniz
0 oy
4 Ocak 2022 (195 puan) cevapladı
Ben kullanıyordum. Bir şey olmaz düşüncesi ile kullanmaya devam ettim. Aynı şekilde sigara kullanan bir arkadaşımın bebeği astım doğdu. Yavrum gözümün önünde can çekişti resmen. Anında bıraktım. Hamilelik öncesi 6 senedir içiyordum hiç bırakmamıştım. Çok zor oluyor ama 2 gün sonra geçiyor. 16 haftalıkken bıraktım 
0 oy
4 Ocak 2022 (58 puan) cevapladı
Ben azerbaycanliyim. Kalmiski hamile kadinin  siqara icmesi   biz siqara icen her hansi bir kadina saygi duymayiz. Kotu gozle bakariz kendinize sayqiniz olsun . Kadindan parfum kokusu gelir siqara degil!!
0 oy
4 Ocak 2022 (11 puan) cevapladı
Merhaba, 20 yıl bir fill hiç bırakmadan sigara içtim ne zaman bıraksam tekrar basladım en cok dayandıgım 1 hafta bile olmamıstır, Hamile oldugumubogrendikten sonra son 1 sigara içtim ama ona bile o kadar vicdan yaptım ki.. İçinizde her seyi ile size mıhtac bir canlı var sizin iradenizde iyiliği ve kotulugu sagşıgı boyle düşününce insan içermiyor. Kolay değil ama düşünce şeklininzi değiştirerek başarabilirsiniz, bebegim için herşeyi yaparım deriz yeri gelince sigarayı bırakmak ve içmemek en basit olsa gerek.. Sevgiler 
0 oy
4 Ocak 2022 (22 puan) cevapladı
Senelerdir sigara içen biriydim, öğrendiğim an bıraktım sigarayı. İlerde problem yaşarsan eğer gebelikte ilgili kendini çok suçlarsın. O yüzden sigara kullanıyorsan hemen bırak ve canın her çektiğinde su iç. İnanılmaz bastırır su sigara istediğini. Bir bebeğin hayatı için bırakmak dışında çare yok. İnanırsan başarırsın :) 
0 oy
4 Ocak 2022 (75 puan) cevapladı
Bende kullanıyorum 2 gebeliğim dee tiksindim kendiliğinden içmedim   bıraktım duamnindan bile migdem bulaniyodu doğumdan sonra 6 ay emzirdiktwn sonra içtim şimdide 3.gebeyim tiksinmedim kendi kendime hamile olduğumu öğrendikten sonra bıraktım Karninizdakinin çok küçük masum olduğunu sağlıklı olması için içmemeniz gerektiğini düşünürseniz vicdanınızda el vermiyo eliniz gitmiyo içmeye hepimize sagliklica kucamiza almayı nasip etsin
0 oy
4 Ocak 2022 (88 puan) cevapladı
Bu nasıl bir soru yahu.. ayıp vallaha. Hee hamiş anneler kutu kutu sigara içiyor,sizede yarasın. Doktorumuzda onayladı
4 Ocak 2022 (73 puan) yorumladı
İsteyen içer isteyen içmez burda kımse kımse ahkam kesemez lutfen kendınkze gelın
4 Ocak 2022 (92 puan) yorumladı
Insan gibi soru sordum insan gibi cevap isterdim
0 oy
4 Ocak 2022 (105 puan) cevapladı
Kadın kullanıyormusunuz diye sormuş neden linçliyorsunuz. Kimsenin anneliğini kimse sorgulayamaz. Kimin ne yaşadığını kimse burada bilmiyor. Kalp kırmak Kabe yıkmaya eşittir. Yorumlarınızı seçerek yapın lütfen. Biri ilişki hakkında soru sorar linç yer biri sığara hakkında soru sorar linç yer biri cinsiyet hakkında soru sorar linç yer. Yapmayın lütfen. Burada yaşı küçük olan kişiler var. Hiç bişey bilmeyip öğrenmek isteyen. Benimde bilmediğim bir sürü şey var okuyup öğrenmeyi tercih ediyorum. Çünkü size gerçekten soru sorulmuyor.. sana gelince bacım içiyorsam bırakmanı tavsiye ederim. Bebek doğduğunda bile yakınında sığara içmiyoruz rahatsız olmasın diye karnındayken içiyorsan yanlış. Bırakamıyorsanda saygı duyuyorum. Allah sağlıkla kucağına almayı nasip etsin
4 Ocak 2022 (19 puan) yorumladı
Seni tebrik ediyorum aynen öyle katılıyorum.. Bende öyle düşünüyorum.
4 Ocak 2022 (92 puan) yorumladı
Yorumun icin cok teșekkur ederim canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken sigara içmenin bebeğe zararları nelerdir?
Hamilelikte sigara kullanımı, bebeğin oksijen alımını kısıtlayarak düşük doğum ağırlığı, erken doğum ve gelişim geriliği risklerini doğrudan artırır. Sigara dumanındaki karbonmonoksit ve nikotin plasenta yoluyla bebeğe geçerek kalp atış hızını yükseltir ve solunum sistemi gelişimini olumsuz etkiler. Bu riskleri en aza indirmek için sigarayı tamamen bırakmak ve bir uzman desteğiyle nikotin bağımlılığını yönetmek en sağlıklı adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sigarayı bırakmak için nasıl bir yol izlenmeli?
Gebelikte sigarayı bırakmak için ilk adım kararlılık göstermek ve gerekirse kadın doğum uzmanınızdan profesyonel destek almaktır. Ani bırakma yöntemleri veya davranışsal terapi teknikleri, gebelik sürecinde en güvenli seçeneklerdir. Sigarayı bırakma sürecinde tetikleyicilerden uzak durmak, bol su tüketmek ve nikotin yerine geçebilecek güvenli alternatifler için mutlaka doktorunuza danışmak süreci kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin kaçıncı haftasında sigarayı bırakmak gerekir?
Hamileliğin hangi haftasında olursanız olun, sigarayı bırakmanın bebeğin gelişimi üzerinde olumlu etkileri hemen başlar. Mümkün olan en kısa sürede, ideal olarak gebelik planlandığı anda bırakılmalıdır. Ancak gebeliğin ilerleyen haftalarında sigarayı bırakmak bile bebeğin doğum öncesi ve sonrası sağlık risklerini önemli ölçüde azaltır; bu yüzden geç kalınmış sayılmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken sigara içtiğimi doktora söylemeli miyim?
Evet, hamileyken sigara içtiğinizi doktorunuza mutlaka açıkça söylemelisiniz çünkü bu bilgi bebeğin takibi için kritik öneme sahiptir. Doktorunuz, sigaranın olası etkilerini izlemek için ultrason kontrollerinde bebeğin gelişimini ve plasenta sağlığını daha yakından takip edebilir. Dürüst bir iletişim, tıbbi desteğin doğru planlanmasını sağlar ve bebeğinizin sağlığını korumak için en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte sigara içimi sonrası doktorlar ne önerir?
Doktorlar, gebelikte sigara içimi sonrası genellikle sigarayı bırakma konusunda kesin bir tavır sergiler ve sigara içen anneleri yakından izlerler. Bebeğin gelişimi, kilo alımı ve plasenta fonksiyonları detaylı ultrasonlarla kontrol edilir. Sigaranın bıraktığı olumsuz etkileri telafi etmek için sağlıklı beslenme, yeterli sıvı alımı ve düzenli doktor kontrollerine katılım büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,230 soru

24,666,626 cevap

367,022 kullanıcı

...