Gebelik şekerim var, beslenemediğim için bebeğim kilo almadı mı?

0 oy
935 göst.
4 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (942 puan) sordu
Gebelik şekerinden dolayı çok kötü bi beslenmem oldu sabah çok az peynir kefir ve ekmek dışında hiçbir şey yiyemedim iştahim iyice kapalı öğlen canım hiç birşey istemiyor :( akşamda mercimek çorbası felan içiyorum anca cuma günü doğumum var ve çok stresliyim ya bebeğim hiç beslenemediyse ultrasona güvenmiyorum çünkü yanıltıyor çoğu zaman :( doğunca belli olacak 
Gebelik haftası 36+6

6 Cevap

0 oy
4 Ocak 2022 (213 puan) cevapladı
Ceviz badem kaşar peyniri filan ye onlar kilo aldırıyor çocuğa ha maden suyu da aldırıyor diyolar bulgur pilavı ye 
4 Ocak 2022 (942 puan) yorumladı
Ceviz günde bir tane yiyorum bu beslenme ile bebeğim 13 günde 200 gram alabilmiş sadece
4 Ocak 2022 (213 puan) yorumladı
Kilosunu çok dert etme sağlıklı olsun öncelikle doğunca çok çabuk toparliyorlar zaten doğumuna bişey kalmamış
-Reklam-
0 oy
4 Ocak 2022 (96 puan) cevapladı
En çok kiloyu muz ve ceviz aldiriyor sağlıklı kolay dogumlar
0 oy
4 Ocak 2022 (13 puan) cevapladı
Benimde gebelik şekerim var bende 33 haftalık hamileyim korkma sen yemeden bile bebeğin senin depondan besleniyor şekeri olan annelerin bebekleri kilolu oluyo benim ilk oglum 34 de 3875 grm di bu oglumda  33  haftada 2700 sağlıkla al kucağina ins
4 Ocak 2022 (942 puan) yorumladı
Hayır benimki zayıf malesef bende kilolu olur sanmıştım 2600
0 oy
4 Ocak 2022 (13 puan) cevapladı
Ama bu üzülecek bişey değil bebeğin demekki normal gelişiminde benim oğlum 20 gün kuvezde kaldı kilo verdirmeye çalıştılar onu hastaneden aldığımda 2500 du şimdi dua ediyorum digeri okadar kilo almadım kilo herzaman risk sen korkma bebeğin normal 
0 oy
4 Ocak 2022 (417 puan) cevapladı
Canım zaten zamanın dolmuş. Zayıf olan çocuklara anne sütü daha çok yarıyor. Daha çabuk toparlıyor, annenin vücudu ona göre daha zengin süt üretiyor. İnan doğduktan sonra hemen toparlayacak kendini. Sağlıkla dünyaya gelsin inşallah sen de elinden geldikçe emzir 
4 Ocak 2022 (942 puan) yorumladı
Ay inşallaaah rabbim acılarını göstermesin
0 oy
4 Ocak 2022 (890 puan) cevapladı
36+4 de doğum yaptım 36+1 de 2300 gram dedi doktor ama 2640 doğdu oğlum fazla da çıkabiliyor yani zaten doğunca daha çabuk kilo alıyor bebisler 46 günlüğüz 4680 dik 3 gün önce stres yapma rahat ol canım :)
4 Ocak 2022 (942 puan) yorumladı
Aaaa maşallaah Allah sağlık versin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerinde beslenemediğim için bebeğim kilo almamış mıdır?
Gebelik şekeri nedeniyle uygulanan kısıtlı diyetler bebeğin gelişimini doğrudan olumsuz etkilemez çünkü bebek, annenin vücudundaki depoları kullanarak beslenmeye devam eder. Plasenta, annenin kan şekerindeki dalgalanmalardan bağımsız olarak bebeğin ihtiyacı olan temel besinleri öncelikli olarak ona aktarır. Ultrason ölçümleri bazen yanıltıcı olsa da, doğum anına kadar bebeğin gelişim süreci doktor tarafından takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma az kala iştahsızlık bebeğin gelişimini durdurur mu?
Doğuma çok yakın dönemde yaşanan iştahsızlık, bebeğin gelişiminin aniden durmasına neden olmaz. Gebeliğin son haftalarında bebek zaten büyümesini büyük oranda tamamlamıştır ve annenin o anki düşük iştahı bebeğin doğum kilosunu dramatik bir şekilde değiştirmez. Stres ve kaygı, iştahınızı daha da kapatabileceği için kendinizi rahatlatmaya çalışmanız hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için en önemli unsurdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ultrason ölçümleri bebeğin kilosu konusunda ne kadar güvenilir?
Ultrason ölçümleri, gebeliğin son haftalarında %10 ile %15 oranında hata payına sahip olabilir ve bebeğin pozisyonu veya amniyon sıvısının miktarı bu sonuçları etkileyebilir. Ultrason cihazları sadece tahmini bir ağırlık verir; gerçek kilo ise ancak doğum gerçekleştikten sonra yapılan tartım ile kesinleşir. Bu nedenle ultrason sonuçlarındaki küçük sapmalar, bebeğin genel sağlığı hakkında her zaman kötü bir durumun habercisi değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri varken bebeğe kilo aldırmak için neler yenebilir?
Gebelik şekerinde önemli olan kilo aldırmaktan ziyade kan şekerini dengede tutan kaliteli besinler tüketmektir. Protein açısından zengin olan yumurta, kefir, az yağlı etler ve glisemik indeksi düşük olan yeşil sebzeler bebeğin gelişimi için en gerekli yapı taşlarını sağlar. Beyaz ekmek yerine tam buğday veya çavdar ekmeği tercih ederek kan şekerinizi ani yükseltmeden tokluk hissi sağlayabilir ve bebeğinize gerekli besini ulaştırabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum stresi bebeğin beslenmesini ve sağlığını etkiler mi?
Yoğun doğum stresi, annenin iştahını kapatarak besin alımını azaltsa da bebek bu süreçte annenin depolarından beslenmeye devam eder. Ancak kronik ve şiddetli stres, vücutta kortizol seviyesini artırarak anneyi fiziksel olarak yorabilir. Bebeğin doğum sürecine odaklanmak yerine, derin nefes egzersizleri ve hafif yürüyüşlerle stresi yönetmek, doğum sonrası toparlanma sürecinizi kolaylaştıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
14 cevap 1,273 göst.
0 oy
3 cevap 293 göst.
0 oy
2 cevap 793 göst.

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...