Sezaryen sonrası göğüslerim çok sertleşti, bebeğim ememiyor?

0 oy
714 göst.
7 Ocak 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (12 puan) sordu
Ben çaesamba günü sezaryan oldum 2 gün süt gelmedi bugun geldi şişti cocuk ememiyoo gögüslerim cok. Sert oldu cocuk ucunu kavrayamıyo napmam gerekiyo ne olur yardımcı olun bana gögüs agrısından duramıyom bebek ememmiyo ememiyo sırtama vuruyo agrı lütfen yardımcı olun bana ememeyince cok aglıyo bebegimm
Gebelik haftası Bitti

8 Cevap

0 oy
8 Ocak 2022 (60 puan) cevapladı
Göğüs pompası alıp ucunu çıkartıp hemen bebeğe göğsünü verebilirsin. Sadece ucunu değil göğsünün kahverengi alanını komple vermelisin. 
8 Ocak 2022 (12 puan) yorumladı
Almıyor hafiften emiyoo sonra bırakıp veriyo aglamı ne yapmam gerek agladımı hiç durmaksızın aglıyooo
8 Ocak 2022 (60 puan) yorumladı
Aç olduğu için ağlıyo annesi, sen sütünü sağ o zaman göğüslerini rahatlat. Yoksa taş gibi olur. Sağdığın sütü bebeğin aç kalmaması için şırınga ile yavaş yavaş verebilirsin bebeğine şimdilik.
-Reklam-
0 oy
8 Ocak 2022 (231 puan) cevapladı
Öncelikle sütünü sağ eğer göğsünün ucu küçükse silikon  göğüs ucu al eczaneden
0 oy
8 Ocak 2022 (217 puan) cevapladı
Sütünü hafif sagsa ucunu sıkıp agzına ver. Yatarak da yapabilirsin
0 oy
8 Ocak 2022 (303 puan) cevapladı
Bebedor marka silikon gögüs ucu var canım ben çok memnun kaldım emzirirken onu kullanabilirsin bebeğin koly kavrar biz bir ay kullandık şimdi gögüs ucumu çıkardı bebeğim normal emiyo 
0 oy
8 Ocak 2022 (601 puan) cevapladı
Canım hemen sağ sütünü yoksa ateşlenirsin goguslerini boşalt 
0 oy
8 Ocak 2022 (643 puan) cevapladı
Silikonlu göğüs ucu var 6 sene önce bende aldım oyle tuttu bı muddet kullandım cok isime yaradı sonra normal emzırdım 
0 oy
8 Ocak 2022 (55 puan) cevapladı
Çok sert göğüsü bazen bebekler tutamıyor. Göğsünü biraz boşalt aşırı sertliği geçsin. Öyle emzirmeyi dene. 
0 oy
8 Ocak 2022 (32 puan) cevapladı

Canım öncelikle iki gün içerisinde göğüslerin öyle sertleşecek kadar sütün geldiyse bu çok çok iyi :)

Buyuk ihtimalle, bebeğin küçük olduğu için, göğsün de çok dolu olduğu için süt ağzına fazla akıyordur. Yutmakta zorlanıyordur. Kendisini geri çekiyordur. Bir arkadaş da yazmış. önce göğsünü biraz sağ, ondan sonra ver. Bebek emmese de göğüslerini sağarak boşalt mutlaka. Emmediği zamanlarda şırınga ile verirsin. Ama sen göğüslerini boşaltmazsan süt kanalların tıkanır, mastit olursun. Bu da ateş yapar, ağır halsizlik yapar. Bende geçenlerde oldu da covid oldum zannettik. O kadar ağır düşün yani :blink:

Bebeğin doymadığı için kendini yetersiz hissediyorsun şu an. Ama bu zamanlar geçecek. Onun sadece sana ihtiyacı var unutma. Önce Allah'a, sonra kendine güven. Bebeğin de emecek merak etme. güzel günler bekliyor sizi <3

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası göğüs sertleşmesi ve süt tıkanıklığı nasıl geçer?
Sezaryen sonrası yaşanan göğüs sertleşmesi, süt kanallarının dolmasıyla oluşan ödemden kaynaklanır. Emzirme öncesi göğüslerinize ılık kompres uygulayarak süt akışını kolaylaştırabilir, ardından hafif masaj yaparak sütün boşalmasını sağlayabilirsiniz. Eğer göğüs ucu çok sertse, emzirmeden hemen önce sütünüzü elinizle veya pompa yardımıyla bir miktar sağarak ucun yumuşamasını ve bebeğin daha rahat kavramasını sağlayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek göğüs ucunu kavrayamıyorsa ne yapmalıyım?
Bebek göğüs ucunu kavrayamıyorsa, göğüs dokunuzun aşırı şişkinliği (tazyik) buna engel oluyor olabilir. Emzirme öncesi göğüs ucunuzu 'ters baskı' tekniğiyle yumuşatın ve bebeğin ağzını geniş açması için çenesini göğsünüze yaklaştırın. Bebeğin sadece ucu değil, kahverengi bölgenin büyük kısmını ağzına alması, emmeyi kolaylaştıracak ve göğüs ucundaki ağrıyı azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra süt gelmesi ve göğüslerin şişmesi normal mi?
Doğumdan sonraki 2. veya 3. günde sütün artış göstermesiyle göğüslerin şişmesi ve sertleşmesi oldukça normal bir fizyolojik süreçtir. Bu durum, süt kanallarının dolması ve kan akışının artmasıyla oluşur. Sık emzirme veya düzenli sağım ile sütü boşaltmak, birkaç gün içinde göğüslerinizin rahatlamasına ve vücudunuzun süt üretimi ile bebeğin ihtiyacı arasında denge kurmasına yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüs ağrısı için emzirme öncesi hangi yöntemler uygulanır?
Emzirme öncesi göğüs ağrısını hafifletmek için ılık duş almak veya ılık ıslak havlu ile göğüslere masaj yapmak süt kanallarını genişletir. Emzirme sonrasında ise ağrıyı ve ödemi dindirmek için 10-15 dakika süreyle soğuk kompres uygulamak etkili bir yöntemdir. Ancak soğuk uygulamayı doğrudan uçlara değil, göğüs dokusuna yapmaya özen göstermeli ve emzirme sıklığınızı artırarak göğüslerde süt birikmesini engellemelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası emzirmede bebeğin ağlaması nasıl önlenir?
Bebeğin emzirme sırasında ağlaması genellikle açlık, göğüs ucunu kavrayamama veya sütün tazyikli gelmesinden kaynaklanan huzursuzluktan dolayıdır. Bebeği sakinleştirmek için ten tene temas kurun ve emzirmeye başlamadan önce onu dik bir pozisyonda sakinleştirin. Göğüsleriniz çok sertse, süt akışını biraz sağarak hızını azaltın; bu, bebeğin boğulma hissi yaşamadan daha huzurlu emmesini sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 1,301 göst.

1,512,177 soru

24,665,955 cevap

366,975 kullanıcı

...