Şeker hastasıyım, hamileliğimi yeni öğrendim, ne yapmalıyım?

0 oy
889 göst.
10 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (574 puan) sordu
Kızlar seker hastasıyım gebeligi mi yeni ögrendm korkuyorm nelere dkkat etmem lazm yardımcı olurmuusnz

10 Cevap

0 oy
10 Ocak 2022 (137 puan) cevapladı
Öncelikle diyetisyene giderek diyet yapmakla başlayabilirsin bol su tüketmekte fayda var günde yarım saat 1 saat kadar yürüyüş yapabilirsin yemekten sonra hemen uzanma biraz hareket et korkmanıza gerek yok siz dikkat ettiğiniz sürece Allah'ın izniyle hiçbir şey olmaz
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Gidicem insallah smdi yeni ögrendm ya bir sıkıntı olmamıştır demi
10 Ocak 2022 (137 puan) yorumladı
Kaç haftalık
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
5 haftalık
10 Ocak 2022 (137 puan) yorumladı
Daha çok erken hiçbir zarar olmamıştır 30. Haftadan sonra daha da dikkatli olman lazım
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Sagol canm valla Allah razı olsun herkesten cok rahatlattılar
-Reklam-
0 oy
10 Ocak 2022 (35 puan) cevapladı
Tip 1 diyabet misiniz? Ben de şeker hastasıyım suan 16+5 diyetisyenle görüşüp yemenize dikkat etmlisiniz şekeriniz 1 saat sonra 140 in altında 2 saat sonra 120nin altında olması gerekiyor tabi ki aralarda yükseldiği oluyor ama elimizden geldiği kadar dikkat etmeliyiz.
10 Ocak 2022 (35 puan) yorumladı
Korkmayın bir şey olmaz inşallah çevremde sağlıkla doğuran şeker hastası çok sizi rahatlatacak iyi bir kadın doğum doktoru bulmanızı tavsiye ederim stres yapmamanız çok önemli
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Ay suan içimi ferahlattınız cidden nekadarlıktı ögrendgnzde
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Valla canm aynen gidicm insallah doktora yarın ama biranda aklma geldi korktm yani
10 Ocak 2022 (35 puan) yorumladı
5 haftalıktı öğrendiğimde
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Aynı bende 5 haftalık suan
0 oy
10 Ocak 2022 (1,780 puan) cevapladı
Ablam da.seker hastası ve diyet yapiodu zaten senedi var diye dikkat ediodu 4 5 kilo mu ne aldı sadece 9 ayda . Eğer ben kendimi tutamam diosan diyetisyene gitmen daha iyi olur 
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Bende dkkt ediyordum ama hani gebelik kadar degil smdi ederm daha cok ama smdi yeni ögrendm için bir sorun olurmu acaba
10 Ocak 2022 (1,780 puan) yorumladı
Olmaz canım zaten dikkat ediyomuşsun bundan sonra da edersin bol su tüket yürüyüş yap yorulmafan
0 oy
10 Ocak 2022 (115 puan) cevapladı
Canım merhabalar hayırlı olsun ☺️ bende tip 1diyabet hastasıyım 28senelik hamileligin 1. üç ayında seker düşme egiliminde oluyor ona dikkat et sebze protein süt peynir gibi karbonhidrat içeriği düşük beslenmeni öneririm düşme egiliminde meyve güzel tutuyor beni . perinotoloji doktoru ile devam edebilirsin ayrıca heray kan tahlili ve endokrin doktoru ile görüşmeni öneririm onlar seni yönlendirecektir diyetisyene gidebilirsin ben gitmedim cok uzun zamandır diyabet oldugum için sekerim güzel gidiyor ancak bunu sglamanın en iyi yolu sürekli ölçüm yapmak ben sadece yemekten önce sonra yapmıyorum nerdeyse her saat sabah akşam gece demeden ölçüm yapıyorum ona göre insülin ayarlıyorum yada düşükse yükselticek birşeyler atıstırıyorum bu sekilde dengede gidiyor .korkma Herşey yolunda gider inş mutlaka doktorlarına git biraz iş sende olacak yükselirse bonus vur birkaç ünite dengele tavsiyem bol ölcüm yap 
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Perinatokoji ilk aydan itibaren takip edyorm canm birde seker hastası oldgm için 2 haftada bir mi olcak kontroller bende sürekli ölcyorm canm ama smdi daha cok ölccem içimi rahatlattın cok sagol yeni ögrendm için haliyle aşırı dkkat etmyordm ondn korktm biran
10 Ocak 2022 (115 puan) yorumladı
Yok hiç korkma dikkat ettiğin için daha iyi bile gider coğu gebe hamilelik sekeri oluyor farkında degil kaç şekerlerle hamilelik yaşıyorlar sen daha bilinçlisin ,biz ilk iki üç ay iki hafta da bir gidiyorduk ama tamamen bizim merakımızdan Allah'a şükür riskli bir durum olmadığı için  doktor gerek yok dedi ayda bir gidiyoruz simdi 24. Haftadayız bakalım bu haftadan sonra nezaman gel derse birde benim tek yumurta ikizi hormonlar Herşey iki katı ona ragmen bir sekilde seker düzenli gidiyor aylık ortalama 5.4 civarı düşün senin daha iyi bile gider
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
İnsallah canm ay ikiz ne güzel insallah bende ikiz olur
0 oy
10 Ocak 2022 (20 puan) cevapladı
Rabbim tamamina erdirsin saglikli sihhatli bir evlat olarak kucaginiza alirsiniz ins.bende seker hastasiyim.15 haftalik hamileyim.yureginizi ferah tutun.dikkat ettikten sonra hersey yolunda gidiyor.ben endokrinoloji bolumune gidiyorum diyetisyene gidiyorum.sadece soylenenlere harfiyen uyuyorum.
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Bende gidicem canm insallah en kısa zamanda Allah razı olsun içim rahatladı
0 oy
10 Ocak 2022 (219 puan) cevapladı
bende tıp 1 ikinciye hamileyim şuan 16 senedir var korkma dikkat ettigin sürece hiçbirsey olmaz Allah'ın izniyle heray kontrol yapılacak zaten merk etme  sağlıkla alırız cocuklarimizi inşallah 
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
İnsallah canm Amin Allah razı olsun
0 oy
10 Ocak 2022 (115 puan) cevapladı
su videoyada bakarsın canım tip 1 diyabet gebelik yapmış baya aydınaltıcı oluyor birinden dinlemek
10 Ocak 2022 (115 puan) yorumladı
Sanırım link cıkmıyor  kanalın adı : ok but first ınsUlin
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Sagol canm
0 oy
10 Ocak 2022 (341 puan) cevapladı
Aynı şey değil belki ama bende de gebelik şekeri yüksek çıktı diyete başladım ve insülin kullanıyorum normal şeker hastasi neye dikkat ediyosa bende aynı durumdayım. Tatlı Yok hamur işleri beyaz ekmek Yok kızartma Yok kuru meyveler ve muz Yok
0 oy
10 Ocak 2022 (1,244 puan) cevapladı
Kuzum bak gebeliğin yeni öncelikle dahiliyeye git ,sonra o seni diyetisyene yönlendirecek ona göre yol izlenir 
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Aynen öyle yapcam canm cok sagol
0 oy
10 Ocak 2022 (1,588 puan) cevapladı
Bende tıp 1 diyabetim canım 34.haftama girdim. Endokrin de zaten senin rutin kontrol oluyor olman lazım hemoglobin a1c değerin kaç cıktı? Her kadın doğuma gittiğimde şeker takip defterime endokrine de gidiyorum 
10 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
Sonuclar yarın cıkcak canm
10 Ocak 2022 (1,588 puan) yorumladı
Yüksek çıksada korkmayın dikkat ettiğiniz süreçte o kadar hızlı düzeliyor ki 5.5 e düştü benim şuan. Ilk tokluk saatinin 160 i geçmemesi gerekiyor yürüyüş çok önemli
12 Ocak 2022 (574 puan) yorumladı
İlk gebeligini ögrrndgmde a1c kactı canm senin
12 Ocak 2022 (1,588 puan) yorumladı
7 küsürdu canım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebeliğin başında şeker hastası olduğumu öğrenince nelere dikkat etmeliyim?
Gebeliğin başında şeker hastası olduğunuzu öğrendiyseniz, ilk yapmanız gereken şey bir endokrinoloji uzmanı ve kadın doğum doktoru ile koordineli bir tedavi planı oluşturmaktır. Kan şekeri seviyenizi gün boyu düzenli ölçerek bir takip çizelgesi tutmalı, doktorunuzun önerdiği insülin veya ilaç dozlarını aksatmadan kullanmalısınız. Beslenmenizde kompleks karbonhidratlara ağırlık vererek kan şekeri dalgalanmalarını önlemek, bebeğin gelişimi açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker hastası hamilelerde kan şekeri kaç olmalı?
Hamilelik döneminde şeker hastası olan kadınlar için açlık kan şekeri hedefi genellikle 95 mg/dL'nin altı, yemekten bir saat sonraki tokluk kan şekeri ise 140 mg/dL'nin altıdır. Doktorunuz, kişisel sağlık durumunuza ve gebelik haftanıza göre bu değerleri daha spesifik olarak revize edebilir. Düzenli kan şekeri takibi, hem annenin komplikasyon riskini azaltır hem de bebeğin sağlıklı büyümesini destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker hastası olmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte kan şekeri seviyeleri kontrol altında tutulduğunda, diyabetli anneler sağlıklı bebekler dünyaya getirebilir. Ancak kan şekeri yüksek seyrettiğinde bebekte iri doğum, doğum sonrası kan şekeri düşüklüğü veya gelişimsel sorunlar görülebilir. Bu nedenle, gebelik boyunca diyetinize uymak, düzenli egzersiz yapmak ve doktor kontrollerini asla aksatmamak, oluşabilecek riskleri minimize etmenin en etkili yoludur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Diyabetli hamileler beslenmede neleri değiştirmeli?
Diyabetli hamilelerin beslenmesinde en önemli kural, beyaz un ve şeker içeren gıdalardan uzak durarak lifli gıdalara yönelmektir. Günlük öğünlerinizi 3 ana ve 3 ara öğün şeklinde bölerek kan şekerinizin ani yükselmesini engelleyebilirsiniz. Protein, sağlıklı yağlar ve mevsim sebzeleri içeren dengeli bir diyet, bebeğin ihtiyacı olan besinleri almasını sağlarken kan şekeri dengenizi korumanıza yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Şeker hastası hamilelerde egzersiz yapmak güvenli mi?
Doktorunuz aksini belirtmediği sürece, şeker hastası hamileler için hafif tempolu yürüyüşler yapmak kan şekerini dengelemek adına oldukça faydalıdır. Günde 20-30 dakika süren, sizi yormayacak hafif tempolu yürüyüşler, vücudun insülin duyarlılığını artırır. Egzersize başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışmalı ve egzersiz sırasında oluşabilecek şeker düşmelerine karşı yanınızda mutlaka karbonhidrat içeren bir atıştırmalık bulundurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 549 göst.
0 oy
3 cevap 179 göst.
0 oy
0 cevap 59 göst.

1,512,234 soru

24,666,665 cevap

367,030 kullanıcı

...