4 aylık bebeğim 5 gündür kaka yapmıyor, bu normal mi?

0 oy
661 göst.
10 Ocak 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (28 puan) sordu
Arkadaşlar bebeğim 4. Ayına yeni girdi 5 gün oldu hala çişini yapmadı normal mi acaba sadece anne sütüyle besleniyor bu arada 
Kapatılma nedeni: Sol menüden bebek bakımı bölümüne yazınız

4 Cevap

0 oy
10 Ocak 2022 (651 puan) cevapladı
Çişini mi kakasını mı çiş deyince Bi afalladim 
10 Ocak 2022 (28 puan) yorumladı
Kakası canım
10 Ocak 2022 (651 puan) yorumladı
5 gün için Dr. Lar normal diyor benim size tavsiyem bebise üstü giyinikte olsa bol bol masaj yapın hem rahatlar hem gazını atar ve kakasını rahat yapar çünkü bu kadar süre sonra yaparken sert olacağı için çok canı yanar Bi de Dr. Sorun telefonla da olsa bakalım o neder benim kızımda ek gıdaya geçtiği zaman olmuştu. Bi zeytinyağı ver tatlı kaşığı rahatlasın gazda çok yapar o
-Reklam-
0 oy
10 Ocak 2022 (26 puan) cevapladı
Hayır normal değil bir doktora gösterin 
10 Ocak 2022 (651 puan) yorumladı
Yanlış yazmış kakasını yapamıyor muş şimdi Dr. Lar 1 haftaya kadar normal diyor
10 Ocak 2022 (26 puan) yorumladı
Hım anladım
0 oy
10 Ocak 2022 (124 puan) cevapladı
Anne sütü alan bebekler 10 güne kadar normalmiş ama benim içim rahat etmiyor. Bizde 4 gündür tuvaletimizi yapmadık ne olacak bilmiyorum :(
0 oy
10 Ocak 2022 (1,588 puan) cevapladı
8 güne kadar normal diye duydum ben canım bebeginize banyo yaptırıp hafif hafif masajlar yapın rahatlamasını sağlayın

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 aylık bebekte 5 gün kaka yapmama durumu normal mi?
Sadece anne sütüyle beslenen 4 aylık bebeklerde kaka yapmama süresi, vücudun sütü tamamen emmesi nedeniyle 7-10 güne kadar normal kabul edilebilir. Bebeğinizin karnı yumuşaksa, huzursuzluğu yoksa ve gaz çıkarabiliyorsa bu durum genellikle bir kabızlık değil, sütün verimli kullanıldığının bir göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sadece anne sütü alan bebeklerde kabızlık nasıl anlaşılır?
Sadece anne sütü ile beslenen bebeklerde gerçek kabızlık, dışkının sert ve küçük parçalar halinde olmasıyla anlaşılır. Bebeğinizin dışkısı yumuşak veya cıvık kıvamdaysa, günlerce yapmamış olsa bile bu durum tıbbi anlamda kabızlık olarak tanımlanmaz ve endişelenmeyi gerektirmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kaç gün kaka yapmazsa doktora gidilmeli?
Eğer bebeğiniz 10 günden fazla süredir kaka yapmadıysa veya bu süreçte karında aşırı sertlik, şiddetli ağlama nöbetleri, kusma ve beslenme reddi gibi belirtiler gözlemliyorsanız bir çocuk doktoruna danışmanız önemlidir. Bu belirtiler sindirim sisteminde bir tıkanıklık veya farklı bir sağlık sorunu olabileceğine işaret edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 aylık bebek kaka yapmıyorsa evde neler yapılabilir?
Bebeğinizi rahatlatmak için doktorunuza danışarak bacaklarına hafif bisiklet çevirme hareketleri yaptırabilir veya ılık bir banyo ile karın bölgesine nazikçe masaj uygulayabilirsiniz. Ancak, doktor onayı olmadan bebeğe fitil, zeytinyağı veya herhangi bir müshil etkisi yapacak madde kesinlikle verilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütü alan bebeklerde kaka yapma sıklığı ne olmalı?
Anne sütü alan bebeklerde kaka yapma sıklığı ilk aylardan sonra büyük değişiklikler gösterir; bazı bebekler her beslenmeden sonra yaparken, bazıları sindirim sistemlerinin gelişimiyle haftada bir kez yapabilir. Önemli olan dışkılama sıklığından ziyade bebeğin genel huzuru, kilo alımı ve dışkının çıktığında yumuşak kıvamda olmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 165 göst.
10 Aralık 2024 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Nisanin annesi (163 puan) sordu
0 oy
2 cevap 260 göst.
12 Temmuz 2024 Doğum kategorisinde Zilan_2121 (134 puan) sordu
0 oy
1 cevap 385 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...