16 haftalık gebeyim, covid aşısı yaptırmalı mıyım?

0 oy
510 göst.
12 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (17 puan) sordu
Merhaba 16 haftalık gebeyim covıd aşısı olmam gerekiyor işim gereği yaptıran anneler varmı bebeğe bir zararı olur mu bir çok doktora sordum yaptır dediler ama hala emin değilim 11 haftalıkken covid geçirdim hafif atlattım ama bilmiyorum kararsızım çok 
Gebelik haftası 16

7 Cevap

0 oy
12 Ocak 2022 (12 puan) cevapladı
Ben ilk dozu 21. Haftada ikinci dozu da 27. Haftada yaptırdım. Biontech oldum. Sadece baş ağrısı ve kol ağrısı yaşadım. Şu an 29. Haftadayiz, bebeğim gayet iyi çok şükür 
-Reklam-
0 oy
12 Ocak 2022 (854 puan) cevapladı
Ben ilk dozu 14 haftada ikinci dozu 18 haftada oldum simdi 34 haftaligim bebekte bi sorun yok şükür 
0 oy
12 Ocak 2022 (313 puan) cevapladı
Bende çok direndim fakat büyük kızımı okula götürüp getiriyorum eşim çalışıyor mecbur hissettim bi yerde ve 24 haftalikken ilk dozumu oldum cok şükür hareketleri iyi 2.doz kaç hafta sonra olur bilmiyorum şifa niyetine oldum 
0 oy
12 Ocak 2022 (3 puan) cevapladı
Canım merhaba 11 haftalıkken kovit olduysan  ne kadar süre sonra olman gerekiyor aşıyı  3 yada 6 ay diye biliyorum hemen olmuyosun çünkü. Bende hamileyken aşım yoktu kovit oldum ama hala aşı olmadım 39+2 artık dogumdan sonra inşallah artık. 
0 oy
12 Ocak 2022 (1,780 puan) cevapladı
Bence kendimi koruruum diosaniz doğumdan sonra yaptırın derim . Kendi dusuncem bu tabi karnımız da bi can var sonucda . Ama doğumdan sonra Hiç değilse sizden çıkmış olacak o bebek evet emzireceksiniz ama karninızdaki kadar büyük etken bi etken olmaz diye düşünüyorum. Şahsen ben gebeyim çok korkuyorum gebeyken asi yaptırıp çocuğa bisey olmasından.
0 oy
12 Ocak 2022 (149 puan) cevapladı
11 haftalıktır  gecirmişsin. Nerden baksan bir buçuk ay önce.korona olduktan 3 ay sonra aşı olabiliyorsun.antikorlar seni korur ozamana kadar .dpktoruna sor yine de.ama bildiğim korona olduysan 3 ay sonra aşı sisteme düşüyor
0 oy
12 Ocak 2022 (692 puan) cevapladı
Aşını ol canım ihmal etme yemin ederim ki Mardin'de şuan asi olmayan 19 yaşında gebe bı kız var yoğun bakımda covid olmuş ve bebeği sezeryanla aldılar anne de durumu iyi değil ...bebeğe de zararı yok şu hurafeleri dinlemeyin ...bu kadar salgın arttı ki önlemini al :) 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

16 haftalık gebelikte covid aşısı yaptırmak bebeğe zarar verir mi?
Uzmanlar, gebeliğin 16. haftasında covid aşısı olmanın bebek üzerinde bilinen bir zararı olmadığını belirtmektedir. Yapılan araştırmalar, aşıların gebelik döneminde anne ve bebek sağlığını korumada güvenli olduğunu ve ciddi komplikasyon risklerini azalttığını göstermektedir. Aşı içeriğindeki maddeler bebeğe geçerek olumsuz bir etki oluşturmamaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid geçiren hamileler ne zaman aşı olmalıdır?
Covid geçiren hamilelerin aşılanma zamanı, hastalığın üzerinden geçen süreye ve doktor önerisine göre belirlenir. Genellikle hastalığı hafif atlatan kişilerin, iyileşme sürecinden sonra aşı olmalarında bir sakınca görülmez. Bağışıklık sisteminin desteklenmesi için hastalığı geçirmiş olsanız dahi doktorunuzun belirlediği takvime uymanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte covid aşısı yaptırmanın anneye faydaları nelerdir?
Gebelikte covid aşısı yaptırmak, annenin hastalığı ağır geçirme riskini önemli ölçüde düşürür ve yoğun bakım ihtiyacını azaltır. Aşı, annede gelişen antikorların plasenta yoluyla bebeğe geçmesini sağlayarak doğum sonrası ilk aylarda bebeğe koruma desteği sunar. Ayrıca anne adayının bağışıklığını güçlendirerek gebelik sürecini daha sağlıklı geçirmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hangi covid aşıları tercih edilmelidir?
Dünya genelindeki sağlık otoriteleri, gebelik döneminde özellikle mRNA teknolojisi ile üretilen aşıların güvenle kullanılabileceğini ifade etmektedir. Bu aşılar, gebeler üzerinde yapılan klinik çalışmalarda hem anne hem de bebek için güvenli bir profil sergilemiştir. Hangi aşının tercih edileceği konusunda mutlaka kendi kadın doğum uzmanınızın güncel tavsiyelerini dikkate almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ikinci trimesterinde aşı yaptırmak güvenli midir?
Gebeliğin ikinci trimester dönemi, yani 16. hafta gibi süreçler, aşı yaptırmak için oldukça uygun ve güvenli kabul edilen bir dönemdir. Gebeliğin her aşamasında aşı yapılabilse de, ikinci trimesterde anne adayının genel sağlık durumu daha stabildir. Doktorlar, iş gereği sosyal etkileşimi fazla olan gebelerin bu dönemde aşılanmasını, riskleri minimize etmek adına tavsiye etmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 307 göst.
0 oy
2 cevap 234 göst.
29 Haziran 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Beyazkus (822 puan) sordu
+1 oy
12 cevap 612 göst.
1 Ağustos 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yezra dolunay (107 puan) sordu
0 oy
6 cevap 701 göst.
17 Şubat 2023 Tüp Bebek kategorisinde Hzl07 (171 puan) sordu

1,512,452 soru

24,669,314 cevap

367,168 kullanıcı

...