4 haftalık hamileyim, sürekli tatlı yeme isteği normal mi?

0 oy
722 göst.
12 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (458 puan) sordu
4 haftalık hamileyim arkadaşlar henüz fazla birşey aşermiyorum sadece canım aşırı tatlı çekiyor dün bi dilim yedim bugünde canım istiyor elimde değil gerçekten yeme içmeme dikkat ediyorum bu dönemlerde ama hergun canım tatlı çekiyor ağır şerbetlide tüketmiyorum cevizli diyar burma aşırı canım çekiyo dün yedim bugünde yesem zararı olurmu kendimi yiyip bitiriyorum ne yapsam bilemedim yememek için zor tutuyorum zaten siz ne önerirsiniz
Gebelik haftası 4

4 Cevap

0 oy
12 Ocak 2022 misafir cevapladı
Ne kadar kararında yersen o kadar iyi. Her gun yemek istiyorsan porsiyinu azaltip sütle tüket 
12 Ocak 2022 (458 puan) yorumladı
öyle yapıyorum inanki yanında ya süt yada kefir içiyorum ben
-Reklam-
0 oy
12 Ocak 2022 (2,924 puan) cevapladı

Şekerin yoksa normal yediğinin biraz fazlasını yiyebilirsin. Bnm gib gebeliki sekerin varsa ağzına sürmen bile yasak :(

12 Ocak 2022 (2,924 puan) yorumladı
Miss. evet gebelik şekeri zararlı bebek seker hastasi olarak doğabilir , seker bebegin suyunu cok arttırıp erken doguma sebep olabilir bebek kilolu olur ve dogdugunda anneden ayrilinca sekeri kesilir aniden seker düşmesinden bebek dogumdan sonra tehlikeye girer. Anne karninda ani seker yukselmesinden bebegin kalbi dahi durabilir. Belirli bi seviyede tutulmalı gebelik şekeri. Bnmde sinirdaydi doktor o bile olmamali dedi.
12 Ocak 2022 (2,924 puan) yorumladı
Duygu.09 malesef öğrendiğim anda sekeri kestim. Tum beslenme duzenimi ona gore ayarladim. Eger dayanamadigim olursa o an sekerimi ölçüyorm bakiyorum baya düşük o zaman iki lokmacık yiyorum nefsim körelsin diye uzerine su icmeyi ihmal etmiyorum. Su sekeri dengeler çünkü
12 Ocak 2022 (308 puan) yorumladı
Bankada ölçüm verdi ama makina 300 TL di alamadım. Siz kaça aldınız hangi marka acaba
12 Ocak 2022 (2,924 puan) yorumladı
665566 şekerin yoksa bi sey olmaz cnm. Bnde seker yokken akşamları özellikle canm çekerdi 3 4 çeşit hemde hepsinden yarim dilim yerdim. Ama zaten sekerin olsa yedikten sonra rahatsiz hissedersin oyle hissetmiyorsan sorun yok. Merk etme tabiki haftan gelince seker takibi yapilir.
12 Ocak 2022 (2,924 puan) yorumladı
Duygu biz hic para vermedik sanırım sadece cubuklara odeme yaptik 50 tl oda fazladan kutu aldik diye. Çünkü endokrin doktoru bana rapor cikardi. Soylersen doktorun çıkarır muhtemelen. Diger türlü cok pahali. Bizim evde cihaz vardi ama eskiydi biraz doktora cizhazim yok dedim bilerek yenisi olsun diye. Çünkü en doğru sonucu veren cihaz önemli. Suanda kullandigim vivachek diye bi alet cok güzel ve kolay kullanimi var. Tavsiye ederim. Büyük eczaneye git ama kucuklerde yoktur.
0 oy
12 Ocak 2022 (1,169 puan) cevapladı
Bende çok yiyorum ne tatlı olursa birde çikolata sonra hiç bir şey olmazsa surme çikolata yiyorum ablam şekerin yüksek olur  bu kadar yeme diyor ama canım istiyor dengele diyorlar tatlı tuzlu  ama kilo almadığım için sorun yok tek sorun sağlıksız olmaları :( 
12 Ocak 2022 (458 puan) yorumladı
Doğru ama işte nefis canım çekiyor şuan dolapta duruyor dün yedim bugünde yarıminı yesem mi diye düşünüyorum ama hergun yemiş oluyorum bu sefer kafama takıyorum ne bilim
12 Ocak 2022 (1,169 puan) yorumladı
Daha çok yeni ye bence zaten bebek senden beslenmiyor henüz 12 haftadan sonra senden beslenecek o zaman daha dikkatli olmak lazım abur cubur konusundan sen oluyor musun de olamıyorum önceden severdim şimdi iki kat  :)
0 oy
12 Ocak 2022 (1,141 puan) cevapladı
Ara ara oluyor o. Ne kadar engellemeye çalışırsanız o kadar canınız çekiyor. 4-5 gün doyasıya yiyin sonra zaten aklınıza gelmez. Ben ne zaman yemeyeyim desem aklımdan çıkmıyor. Oturup doyasıya yiyorum kesiyor beni. Tabi şekeriniz falan yoksa. Benimki her zaman yapılacak bir şey değil. Arada bende de oluyor.
12 Ocak 2022 (458 puan) yorumladı
Ben hergun porsiyonuna dikkat ederek yemeyi düşünüyordum dün bi dilim yedim bugünde yesem birşey olurmu diye düşünüyorum şimdide gebelik şekeri içime şüphe düşürdü sırf bunun yüzünden yemicem galiba korkuyorum
12 Ocak 2022 (1,141 puan) yorumladı
Ya mesela ne yiyorsun? Bir dilim baklava veya bir dilim kek. Yanına süt koyun. Her gün her gün yemezsiniz zaten. Şeker yükleme testi yaptırana kader ben de böyleydim. Sonra biraz daha rahat davrandım ama yine de abartmamaya çalışıyorum.
12 Ocak 2022 (458 puan) yorumladı
Uzun cevizli burma varma dün yarısını yemiştim yanında kefir içmiştim Bugün de az aldım ama dikkat edicem ne olur ne olmaz diye
12 Ocak 2022 (1,141 puan) yorumladı
Tabi yine de dikkat edin :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 haftalık hamileyim, sürekli tatlı yeme isteği normal mi?
Hamileliğin ilk haftalarında hormonal değişimler nedeniyle vücudun enerji ihtiyacı artabilir ve bu durum tatlı krizlerini tetikleyebilir. Vücudunuzun glikoz ihtiyacını karşılamak için ağır şerbetli tatlılar yerine daha sağlıklı alternatiflere yönelmek kan şekerinizin aniden yükselip düşmesini engeller. Bu dönemde aşırı tatlı tüketimi gestasyonel diyabet riskini artırabileceği için porsiyon kontrolü sağlamak oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tatlı kriziyle nasıl başa çıkılır?
Tatlı krizlerini yönetmek için öncelikle kan şekerini dengede tutan protein ve lifli gıdalarla beslenmek gerekir. Canınız tatlı istediğinde şerbetli ağır tatlılar yerine taze veya kuru meyveler, sütlü tatlılar veya yoğurt içine eklenen bir miktar bal tercih edebilirsiniz. Tatlı isteği geldiğinde bir bardak su içmek veya küçük bir yürüyüş yapmak, beynin odak noktasını değiştirerek krizin hafiflemesine yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte her gün tatlı yemenin zararı olur mu?
Hamilelikte her gün yüksek şekerli gıdalar tüketmek, hem anne adayının aşırı kilo almasına hem de ilerleyen aylarda gebelik şekeri (gestasyonel diyabet) riskinin artmasına yol açabilir. Kan şekerinin sürekli dalgalanması bebeğin gelişimini olumsuz etkileyebilir ve doğum ağırlığını etkileyebilir. Tatlı ihtiyacınızı mümkün olduğunca meyve şekeriyle karşılamanız ve basit şekerli gıdalardan uzak durmanız sağlığınız için en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tatlı ihtiyacı hangi besinlerle karşılanmalı?
Sağlıklı bir gebelik süreci için tatlı ihtiyacını karşılayacak en iyi besinler kompleks karbonhidratlar ve doğal şeker içeren gıdalardır. Taze mevsim meyveleri, kuru üzüm, incir veya kayısı gibi kuruyemişler tatlı krizlerini yatıştırırken aynı zamanda vitamin ve mineral desteği sağlar. Ayrıca sütlü tatlıları evde daha az şeker kullanarak yapmak veya tarçınlı meyve salataları tüketmek, kan şekerini ani yükseltmeden tatlı isteğini bastıracaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aşırı şeker tüketimi gebelik şekerine yol açar mı?
Hamilelikte sürekli yüksek miktarda basit şeker tüketmek, insülin direncini tetikleyerek gebelik şekeri gelişme ihtimalini artırabilir. Gebelik şekeri, hem annenin hem de bebeğin sağlığını etkileyebilecek ciddi bir durum olduğu için beslenme düzenine dikkat etmek kritiktir. İnsülin dengesini korumak adına öğünlerde protein, sağlıklı yağlar ve kompleks karbonhidratlara ağırlık vererek şekerli gıdaları sınırlı tutmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 152 göst.
0 oy
3 cevap 262 göst.
0 oy
7 cevap 522 göst.
0 oy
12 cevap 795 göst.
9 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Aylee (24 puan) sordu

1,512,285 soru

24,667,138 cevap

367,049 kullanıcı

...