3 aylık hamileyim, şekerim ve tiroidim yüksek çıktı, ne yapmalıyım?

0 oy
349 göst.
12 Ocak 2022 Hamilelikte Testler kategorisinde (4 puan) sordu
Merhabalar 3 aylık hamileyim aç karna kan tahlilinde şeker Le tiroid yüksek çıktı ne yapabilirim? 
Gebelik haftası 13

3 Cevap

0 oy
12 Ocak 2022 (117 puan) cevapladı
Endokrinolojiye  gideceksin bir de diyet yaptıracaklar  geçmiş olsun gebelik şekeridir 
-Reklam-
0 oy
12 Ocak 2022 (1,326 puan) cevapladı
Gebelik şekeridir bi baktirin dr gidip
0 oy
12 Ocak 2022 (369 puan) cevapladı
Bende de kolesterol çıktı mı doktor kızartma yada tatlı yeme dedi normal mi acaba 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte 3 aylıkken açlık şekeri yüksekliği ne anlama gelir?
Hamileliğin ilk trimesterinde açlık kan şekerinin yüksek çıkması, vücudun insülin direncinin veya glikoz metabolizmasının gebelikle birlikte değişmeye başladığını gösterir. Açlık kan şekerinin 92 mg/dL ve üzerinde olması, gebelik diyabeti veya gizli şeker riski açısından doktorunuzun daha detaylı tetkikler yapmasını gerektiren önemli bir bulgudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid yüksekliği bebek için riskli midir?
Gebelikte tiroid hormonlarının yüksek olması, yani hipertiroidi veya TSH değerindeki dengesizlikler, bebeğin gelişimi ve gebeliğin seyri açısından yakından takip edilmelidir. Tiroid yüksekliği, doktor kontrolünde uygun ilaç tedavisiyle dengelenmediği takdirde erken doğum veya gelişimsel sorunlara yol açabileceği için mutlaka bir endokrinoloji uzmanı tarafından yönetilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte şeker ve tiroid yüksekliği için nasıl beslenmeliyim?
Şeker ve tiroid değerleriniz yüksekse, öncelikle basit şeker, beyaz unlu mamuller ve paketli gıdalardan uzak durarak kan şekerinizi dengelemeniz gerekir. Glisemik indeksi düşük tam tahıllı ürünler, kaliteli protein kaynakları ve mevsim sebzeleri ile beslenmek kan şekeri dalgalanmalarını önler; ancak iyot dengesi nedeniyle tiroid durumunuza özel bir beslenme planı için mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken şeker ve tiroid tahlili sonuçları nasıl değerlendirilir?
Hamilelikte şeker ve tiroid referans aralıkları normal bireylerden farklıdır; örneğin gebelikte TSH değerinin genellikle 2.5 mIU/L'nin altında olması hedeflenir. Tahlil sonuçlarınızdaki yükseklik, sadece tek bir ölçüme dayalı olarak değil, doktorunuzun isteyeceği HbA1c veya serbest T4 gibi destekleyici testlerle birlikte klinik bir tablo olarak değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerini ve tiroidi kontrol altına almak için ne yapmalı?
Şeker ve tiroid yüksekliğini kontrol altına almak için ilk adım, durumu takip edecek bir kadın doğum uzmanı ve gerekirse bir endokrinoloji uzmanı ile görüşerek tıbbi tedavi planını başlatmaktır. Tedavi sürecinde düzenli kan şekeri takibi yapmak, doktorunuzun önerdiği tiroid ilacını aksatmadan kullanmak ve öğünlerinizi düzenli, dengeli bir şekilde planlamak en etkili yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 484 göst.
0 oy
1 cevap 282 göst.
0 oy
3 cevap 415 göst.

1,512,452 soru

24,669,307 cevap

367,168 kullanıcı

...