NST sonucumda sancı var mı nasıl anlarım?

0 oy
374 göst.
12 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (221 puan) sordu

Nst sonucuna bakarmisiniz sancı varmi anlamadim

image


Gebelik haftası 35+2

1 cevap

0 oy
12 Ocak 2022 (16 puan) cevapladı
Sancin var canim doktora mutlaka agrin oldukca git belliki minik durmiyacak☺️
12 Ocak 2022 (105 puan) yorumladı
Yalancı sancilarda nst de gözükür
12 Ocak 2022 (16 puan) yorumladı
Hicbirsey bilinmez ama nolur nolmaz kendini hazirlikli bulundur
12 Ocak 2022 (16 puan) yorumladı
Yalanci sancilar bu kadar duzenli gelmez
12 Ocak 2022 (221 puan) yorumladı
İlk gebeliğim olduğu için hiç bilgim yok ama doktorun bilgi vermesi gerekmiyor mu bu konuda
12 Ocak 2022 (221 puan) yorumladı
Yarın gidecem bakalım ne diyecek
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST sonucunda sancı olup olmadığı nasıl anlaşılır?
NST sonucunda sancı olup olmadığını anlamak için kağıttaki alt ve üst değerlere bakılır. Üst kısımda bebeğin kalp atışları yer alırken, alt kısımdaki dalgalı grafikler rahim kasılmalarını gösterir. Eğer alt satırdaki grafiklerde düzenli ve yüksek tepeler oluşuyorsa bu durum sancı başladığına işaret edebilir. Ancak bu grafiğin yorumlanması için mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST kağıdında sancı değeri kaç olmalıdır?
NST kağıdında sancı değerinin kaç olduğu, cihazın kalibrasyonuna ve hamilelik haftasına göre değişir. Genellikle 20 birimin üzerindeki düzenli artışlar kasılma olarak değerlendirilir. Fakat sadece sayısal değere bakmak yanıltıcı olabilir; sancının sıklığı, süresi ve sizin hissettiğiniz ağrı şiddeti bir bütün olarak doktorunuz tarafından klinik olarak değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkması doğumun başladığı anlamına mı gelir?
NST'de sancı çıkması her zaman doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. Gebeliğin son haftalarında 'yalancı sancı' olarak adlandırılan düzensiz kasılmalar da NST cihazında görülebilir. Eğer sancılar düzenli aralıklarla geliyor, şiddeti artıyor ve dinlenmekle geçmiyorsa gerçek doğum sancısı olabilir. Bu durumda NST çıktınızla birlikte vakit kaybetmeden hastaneye başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST cihazında bebeğin kalp atışı kaç olmalı?
Sağlıklı bir gebelikte bebeğin kalp atış hızı genellikle dakikada 110 ile 160 arasında olmalıdır. NST sırasında bebeğin hareketlerine bağlı olarak bu hızda geçici artışlar olması beklenir. Eğer kalp atışlarında belirgin bir yavaşlama veya uzun süreli düzensizlik görülürse, doktorunuz bebeğin durumunu daha detaylı incelemek isteyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST sonucunda sancı çıkmazsa ne yapmalıyım?
NST sonucunda sancı çıkmaması, o an için rahimde aktif bir kasılma olmadığını gösterir ancak bu doğumun başlamayacağı anlamına gelmez. Özellikle miadını doldurmamış gebeliklerde sancı çıkmaması normal kabul edilir. Eğer bebeğinizin hareketlerinde azalma hissediyorsanız veya su gelişi gibi belirtileriniz varsa, sancı çıkmasa bile mutlaka doktorunuzla iletişime geçerek durumu bildirmeniz önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 364 göst.
0 oy
5 cevap 638 göst.
0 oy
6 cevap 926 göst.

1,512,653 soru

24,671,890 cevap

367,297 kullanıcı

...