37 haftalık hamileyim, tansiyon ilacı kullanıp doğuma alınır mıyım?

0 oy
1,042 göst.
12 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (27 puan) sordu
1 haftadır tansiyon sorunu yüzünden hastaneye yatıp cikiyorum evde yükseliyor hastanede düşüyor genede gözetim altına alındım şimdi tansiyon ilacı verdi 3 gün kullan kontrele gel dedi dokturum kontrole gidince doğuma alirmi böyle bir durum yaşayan varmı hiç bir sorun çıkmıyor ama yükselip düşüyor stresten mi anlamadım 37 haftalık hamileyim
Gebelik haftası 37

1 cevap

0 oy
12 Ocak 2022 (230 puan) cevapladı
Canim aynı haftadayız  24 haftamdan tansiyon   oldu halen devam ediyorum  ilaç kullnıyorum   doktor normal doğum olur dedi Insllah  korkulacak  birsey olmaz  allah buyuk
18 Ocak 2022 (230 puan) yorumladı
Amin Insllah  herşeyin hayırlısı  artik  bakalim
19 Ocak 2022 (230 puan) yorumladı
Seninle  sürekli haberleselim
19 Ocak 2022 (27 puan) yorumladı
Tm canım
16 Şubat 2022 (55 puan) yorumladı
Benimde aynı şekilde evde sağlık ocaginda yüksek yatış yapildi tansiyonum düşük çıktı testler temiz eve geliyorum 15 16 düşüremiyorum
25 Şubat 2022 (230 puan) yorumladı
Merhaba doğumunuz  oldumu
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

37 haftalık hamileyim, tansiyon ilacı kullanırken doğuma alınır mıyım?
37 haftalık gebelikte tansiyon ilacı kullanıyor olmanız, doktorunuzun bebeğin ve sizin durumunuzu yakından takip ettiğini gösterir. Doğum kararı genellikle tansiyonun ilaçla kontrol altına alınıp alınamadığına, bebeğin kalp atışlarına ve NST sonuçlarına göre verilir. Eğer tansiyon değerleriniz stabil seyretmiyorsa veya preeklampsi belirtileri görülürse, doktorunuz 37. haftadan itibaren doğumu başlatmayı tercih edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon yükselip düşmesi normal mi, ne zaman hastaneye gidilmeli?
Gebelikte tansiyonun gün içerisinde sürekli yükselip düşmesi, stres veya gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) riski açısından dikkatle izlenmelidir. Tansiyonunuz 140/90 mmHg ve üzerine çıkıyorsa, şiddetli baş ağrısı, görme bulanıklığı veya sağ üst karın ağrısı yaşıyorsanız vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız. Evde tansiyon takibi yaparak değerlerinizi not etmeniz, doktorunuzun doğum planlaması yapmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon ilacı kullanmak doğumu nasıl etkiler?
Hamilelikte kullanılan tansiyon ilaçları, yüksek tansiyonun anne ve bebek üzerindeki hayati risklerini azaltmak için reçete edilir. Bu ilaçlar doğumu doğrudan geciktirmez; aksine, tansiyonu güvenli sınırlarda tutarak doğumun daha kontrollü bir ortamda gerçekleşmesini sağlar. Doktorunuz, ilacın etkisini ve bebeğin gelişimini gözlemleyerek vajinal doğum veya sezaryen seçeneklerinden sizin için en güvenli olanı belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37 haftalık gebelikte yüksek tansiyon riski nedir?
37 haftalık gebelikte yüksek tansiyon, plasentanın işlevini olumsuz etkileyebileceği için riskli kabul edilir ve 'term' dönemde olduğunuz için doğumun tetiklenmesi gündeme gelebilir. Tansiyonun sürekli dalgalanması, vücudun tansiyon regülasyonunda zorlandığını gösterir. Doktorunuz bu aşamada bebeğin anne karnındaki stres durumunu değerlendirerek, risk almamak adına doğumu planlı bir şekilde başlatmayı uygun görebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon ilacı kullanan gebeler doğumda nelere dikkat etmeli?
Tansiyon ilacı kullanan gebelerin doğum sürecinde en önemli konu, doğum öncesi ve sonrası tansiyon takibinin kesintisiz yapılmasıdır. Doğum çantanızda doktorunuzun önerdiği tansiyon ilaçlarını bulundurmalı ve doğum ekibine mutlaka kullandığınız ilacı ve son değerlerinizi bildirmelisiniz. Hastane ortamında sürekli monitörize edilerek tansiyonunuzun ani yükselişlerine karşı önlem alınması, hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 295 göst.
0 oy
2 cevap 338 göst.
0 oy
5 cevap 515 göst.

1,512,452 soru

24,669,314 cevap

367,168 kullanıcı

...