20 haftalık gebeyim, vücudumda et ben çıkması normal mi?

0 oy
606 göst.
13 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (385 puan) sordu
20 haftalık gebeyim vücutta et ben çıkması normalmi
Gebelik haftası 20

5 Cevap

0 oy
13 Ocak 2022 (1,224 puan) cevapladı
 
En İyi Cevap
Ne yazıkki normal 2 gebeliğimdede çıktı özellik boyun ve sine kısmında doğumdan sonrada gitmedi kaldı inş seninki gider
-Reklam-
0 oy
13 Ocak 2022 (981 puan) cevapladı
bende de bayağ çıktı boynumda
0 oy
13 Ocak 2022 (476 puan) cevapladı
28 haftadayim ben de. Göz çevremde ve boynumda çıktı.  Doğumdan sonra düzelir inşallah. Normal mi değil mi bilmiyorum ama oldu valla
0 oy
13 Ocak 2022 (117 puan) cevapladı
İlk gebeliğimde değilde şuan 2.gebeliğim.boynumda çok çıktı minik minik. Göz altımda küçüklüğümden beri olan et beni büyüdü baya rahatsız etti. Onu aldırdım ama diğerleri çok minik. 
0 oy
13 Ocak 2022 (199 puan) cevapladı
Benim diger 3 hamilelikte çıkmadı ama bu hamilelikte bendede çıktı 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken vücutta et ben çıkması normal mi?
Evet, hamilelik döneminde vücutta et beni çıkması oldukça yaygın ve genellikle normal kabul edilen bir durumdur. Gebelik sürecindeki hormonal değişimler, ciltte büyüme faktörlerinin artmasına ve deri katmanlarının birbirine sürtünmesiyle küçük et benlerinin (akrokordon) oluşmasına neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde çıkan et benleri kendiliğinden geçer mi?
Hamilelikte oluşan et benleri genellikle doğum sonrasında kendiliğinden küçülmez veya kaybolmaz ancak yeni oluşumlar durabilir. Doğumdan sonra hormonal dengelerin normale dönmesiyle mevcut benlerin büyümesi durur, ancak tamamen geçmeleri için uzman bir dermatolog tarafından tıbbi müdahale gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte et benlerinin çoğalması ne anlama gelir?
Hamilelikte et benlerinin çoğalması, vücuttaki östrojen ve progesteron hormonlarının artışına bağlı olarak cildin esnekliğinin ve büyüme tepkilerinin değişmesiyle ilgilidir. Özellikle boyun, koltuk altı, göğüs altı ve kasık gibi sürtünmeye müsait bölgelerde bu artış daha belirgin şekilde gözlemlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte çıkan et benleri için ne zaman doktora gidilmeli?
Et benlerinin renginde ani değişim, kanama, şiddetli kaşıntı veya hızlı büyüme gibi durumlar gözlemlendiğinde mutlaka bir dermatoloğa danışılmalıdır. Bu belirtiler her zaman tehlikeli olmasa da, doğru teşhis ve güvenli bir tedavi planı oluşturulması açısından uzman değerlendirmesi büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte et benleri nasıl tedavi edilir?
Hamilelik süresince genellikle estetik bir kaygı oluşturmadığı sürece et benlerine müdahale edilmesi önerilmez ve doğum sonrasına ertelenir. Doğum sonrası dönemde ise dermatologlar tarafından kriyoterapi, koterizasyon veya küçük cerrahi işlemlerle bu benler güvenli ve hızlı bir şekilde temizlenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 508 göst.
0 oy
1 cevap 224 göst.
1 Ocak 2022 Hamilelikte Güzellik kategorisinde A.a1 (21 puan) sordu
0 oy
1 cevap 449 göst.
0 oy
2 cevap 259 göst.

1,512,519 soru

24,670,265 cevap

367,213 kullanıcı

...