Çalışan anne olarak doğum izni parasını nasıl alırım?

0 oy
683 göst.
14 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (2 puan) sordu
Hamilelikte doğum öncesi 8 hafta ve doğum sonrası 8 hafta izninde devlet maaşın üçte birini ödüyor diye biliyorum. Şartları neler bilen var mı? İs yerinin sigorta ödemeye devam mı etmesi gerekiyor biz izindeyken?

3 Cevap

0 oy
14 Ocak 2022 (37 puan) cevapladı
Evet sen izindeyken de yaptırması gerekiyor iş yerinin sigortanı ve daha detaylı bilgi için 170 i ara aklında soru kalmasın... 
-Reklam-
0 oy
14 Ocak 2022 (2,038 puan) cevapladı
Evet maasinizin ucte ikisi yatıyor rapor parası olarak ama. Bundan yararlanmanız için en az 90 gün sigortalı olman gerekiyor. 32. Haftada izne ayrilman gerekiyor. İsteğe bağlı olarak 37 haftaya kadar çalışabilirim ben dersen en fazla 37 e kadar hak veriyor daha sonra izne ayrilabilirsin rapor alarak
0 oy
14 Ocak 2022 (284 puan) cevapladı
Son 1 yıl içinde en az 90 gün prim ödenmiş olması gerekiyor. Gebeliğinin 32. Haftasında jinekologtan çalışamaz raporu alıp işyeri muhasebecisine veriyorsun. İstersen 37. Haftaya kadar çalışabilir raporu alıp o 5 haftayı doğum sonrasına ekleyebiliyorsun. 32. Haftad çalışamaz raporu alırsan raporlu sayiliyorsun. Doğum öncesi ve ve doğum sonrassi toplamda 16 haftanın rapor ücretini SGK edevletine tanimladigin banka hesabına yatırıyor. Raporlu olunan sürelerde işyeri SGK primi odemez. Sadece işte çalışmaya devam ediyorsunuz yani cikisiniz verilmiyor ama raporlu olduğunuz için SGK'niz o sürede yatirilmiyor.
14 Ocak 2022 (284 puan) yorumladı
Benim bebeğim doğduktan üç dört gün sonra yarısı yattı. Kalan yarısi da raporun süresi tamamen bittikten sonra yattı.
14 Ocak 2022 (284 puan) yorumladı
Bunun için herhangi bir yere başvuru yapmak gerekmiyor değil mi 37de çalışamaz raporu aldıktan sonra
14 Ocak 2022 (284 puan) yorumladı
İlk önce 32. Haftada çalışamaz ya da çalışabilir raporu alacaksiniz kadın doğum hekiminden. O raporu işyeri muhasebecisine ya da işyeri yetkilisine vereceksiniz.
14 Ocak 2022 (284 puan) yorumladı
32. Haftada ayrılmak istiyor musunuz yoksa 37. Haftaya kadar çalışıp o 5 haftayı da doğum sonrasına mi eklemek istiyorsunuz?
15 Ocak 2022 (284 puan) yorumladı
Yok canim ben 32de çalışabilir raporu aldım 37de de izle ayrıldım merak ettim herhangi bir yere başvuru yapmak gerekiyor mu diye

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum izninde maaşın ne kadarı ödenir ve şartları nelerdir?
Doğum izni süresince ödenen geçici iş göremezlik ödeneği, anneye maaşının tamamı üzerinden değil, SGK'ya bildirilen brüt kazancın ortalaması üzerinden hesaplanır. Çalışan annenin ödenek alabilmesi için doğumdan önceki bir yıl içinde en az 90 gün kısa vadeli sigorta kolları primi bildirilmiş olmalıdır. Ödenek, yatarak tedavilerde günlük kazancın yarısı, ayakta tedavilerde ise üçte ikisi oranında hesaplanarak Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından ödenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum iznindeyken iş yeri sigorta primlerimi yatırmaya devam eder mi?
Doğum izni süresince işveren çalışanın sigorta primlerini yatırmakla yükümlü değildir çünkü bu dönemde çalışan fiilen iş görmemektedir. Çalışan, doğum izni süresince SGK'dan geçici iş göremezlik ödeneği aldığı için bu süreler sigortalılık süresinden sayılır ancak prim ödemesi işveren tarafından değil, devlet tarafından ödenek kapsamında değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi ve sonrası 8 haftalık izin süresi nasıl hesaplanır?
Doğum öncesi 8 hafta ve doğum sonrası 8 hafta olmak üzere toplam 16 haftalık izin süresi, doktor raporu ile belirlenen tahmini doğum tarihine göre başlar. Eğer anne, sağlık durumu elverirse doktor onayıyla doğuma 3 hafta kalana kadar çalışabilir ve bu süre doğum sonrası izne eklenebilir. Toplam izin süresi, doğumun gerçekleştiği tarihe ve raporun başlangıç gününe göre kesinleşir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Geçici iş göremezlik ödeneği başvurusu nasıl yapılır?
Geçici iş göremezlik ödeneği başvurusu, işvereninizin doğum raporunuzu SGK sistemine (vizite sistemi) girmesiyle otomatik olarak başlatılır. Sizin ayrıca bir dilekçe vermenize gerek yoktur; rapor sisteme düştükten sonra SGK inceleme yapar ve ödemeyi onaylar. Ödemeler, e-Devlet üzerinden tanımladığınız banka hesabınıza veya PTT şubelerine yatırılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum izni parası hesaplanırken hangi kazançlar dikkate alınır?
Doğum izni ödeneği hesaplanırken, doğumdan önceki son 3 aydaki SGK'ya bildirilen brüt kazançlarınızın ortalaması esas alınır. Bu hesaplamaya ikramiye, prim veya fazla mesai gibi düzenli ödemeler brüt kazanca dahil edilmişse yansıtılır. Ödenek tutarı, brüt kazancınızın günlük ortalamasının ayakta tedavilerde üçte ikisi, yatarak tedavilerde ise yarısı olacak şekilde belirlenmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 618 göst.
17 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Tgbayram (20 puan) sordu
0 oy
4 cevap 760 göst.
29 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Naz07karakum. (120 puan) sordu
0 oy
1 cevap 625 göst.
10 Nisan 2019 Doğum kategorisinde Yusufunannesiii (1,125 puan) sordu
0 oy
2 cevap 473 göst.
23 Aralık 2020 Doğum kategorisinde hyugurtcu (183 puan) sordu

1,512,245 soru

24,666,759 cevap

367,040 kullanıcı

...