26 haftalık hamileyim, tansiyonum sürekli 8-4 çıkıyor

0 oy
665 göst.
3 Aralık 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (153 puan) sordu
Tansiyon normali 12 e 8 biliriz. Tansiyonum sürekli olarak 8 e 4 e düşüyor.var mı benim gibi böyle yaşayan arkadaşlar.normal değil dimi. Bu arada 26 haftalık hamileyim
Gebelik haftası 26

14 Cevap

0 oy
3 Aralık 2018 (219 puan) cevapladı

Benimde hep düşük doktor sıkıntı yok düşük olsun dua et yüksek deil dedi 

-Reklam-
0 oy
3 Aralık 2018 (150 puan) cevapladı

Benimde sürekli düsük bas dönmesi yapiyor ama doktorum şans oldugunu söyledi yüksek tansiyon bebege de anneyede zarar ama dusuk dusuk tansiyonu bol su ve tuzlu ayranla dengeliyebilecegimi söylemisti

0 oy
3 Aralık 2018 (329 puan) cevapladı

25 haftalığım bende sürekli büyük 9 küçük 5 düşük tansiyon iyi ama hamilelikte yüksek tansiyon erken doğuma sebep oluyo

0 oy
3 Aralık 2018 (349 puan) cevapladı

Bende yazcaktm buraya iki gundur benimde oyle bas donmesi yapiyor 

0 oy
3 Aralık 2018 (82 puan) cevapladı

Benimde öyle doktor normal dedi  . Düşük olması iyi dedi

0 oy
3 Aralık 2018 (1,377 puan) cevapladı

bnmde normali 10 5 dir dr. soyledim dusuk olmasi sorun degil yuksekligi sikinti dedi

0 oy
3 Aralık 2018 (220 puan) cevapladı

Normal tansiyon kişiden kişiye göre değişebiliyor  benim mesela 10 a 6 düşüncede  9 5 yada 8 e 5 oluyo ve malesef her gün aynı saatlerde düşüyor.Hamilelikte  kan basıncı yükseldiği için tansiyon  düşermiş bende 28 haftalik  hamileyim korkma yani

0 oy
3 Aralık 2018 misafir cevapladı

Benimde 9 5 cikti normal demisti. 

0 oy
3 Aralık 2018 (3,237 puan) cevapladı

Benimde hep düşük cıkar tansiyon ama dr yüksek olmasından iidir dio 

0 oy
3 Aralık 2018 (720 puan) cevapladı

Aynen canım benimde hep aynıdır 8-5 biraz halsizlik yorgunluk ve baş dönmesi yapıyor ama yüksek olmasından iyidir 

0 oy
3 Aralık 2018 (591 puan) cevapladı

Bnmde hep düşük çıkıyor 9 5 falan doktor yüksek olursa kork düşük dha iyi dedi 

0 oy
3 Aralık 2018 (601 puan) cevapladı

Benim 7 ye 4 de kadar düsüyor dr normal diyor 

0 oy
3 Aralık 2018 (1,170 puan) cevapladı

Canım benim de aynı 8 e 6 veya 9 a 6 falan çıkıyor hep. Doktor yüksek olmasindansa düşük olması daha iyi dedi.Ben de 36 haftaligim bu ara çok uyuyorum ve halsizim acaba tansiyona mi bağlı anlamadım. 

0 oy
4 Aralık 2018 (1,309 puan) cevapladı

Canım 25 haftalığım bende tansiyonum hep 10/6 9/5 gibi çıkıyor doktor yüksek tansiyon sıkıntı bizim için diyor düşük iyiymiş yani

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte tansiyonun 8-4 seviyelerine düşmesi normal mi?
Hamilelikte tansiyonun 8-4 değerlerine düşmesi genellikle normal kabul edilmez ve hipotansiyon olarak adlandırılır. Özellikle 26 haftalık gibi ileri gebelik dönemlerinde bu seviyeler baş dönmesi, göz kararması ve bayılma riskini artırabileceği için mutlaka takip eden doktorunuzla paylaşılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
26 haftalık gebelikte düşük tansiyon neden olur?
Hamileliğin ikinci ve üçüncü trimesterinde genişleyen damarlar ve bebeğin kan dolaşımına olan ihtiyacı nedeniyle tansiyon düşüklüğü sık görülür. Ancak 8-4 gibi değerler vücudun yeterince kanlanamadığını gösterebileceği için sıvı alımı, beslenme düzeni ve pozisyonel değişimler bir uzman tarafından değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tansiyon düşüklüğü baş dönmesi yaparsa ne yapılmalı?
Tansiyon düşüklüğüne bağlı baş dönmesi yaşadığınızda öncelikle ani hareketlerden kaçınmalı ve güvenli bir yere uzanarak ayaklarınızı bir yastık yardımıyla yukarı kaldırmalısınız. Sol yanınıza yatmak kan akışını düzenlemeye yardımcı olabilir; ancak şikayetleriniz devam ediyorsa vakit kaybetmeden tıbbi destek almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyonu yükseltmek için neler tüketilmeli?
Hamilelikte tansiyonu dengelemek için günlük su tüketimini artırmak ve doktorunuzun önerisiyle öğünleri küçük porsiyonlar halinde sıklaştırmak önemlidir. Tuz tüketimi konusunda doktorunuza danışarak kontrollü bir artış yapabilir, tansiyonu aniden düşüren sıcak ortamlardan ve uzun süre ayakta kalmaktan kaçınabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tansiyon düşüklüğü ne zaman tehlikeli olur?
Tansiyon düşüklüğü günlük aktivitelerinizi engelliyorsa, bayılma hissi, şiddetli baş ağrısı veya görme bulanıklığı gibi belirtiler eşlik ediyorsa durum tehlikeli olabilir. 8-4 gibi düşük değerler bebeğin plasenta kan akışını etkileyebileceğinden, bu belirtileri fark ettiğiniz anda bir sağlık kuruluşuna başvurmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,206 soru

24,666,250 cevap

366,991 kullanıcı

...