10 haftalık hamileyim, karnımdaki hafif ağrı neden olur?

0 oy
623 göst.
17 Ocak 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (55 puan) sordu
Kızlar 10+1 haftalık hamileyim karnımda hafif ağrı var neden olabilir. Kontrolüm cuma günü korkuyorum bişey olucak diye. 
Gebelik haftası 10+1

5 Cevap

0 oy
17 Ocak 2022 (1,454 puan) cevapladı
Gaz sancısı olabilir, rahim genişlediği için olabilir, sindirim sıkıntısı olduğu için olabilir. Ama genelde normal bir durum eğer ağrınız çok ve dayanılmaz olursa kesinlikle bi doktora görünün
17 Ocak 2022 (55 puan) yorumladı
Allaha şükür dayanılmaz bişey değil tuvalet ağrısı gibi oluyo ara sıra
17 Ocak 2022 (1,454 puan) yorumladı
O zaman korkmayın gaz sancısıdır
17 Ocak 2022 (55 puan) yorumladı
Sağol canım içim rahatladı biraz burda :)
-Reklam-
0 oy
17 Ocak 2022 (147 puan) cevapladı
Gaz sancısı ile alakalı olur genelde bir soda için geçmezse. İhmal etmeyin
17 Ocak 2022 (55 puan) yorumladı
Denicem canım sağol
0 oy
17 Ocak 2022 (81 puan) cevapladı
Canım bende de oluyor ilk haftalardan beri 35haftalik hamileyim hala ara ara karnım agriyor doktor rahim büyüdükçe organların alanı daralıyor demişti birde özellikle su içinde ağrıyordu ılık su içmeye başladım biraz etkisi oldu.korkma hamilelikte yaşanan bir durum.
17 Ocak 2022 (55 puan) yorumladı
Şimdiye kadar olmuyordu zaten bu hafta başladı oda ara sıra oluyo bende korktum açıkçası
17 Ocak 2022 (274 puan) yorumladı
Bende 25 haftalığım bugün ara ara sağ karında tek bir noktada ara ara batma oluyor sizce ondan mı telaş yapmam gerekiyormu ilk gebeliğim olunca bı tereddüt ettm
18 Ocak 2022 (81 puan) yorumladı
Canım korkulacak birşey olduğunu sanmıyorum benim ikinci hamileliğim ama inan 6ayda vücudum anca kabullendi gebeliği karın ağrısı kasık ağrısı göğüs ağrısı hep oldu doktora her gittiğimde sordum vücudunla ilgili bebek gayet iyi dedi şükür yinede aklın da kalmasın muayene gününde sor geçmiş olsun
19 Ocak 2022 (55 puan) yorumladı
Benimde ikinci gebeliğim canım ilkinde böyle olmamıştı demekki farklı olabiliyor :) rabbim sağlık versin sağ salim kucağınıza alın inşallah
0 oy
17 Ocak 2022 misafir cevapladı
Gaz sancısı oluyor genelde bende de olmuştu ilk 3 ay
0 oy
17 Ocak 2022 (501 puan) cevapladı
Bende 10+5 im bende de oluyor rahim genişliyor birde sıcak tutmak lazım vücudu gazdan dolayı da oluyor.. dayanılmaz bir ağrı olmadığı müddetçe karın ağrısı çok normal hamilelik karın bölgesinde gelişen bir süreç

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

10 haftalık gebelikte karın ağrısı olması normal mi?
10 haftalık gebelikte hafif karın ağrısı, rahimin büyümesine bağlı olarak bağ dokularının gerilmesi nedeniyle genellikle normal kabul edilir. Ancak ağrı şiddetliyse, kramp tarzındaysa veya beraberinde lekelenme gibi kanamalar eşlik ediyorsa mutlaka vakit kaybetmeden bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karın ağrısı ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Hamilelikte tek taraflı şiddetli ağrı, vajinal kanama, ateş, titreme veya idrar yaparken yanma gibi belirtiler tehlikeli olabilir. Özellikle ağrı dinlenmekle geçmiyor ve giderek şiddetleniyorsa, bu durum düşük riski veya dış gebelik gibi acil müdahale gerektiren durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin ilk aylarında karın ağrısı nasıl hafifletilir?
İlk aylarda yaşanan hafif kasık ve karın ağrılarını hafifletmek için en etkili yöntem dinlenmektir. Ani hareketlerden kaçınmak, ağır kaldırmamak ve bol su tüketmek ağrıyı azaltabilir; ancak ağrı çok rahatsız edici boyuta ulaştığında doktorunuzun onayı olmadan hiçbir ağrı kesici ilaç kullanmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 10. haftasında kasık ağrısı neden olur?
10. haftada hissedilen kasık ağrılarının en yaygın nedeni, bebeğin büyümesiyle birlikte rahmi tutan bağların esnemesidir. Tıp dilinde yuvarlak bağ ağrısı olarak bilinen bu durum, genellikle ani pozisyon değişikliklerinde veya öksürüp hapşırırken hissedilen kısa süreli batmalar şeklinde kendini gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın ağrısı durumunda doktora ne zaman gidilmeli?
Hamilelikte yaşanan karın ağrısı düzenli aralıklarla tekrarlıyorsa, ağrıya vajinal kanama veya su gelmesi eşlik ediyorsa hemen doktora gidilmelidir. Ağrı hafif olsa bile, içinizin rahat etmesi ve gebelik sürecinin sağlıklı ilerlediğinden emin olunması adına doktorunuzla iletişime geçmeniz en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,150 soru

24,665,564 cevap

366,955 kullanıcı

...