Gebeyim, Covid oldum doktorum Coraspin verdi kullanmalı mıyım?

0 oy
741 göst.
19 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (49 puan) sordu
Covid pozitif doktorum coraspin verdi ama kullanmakta tereddüt ettim covid olan herkes kullandımı bunu kullanmayan varmı ?...
Gebelik haftası 17

5 Cevap

0 oy
19 Ocak 2022 (851 puan) cevapladı

Canım asıl kullanman gerek korona gebelikte kan pıhtısı yapıyor. Kan pıhtısı bebeğe zararının olmasını istiyorsan kullanma. Ben şuan bebe aspirini kafama göre 2 - 3 günde bir kullanıyorum covid 1 yıl önce geçirdim kanımda pıhtılaşma riski olabilir diye eşime aldırdım. Son zamanlarda Allah muhafaza etsin anne karnında bebekler 4-5-6 aylık ölüyor çok duydum korona ın etkisi diye söyleniyor. Hatta geçen gün Bi gebe 8-9 aylık bebeğini kaybetmiş:(ondan dolayı bende başladım Allah esirgesin inşallah 

19 Ocak 2022 (371 puan) yorumladı
Yorumunu gorunce tedirgin oldum canim bende 39 haftaligim dün testim pozitif cikti normaldr yarin sezeryanim vardi haftaya erteledik ama doktorum hic bisey soylemedi ilacla ilgili
19 Ocak 2022 (851 puan) yorumladı
İnşallah bişey olmaz canım sezeryan ın yakın olduğu için vermemiştir kan sulandırıcı içersen Allah korusun sezeryanda kanaman durmaz o yüzden vermemiştir büyük ihtimalle. Sen limon ve portakal bol bol tüket hem kornayı atlatan için iyi hem limonda kan sulandırıcı özelliği var sağlıkla yavruna kavuş inşallah Bizede dua et
19 Ocak 2022 (371 puan) yorumladı
Amin canim inşallah Allahim hepimizin yardimcisi olsun o an aklima geldikce hepinize dua edicem inşallah sagsaglim kavusalim evlatlarimiza
-Reklam-
0 oy
19 Ocak 2022 (164 puan) cevapladı
Covid geçirmedim ama aspirinin bir zararı yok ki. Aksine bir sorunu olmayan çoğu hamile de kullanıyor doktorunun tavsiyesiyle 
0 oy
19 Ocak 2022 (231 puan) cevapladı
Korona olmadım ama hamileyken corasprin kullandım o çok hafif benim için hatta kan sulandırıcı iğne kullanıyorum ilacı güvenle kullanabilirsin kullanmaman daha riskli olabilir
0 oy
19 Ocak 2022 (4,232 puan) cevapladı
Vala 7 haftalikken covid oldum.hic bisey kullanmadim anem izin vermedi iyikide kullanmamisim 
19 Ocak 2022 (49 puan) yorumladı
Neler yaptınız peki ?
19 Ocak 2022 (4,232 puan) yorumladı
Bol bol.mandalina yedim elma yedim yemegimi saglam yedim canim istemesede zorla tıkadım bol su ictim cigere inmesin diye moralimi yuksek tutdum sukur atlatldim hayatmds extra olarak c vitamini aldim
19 Ocak 2022 (49 puan) yorumladı
İnşallah bende sorunsuz atlatırım
0 oy
19 Ocak 2022 misafir cevapladı
Bende 12. Haftamda kovid oldum corasprin kullandım 1 ay, sonra sol rahim arter de direnç varmış coraspriini kullanmaya devam ediyorum, corasprin güzel bi ilaç ihmal edilmemeli doktorunuz yazdıysa

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik döneminde Covid pozitifken Coraspin kullanmak güvenli mi?
Gebelik döneminde Covid-19 enfeksiyonu geçiren anne adaylarına doktorlar tarafından pıhtılaşma riskini azaltmak amacıyla Coraspin reçete edilebilir. İlaç kullanımı tamamen kişisel sağlık geçmişinize, kan değerlerinize ve enfeksiyonun şiddetine bağlı olarak hekiminiz tarafından belirlenmelidir. Doktorunuzun önerisi, gebeliğin seyri ve bebeğin sağlığı açısından kritik bir öneme sahiptir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid pozitif hamilelerde Coraspin neden verilir?
Covid-19 enfeksiyonu damar içi pıhtılaşma riskini artırabildiği için hekimler, anne ve bebek sağlığını korumak adına kan sulandırıcı etkisi olan Coraspin kullanımını uygun görebilirler. Bu ilaç, özellikle enfeksiyonun damar yapısı üzerindeki olası olumsuz etkilerini minimize etmek ve gebelik sürecinde oluşabilecek komplikasyonları engellemek amacıyla tercih edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken Covid geçiren herkes Coraspin kullanmalı mı?
Hayır, hamilelikte Covid geçiren her anne adayının Coraspin kullanması gerekmez; bu karar tamamen hastanın klinik tablosuna göre doktor tarafından verilir. Bazı hastalar için tedavi süreci sadece istirahat ve sıvı takviyesi ile yönetilebilirken, bazı durumlarda pıhtılaşma riski nedeniyle kan sulandırıcı ilaçlar zorunlu hale gelir. Kendi başınıza ilaç kullanmamalı, mutlaka takibinizi yapan kadın doğum uzmanınıza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik ve Covid sürecinde Coraspin kullanırken nelere dikkat edilmeli?
Coraspin kullanırken ilacı her gün doktorunuzun belirttiği dozda ve aynı saatte almaya özen göstermelisiniz. İlacı kullanırken vücudunuzda beklenmedik bir kanama, morarma veya farklı bir yan etki gözlemlerseniz vakit kaybetmeden doktorunuzla iletişime geçin. Ayrıca tedavi süresince bol su tüketmek ve doktorunuzun onayladığı diğer Covid semptom yönetimi yöntemlerini uygulamak iyileşme sürecinizi destekleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Covid tedavisinde Coraspin kullanmazsam bebeğe bir şey olur mu?
Covid enfeksiyonunun gebelik üzerindeki etkileri kişiden kişiye değiştiği için doktorunuzun verdiği ilacı kullanmamak riskli olabilir. Enfeksiyonun yarattığı pıhtılaşma eğilimi, plasenta kan akışını olumsuz etkileyebileceğinden hekiminiz bu riski önlemek için Coraspin önermiş olabilir. İlaçla ilgili tereddütlerinizi mutlaka doktorunuzla paylaşarak, ilacın sizin özel durumunuzdaki gerekliliğini detaylıca öğrenmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
11 cevap 1,613 göst.
0 oy
2 cevap 234 göst.
26 Ocak 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde Nazire16 (32 puan) sordu

1,512,377 soru

24,668,371 cevap

367,122 kullanıcı

...