39 haftalık hamileyim hiç doğum belirtim yok, normal mi?

0 oy
813 göst.
19 Ocak 2022 Doğum kategorisinde (5 puan) sordu
Yarın tam 39 haftalık olucam fakat doğuma dair hiç bir belirtim yok
Gebelik haftası 39

3 Cevap

0 oy
19 Ocak 2022 (498 puan) cevapladı
Egzersiz yap yürü merdiven çık in bir sıkıntı yoksa ilişkiye gir masaj yap vajinaya 
19 Ocak 2022 (177 puan) yorumladı
Hayır son aylarda yasak değil doğumunu kolaylaştırır
19 Ocak 2022 (498 puan) yorumladı
Ben ilk kizimi 38 doğurdum 38 haftaya kadar ilişkiye girdim onda bir risk yoktu bunda var girmiyorum ilişkiyi sevmiyorum işime gelmiyor değil ama şu var doğumu kolaylaştırıyor  yine diyorum üstüne basa basa benim gibi yasağın varsa veya başka bir sıkıntı doktor yasak dediyse tabikide yapma benim suan yataktan kalkmam bile yasak tabi bir 37 haftalık olayım doktoru pek dinlemem ha yine ilişkiye girmem ama egzersiz yaparım temizliği bitirdim ama çok şükür bebekte bende iyiyiz sadece ağrılarım çoğaldı sana geçsin diyecem olmayacak öyle duamı olur ama bendeki sancılar sende olsa bugün doğum yaparsın ben dişimi sıkıyorum rabbim hepimize hayrli doğumlar nasip etsin
19 Ocak 2022 (159 puan) yorumladı
Yasak oldu halde girdik biz korktuk ama faydasida var dedik suan 40+0 günlük oldu hala tık yok  eger alaca nefes varsa alıcaktir biz naparsak yapalım rabbim ne demişse o olur
19 Ocak 2022 (177 puan) yorumladı
Neden yasakdı ki doktor son aylarda
19 Ocak 2022 (498 puan) yorumladı
Mesela benim doktorum 37 sonra yasakların kalkıyor dedi bebek sen iyiysen sancılar artik olsa bile sorun degil doğar gelir sancilari kesmek adına ve bebek sağlıklı olsun 37 haftalık iyi bir hafta dedi 1 hafta kaldı cuma randevu var yasak değil derse bende kendimi doğum için hazırlayacam ins tabi ne zaman gelir bunu ben değil rabbim yardan karar verir
-Reklam-
0 oy
19 Ocak 2022 (41 puan) cevapladı
39+1 olduk bizde hiçbir tık yok beklemedeyiz
19 Ocak 2022 (5 puan) yorumladı
Aynen bizde öyleyiz ve ilk doğumum 29 haftalık olmuştu erken doğum riski var dedi doktor gebeliğimin en başından bari tam tersi hala beklemedeyim
19 Ocak 2022 (63 puan) yorumladı
Bizde ayniyiz bendede kasıklarimda ve bacak aramda cok agrilarim var ama düzenli degil.hergün bu gece dogabilir diye yatiyorum tık yok
19 Ocak 2022 (41 puan) yorumladı
Sanırım ne zaman gelmek isterlerse o zaman geliyorlar o yüzden bizde bekliyoruz
19 Ocak 2022 (63 puan) yorumladı
Öyle ama benimkinin kilosu biraz fazla normal doğum için gelmesi gerekiyor  41 haftalara beklemez doktorlar.o yüzden gelse iyiydi,
19 Ocak 2022 (5 puan) yorumladı
Evet beklemezler bana doktorum baş aşağı dönmüş ama doğum kanalına girmemiş dedi herhalde 40 haftayı doldururum
0 oy
19 Ocak 2022 (177 puan) cevapladı
Ben 41 haftalık doğum yaptım hic bi belirtide yoktu 
19 Ocak 2022 (5 puan) yorumladı
Doğum yapacağınız gün mü sancı ve açılma oldu
19 Ocak 2022 (177 puan) yorumladı
Bi gun önce başladı sancilarim
19 Ocak 2022 (5 puan) yorumladı
Darısı başıma o zaman ☺️
19 Ocak 2022 (177 puan) yorumladı
Allah kolaylık versin normal doğum değil mi
19 Ocak 2022 (5 puan) yorumladı
Evet normal doğum dedi doktor baş aşağı dönmüş ama doğum kanalına girmemiş henüz sanırım bende 40 haftayı doldurucam

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamileyim ama hiçbir doğum belirtim yok, bu normal mi?
39 haftalık hamilelikte doğum belirtisi olmaması oldukça normal bir durumdur. Gebeliklerin sadece %5'i tam 40. haftada gerçekleşir ve 41. haftaya kadar beklemek tıbbi olarak kabul edilebilir bir süreçtir. Vücudunuz henüz doğum için gerekli hormonal sinyalleri üretmemiş olabilir, bu nedenle endişelenmek yerine düzenli doktor kontrollerinizi takip etmeniz yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun başladığını gösteren en belirgin belirtiler nelerdir?
Doğumun başladığını gösteren en temel belirtiler düzenli ve şiddeti artan kasılmalar, suyun gelmesi ve nişan adı verilen kanlı mukus akıntısının görülmesidir. Kasılmalar başlangıçta düzensiz olabilir ancak zamanla 5 dakikada bire düşer ve 45-60 saniye sürmeye başlar. Su gelmesi ise şeffaf ve kokusuz bir sıvı boşalması şeklinde gerçekleşir ve hemen hastaneye gitmeyi gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalıkken doğum belirtisi olması için ne yapılabilir?
Doğumun başlaması için yapılabilecek en etkili ve güvenli yöntemler hafif tempolu yürüyüşler yapmak, pelvik taban kaslarını gevşetecek hareketlerde bulunmak ve vücudu dinlendirmektir. Bu süreçte stres seviyesini düşük tutmak, oksitosin hormonunun salgılanmasını kolaylaştırarak doğumun doğal seyrini destekleyebilir. Ancak doktorunuza danışmadan herhangi bir egzersiz veya yöntem denememelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum belirtisi olmadan 40. hafta geçerse ne yapılır?
40. haftayı doldurup 41. haftaya girdiğinizde doktorunuz bebeğin ve sizin durumunuzu değerlendirmek için NST ve ultrason kontrollerini sıklaştırır. Eğer 41-42 haftaya kadar doğum kendiliğinden başlamazsa, doktorunuz bebeğin sağlığını korumak adına suni sancı veya doğum indüksiyonu gibi yöntemleri sizinle görüşerek planlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum belirtisi hissetmediğim halde hastaneye ne zaman gitmeliyim?
Belirgin bir doğum belirtisi hissetmeseniz bile; bebeğin hareketlerinde azalma fark ettiğinizde, vajinal kanama olduğunda, suyunuzun geldiğinden şüphelendiğinizde veya şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu gibi gebelik zehirlenmesi belirtileri yaşadığınızda vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız. Bunun dışında düzenli kasılmaların başlamasını veya doktorunuzun belirlediği kontrol tarihini beklemek yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,451 soru

24,669,328 cevap

367,168 kullanıcı

...