9 haftalık hamileyim ama sigarayı bırakamıyorum, ne yapmalıyım?

0 oy
500 göst.
20 Ocak 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (886 puan) sordu
Güzel arkadaşlar lütfen kötü konusmayin ben 9+4 günlük hanileyim ama sigara içiyorum biliyorum cok zararlı ama bırakamıyorum hemde cok içiyorum ne yapmam gerekli şimdiden çok teşekkür ederim 
Gebelik haftası 9+4
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

2 Cevap

0 oy
20 Ocak 2022 misafir cevapladı
Bırakmaya çalış canım benim arkadaş da çok içiyordu hamile olduğunu anladı hemen kesti hemen daha da içmedi
20 Ocak 2022 misafir yorumladı
Öyle düşünme neden bırakamayasın ki bilmiyorum içmedim ben ama yapabilirsin kendine güç ver yazık günah annesi içince içerde o rahatsız oluyor her içeriğinde aklına gelsin ileride hastalığı olursa ki gebe iken içilen sigara yüzünden çoğu bebek hasta oluyor ve doğumdan sonra büyüyunce bile bu sorunlar devam ediyor bunları düşün belki yanlış yönlendiriyorum bilmiyorum ama bebisini geleceğini düşün canım onu içmek istediğin zaman başka bişey ye su iç çay iç maden suyu iç bilemiyorum
20 Ocak 2022 (886 puan) yorumladı
Allah razı olsun kuzum her şey gönlünce olsun inşallah düşüneceğim inşallah
20 Ocak 2022 misafir yorumladı
Senden de Allah razı olsun canım
20 Ocak 2022 (22 puan) yorumladı
Bende içiyodum ama çok pis bişey bence bebeğime zarar vercene içmem daha iyi  o pis irenç şeyi Allah'tan gözümde karartim.icmiyorum şimdi de
20 Ocak 2022 (168 puan) yorumladı
Canım sakın içme. Yengemde öyleydi bırakmadı hep içti hamileliğinde. Çocuk 1 buçuk yaşına kadar hep hastaydı ve bademcikleri alındı. Ve hala çocuk çekiyor. Doktor demiş hatta. Sen sigara mı içiyordun diye hamileliğinde.  Çocuğa yazık.
-Reklam-
0 oy
20 Ocak 2022 (534 puan) cevapladı
Doktorunla konuş canım bu konuyu bende bırakamadım 37 haftalığım her gün 4 tane içiyorum bırakamadım maalesef çok şükür bebeğim iyi bir sıkıntı yok ama doktorumla görüştüm bu konuyu hep 
20 Ocak 2022 (886 puan) yorumladı
Açıkçası ben doktorla konuşmaya çekiniyorum azarlar diye Bilemiyorum ne yapmam gerekiyor Allah razı olsun her şey gönlünce olsun inşallah
20 Ocak 2022 (534 puan) yorumladı
Çekinme canım herşeyi söylemem zorundasın doktoruna sonuçta bebeğinin sağlığını takip ediyor, utanılacak bişi değil ki bu. Saol canım hepimizin inşallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 haftalık hamileyim sigarayı nasıl bırakabilirim?
Hamilelikte sigarayı bırakmak için öncelikle kadın doğum doktorunuzla görüşerek güvenli nikotin destek yöntemlerini veya davranışsal terapi seçeneklerini değerlendirmelisiniz. İlk adım olarak günlük sigara içme sayısını not ederek tetikleyici anları belirlemek ve bu anlarda su içmek, kısa yürüyüşler yapmak veya sağlıklı atıştırmalıklar tüketmek gibi alternatif alışkanlıklar geliştirmek oldukça etkilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte çok sigara içmek bebeğe ne gibi zararlar verir?
Gebelikte sigara içmek bebeğin oksijen alımını kısıtlayarak düşük doğum ağırlığı, erken doğum riski, plasenta sorunları ve gelişim geriliği gibi ciddi sağlık problemlerine yol açabilir. Sigara dumanındaki karbonmonoksit ve nikotin kan yoluyla doğrudan bebeğe geçerek kalp atış hızını etkiler ve uzun vadede solunum sistemi hastalıklarına yakalanma riskini önemli ölçüde artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken sigarayı aniden bırakmak mı yoksa azaltmak mı gerekir?
Uzmanlar, hamilelikte sigarayı bırakmanın en sağlıklı yolunun mümkün olan en kısa sürede tamamen kesmek olduğunu belirtmektedir. Kademeli azaltma yöntemi genellikle bağımlılığın devam etmesine neden olduğu için önerilmez; bu nedenle sigarayı bırakma kararı aldığınız an profesyonel destek alarak süreci tamamen sonlandırmak hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sigara bırakma sürecinde hangi destekler alınabilir?
Sigara bırakma sürecinde gebelere özel danışmanlık hizmetleri, psikolojik destek grupları ve doktor kontrolünde uygulanan gebelikle uyumlu yöntemler kullanılabilir. Bulunduğunuz bölgedeki sigara bırakma polikliniklerine başvurarak hamilelik dönemine uygun, ilaç içermeyen ancak nikotin bağımlılığıyla başa çıkmanızı sağlayacak bilimsel destek programlarına dahil olabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
9 haftalık hamileyim sigara içtiğim için bebeğime çok zarar vermiş miyimdir?
Sigarayı bıraktığınız her an bebeğinizin sağlığı için çok değerlidir ve vücudunuz kendini hızla toparlamaya başlar. Hamileliğin erken dönemlerinde sigarayı bırakmak, bebeğin organ gelişiminin devam ettiği süreçte oluşabilecek riskleri önemli ölçüde azaltır; bu nedenle geçmişe odaklanmak yerine bir an önce uzman yardımı alarak sigarayı tamamen bırakmaya odaklanmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 220 göst.
3 Ağustos 2023 Hamilelikte Testler kategorisinde 49574957.49S (71 puan) sordu
0 oy
2 cevap 322 göst.
17 Şubat 2022 Doğum kategorisinde KSemaaa (12 puan) sordu
0 oy
3 cevap 385 göst.
15 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Yozgatlim66 (923 puan) sordu
0 oy
2 cevap 345 göst.
16 Aralık 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Kaya27 (135 puan) sordu

1,512,149 soru

24,665,545 cevap

366,953 kullanıcı

...