İkili tarama testinde alttan muayene şart mı?

0 oy
903 göst.
22 Ocak 2022 Hamilelikte Testler kategorisinde (107 puan) sordu
Kizlar doktor ultrasonla bebeği net göremedi karnıma çok bastırdı ve acıdı alttan muayene etmek istedi ben izin vermedim  ama kalp atışını duydu bir hafta sonra ikili tarama testim var yine alttan muayene etmek ister mi doktor 
Gebelik haftası 11
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

4 Cevap

0 oy
22 Ocak 2022 (1,645 puan) cevapladı
Normalde görmesi gerek hatta çok rahatlıkla görebilmesi gerekiyor acaba kilonuz mı var yani normal şartlarda görmesi gerekir zaten ikili tarama testinde zaten alttan muayene edilmez
22 Ocak 2022 (107 puan) yorumladı
Yok normal kiloda biriyim 6 haftalıkken özele gittiğim doktor çok net gördü   fiyatı çok pahalı geldiği için değiştirdik doktoru yine bu  gittiğim özeldi  bağırsaklarınla alakalı o yüzden gözükmüyor dedi ben ultrason cihazıyla ilgili olduğunu düşünüyorum kalite farkı var
23 Ocak 2022 (1,645 puan) yorumladı
Güzel haberlerini bekliyorum umarım hiçbir sorun yoktur
-Reklam-
0 oy
22 Ocak 2022 (139 puan) cevapladı
11 haftalık nasıl göremedi bebeği ya  devlette mi gittin özele mi devlet göremiyor makineleri biraz geri özele göre ben 22 haftalığım benim bebeği bile zar zor gördü kalp sesini bile dinletmedi 
22 Ocak 2022 (107 puan) yorumladı
Özele gittim de doktoru mu değiştirsem diye düşünüyorum
22 Ocak 2022 (139 puan) yorumladı
özelde görünür  benim kilom olmasına rağmen görünüyor bence doktorunu değiştir
0 oy
22 Ocak 2022 (47 puan) cevapladı
Bağırsaktaki gazdan dolayı görememe ihtimali olabiliyor canım bunun özel hastane yada devletle alakası yok bir sonraki muanene bol su iç ve sıkışık şekilde gidersen doktor daha rahat görür bebeğini 
22 Ocak 2022 (107 puan) yorumladı
Teşekkürler canım
0 oy
22 Ocak 2022 (1,112 puan) cevapladı
canım cihazlar çok farkediyo ben de normal kilodayım bebeğimde sağlıklı ama hiç adam akıllı ultrason çıktımız olmuyo, millete bakıyorum net resimler atıyolar benimki öyle değil.. 
22 Ocak 2022 (107 puan) yorumladı
Aynen canım katılıyorum devlete gitmedim özelde daha iyi bakarlar diye
22 Ocak 2022 (1,112 puan) yorumladı
bende özele gidiyorum yinede istediğim gibi olmuyo, diyorum bebeğim sağlıklı olsunda o en büyük nimet..

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebeliğin başında ultrasonla bebek neden net görülemez?
Gebeliğin ilk haftalarında bebek henüz çok küçük olduğu için karından yapılan ultrasonla görüntü almak bazen zor olabilir. Özellikle rahim yapısı, annenin vücut kitle indeksi veya bağırsak gazları görüntünün netleşmesini engelleyebilir. Bu durum bebeğin gelişiminde bir sorun olduğu anlamına gelmez, genellikle gebelik haftası ilerledikçe net görüntüleme kolaylaşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkili tarama testinde alttan muayene yapılması zorunlu mu?
İkili tarama testi sırasında alttan muayene yapılması zorunlu değildir, ancak bazı durumlarda doktorlar daha net ölçüm yapabilmek için bu yöntemi tercih edebilir. Eğer bebeğin ense kalınlığı veya burun kemiği karından yapılan ultrasonda net seçilemiyorsa, daha yüksek çözünürlük için vajinal ultrason önerilebilir. Hastanın muayene yöntemine onay verme hakkı her zaman saklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Vajinal ultrason bebeğe veya gebeliğe zarar verir mi?
Vajinal ultrason, gebeliğin erken dönemlerinde bebeği daha yakından ve net incelemek için kullanılan güvenli bir tıbbi yöntemdir. Doğru uygulandığında düşük riskini artırmaz veya bebeğe herhangi bir zarar vermez. Doktorlar genellikle karından görüntü alınamadığı durumlarda, teşhisin doğruluğunu sağlamak ve sağlıklı bir takip için bu yönteme başvururlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelikte kalp atışının duyulması sağlıklı olduğunu gösterir mi?
Gebeliğin ilk haftalarında bebeğin kalp atışının duyulması, gebeliğin sağlıklı bir şekilde devam ettiğinin en önemli göstergelerinden biridir. Ultrason görüntüsü net olmasa bile kalp atışının düzenli bir şekilde izlenmesi, bebeğin canlı olduğunu ve gelişimini sürdürdüğünü kanıtlar. Bu aşamadan sonra takip eden haftalarda görüntü kalitesi doğal olarak artacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doktor muayene sırasında karnıma bastırırsa ne yapmalıyım?
Ultrason sırasında doktorun net görüntü alabilmek için karnın üzerine baskı uygulaması, özellikle zayıf görüntü durumlarında başvurulan teknik bir gerekliliktir. Eğer bu baskı sizi aşırı rahatsız ediyorsa veya acı veriyorsa, durumu hemen doktorunuza bildirmeniz önemlidir. Doktorunuz muayene yöntemini değiştirebilir, daha nazik bir yaklaşım sergileyebilir veya gerekirse muayeneyi farklı bir zaman dilimine erteleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,173 soru

24,665,876 cevap

366,973 kullanıcı

...