Neden emzirmek yerine sütümü sağmayı tercih etmeliyim?

0 oy
1,141 göst.
22 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1,428 puan) sordu
Merhaba genelde  yabancılar da  emzirmek yerine sağma var sağıp buzluğa koyup sonra çıkarıp az az veriyor lar acaba neden  yani bunu çalışan çalışmayan çoğu yapıyor valla merak etmiyor değilim ben Allah korusun sağlık sorunum yoksa kesinlikle emzirme taraftarıyım yani bebeğimi mememde hissetmem lazım sanki :)))) 

4 Cevap

0 oy
22 Ocak 2022 (769 puan) cevapladı
İlk bebegımı emzırdım tam 21 ay ama ılk 4. Ay sutum coktu bosa gıtmesın dıye sagıp dolaba attım dısarı cıkarken kullandım zıyan olmasın dıye bıde gogsunuzde sut bolsa bebehın kapasıtesı bellı hepsını alamıyor bu sefer goguslerde sut kalıp mastıt oluyor
22 Ocak 2022 (1,428 puan) yorumladı
Işte sağlık sorunu hariç tabiki akan meme süt fazlalığını alıp saklamak doğru niye boşa gitsin:) ama onlar hep sürekli olur olmaz sağıyor acaba meme sarkmasın diye mi ki
22 Ocak 2022 (995 puan) yorumladı
İşte o olur olmaz değil:) dolu olduğunu hissedip sagiyordur
-Reklam-
0 oy
22 Ocak 2022 (3,708 puan) cevapladı
Onların nesi doğru ki canım. Bakma onlara sen. Kolaycı onlar. Taze taze anneye temas ederek emen çocukla biberondan süt içen çocuk bir olur mu hiç...

(Sağlık sorunu veya süt eksikliği nedeniyle çocuğunu emziremeyenlere elbette bir şey demiyorum, ne haddime. Onların özel durumları var. Tercihten uzak bir zorunluluk onlarınki.)
22 Ocak 2022 (1,428 puan) yorumladı
Valla doğru:)
0 oy
22 Ocak 2022 (1,101 puan) cevapladı
Ilk haftadaki memede sut uretimi en tuksek protein ve besin oranina sahip ben fazla olan sutumu sagip dolaba koydum hastalandigi zman kullanmistim diger turlu hep emzirdim ama ilk sutum akiyodu  bosa gitmesin diye sagip koydum  27 ay emzirdim 
22 Ocak 2022 (1,428 puan) yorumladı
Sağma fikri az az oturdu kafamda belki sağarım niye olmasın
22 Ocak 2022 (1,101 puan) yorumladı
Bir de hastalbdigimda kullanmak ici  acil.durumda disari ciktigimda kullanmak icin cok iyi olmustu
22 Ocak 2022 (1,428 puan) yorumladı
Bunu dikkate kesinlikle alacağım hiç aklıma gelmemişti
22 Ocak 2022 (1,101 puan) yorumladı
Cok faydasini gordum canim.kesinlikle sag koy kenara acil tomografi cekinmem gerekti  1 gun boyunca emziremedim  dondurucudakileri kullandik hep
0 oy
22 Ocak 2022 (995 puan) cevapladı
Fazla süt sagiliyor  çünkü otururken kendi kendi akabiliyor üstün başın süt  oluyor o yüzden sagilip buzluğa atıyorsun.  Onun da ömrü var buzlukta bozulmasın diye çıkarıp verilir calissanda  calismasanda . İlk bebeğiniz olacak sanırım:) bazı geceler aşırı yorgun dusebiliyorsun  uykusuz geceler zorladiginda  eşim  gece sagdigim  sütü  verirdi ben uyur dinlenirdim . Lazım oluyor yani . Ama benim  artık o kadar yok  mesela sütüm  bazı annelerin çok oluyor . Ayrıca Bi emziriyorsun sonra sagiyorsun kalan sütü  ve bu süt  kanallarını çalıştırıyor  .
22 Ocak 2022 (1,428 puan) yorumladı
Tmm canım benim
22 Ocak 2022 (995 puan) yorumladı
Canım mesela 1 saat önce çıkar buzluktan  azcık çözülsün ılık suyun altına az tut muslukta.  Küçük Bi tencerenin içine sıcak su koyup içine koyuyorum poşetle iliyor  içinde sonra bebeğe veriliyor.  Ama buzlukla uğraşma süt  3 saat oda sıcaklığında durabilir ya da buzdolabının alt gözünde 3 gün süresi var ısıtmak daha kolay olur . Sakın kaynatma.  Çok kaynar olmayan suyu koy Bi kaba at sütü poşetiyle ya da biberonla iliyinca verirler sende dinlenirsin. Umarım karışık anlatmadım, :)
23 Ocak 2022 (1,017 puan) yorumladı
Tamam canım teşekkür ederim :)
23 Ocak 2022 (995 puan) yorumladı
Rica ederim canım
23 Ocak 2022 (1,428 puan) yorumladı
Çok doğru yaaa neden nasıl düşünemiyorum bunları ben

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebek emzirmek yerine süt sağmak neden tercih ediliyor?
Anne sütü sağmak, annenin iş hayatına dönmesi, bebeğin ne kadar süt içtiğini takip etmek istemesi veya memede emme sorunu yaşayan bebekleri beslemek gibi çeşitli ihtiyaçlar nedeniyle tercih edilir. Birçok anne, sütü sağarak stoklamanın bebeğin beslenme düzenini başkalarının da takip edebilmesine olanak tanıdığı için bu yöntemi seçmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sağılmış anne sütü buzlukta ne kadar süre saklanabilir?
Sağılmış anne sütü, derin dondurucuda (buzlukta) -18 derece ve altında ideal olarak 3 ay, en fazla 6 aya kadar güvenle saklanabilir. Sütü dondurucudan çıkardıktan sonra buzdolabında çözdürmeli ve çözülen sütü 24 saat içerisinde tüketmelisiniz; çözülmüş sütü kesinlikle tekrar dondurmamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirmek yerine sadece sağım yapmak süt miktarını etkiler mi?
Düzenli ve doğru yöntemle yapılan sağım, süt üretimini destekleyebilir ancak emzirmenin sağladığı tensel temas ve bebeğin emme refleksi süt kanallarını daha efektif uyarır. Eğer sadece sağım yapacaksanız, bebeğin emzirme sıklığına paralel olarak 2-3 saatte bir sağım yaparak süt miktarının azalmasını önleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sağılan anne sütü bebeğe nasıl verilmelidir?
Sağılan anne sütü, mümkünse oda sıcaklığında veya ılık su dolu bir kapta benmari usulü ısıtılarak bebeğe verilmelidir. Sütün besin değerini korumak için mikrodalga fırın kesinlikle kullanılmamalı ve sütün sıcaklığı bebeğe vermeden önce mutlaka bilek iç kısmında test edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme ile sağım yaparak beslemenin farkları nelerdir?
Emzirme, anne ve bebek arasında güçlü bir duygusal bağ kurulmasını sağlar ve bebeğin ihtiyacına göre sütün içeriğinin değişmesine yardımcı olur. Sağım yapmak ise daha çok lojistik bir kolaylık sunar; annenin bağımsızlığını artırır ancak sağım ekipmanlarının sterilizasyonu ve sütün uygun koşullarda saklanması gibi ekstra sorumluluklar getirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 197 göst.
2 Temmuz 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Guler Sahmaliyeva (211 puan) sordu
0 oy
7 cevap 974 göst.
0 oy
3 cevap 990 göst.

1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...